PDA

Volledige versie bekijken : Help Animatie!

XtraXtrem
%Europe/Berlin %413 %2007, 09:55
Hallo,

Ik moet een personage maken voor mijn website die op een mooie natuurlijke manier loopt. Dus mijn vraag is kan iemand dit of heeft iemand ergens een mooie tutorial hoe je een animatie laat lopen in flash? Dit moet er echt uitzien, dus niet een cartoon die rent/loopt. Dit is volgens mij niet zo heel lastig om te doen. Als ik op google beetje speur kom ik niks tegen, maar misschien dat jullie een leuk adresje weten! Ook moet doormiddel van een knop de personage gaan rennen! Het poppetje mag gewoon uit lijntjes bestaan! Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand hier de tijd en zin heeft om zoiets voor mij te maken!

Bedankt,
Epke

Flashgirl
%Europe/Berlin %424 %2007, 10:11
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand hier de tijd en zin heeft om zoiets voor mij te maken!

Dit is wishful thinking :) .

Uit de regels:

Het vragen om kant-en-klare scripts, of volledige tutorials ("hoe is dit gemaakt?") is niet toegestaan - FlashFocus is er om je te helpen bij specifieke problemen, maar niet voor complete scripts, uitleg of requests.

Maar ik kan je wel een beetje op weg helpen.

Zoek maar eens op Google naar foto's van Eadweard Muybridge. Deze fotograaf legde als eerste echte beweging vast in opeenvolgende foto's, net of het film was. Via zijn foto's kun je goed zien hoe de mens van nature beweegt.

In de cartoon animatie wordt meestal getekend volgens een vast schema van 8 plaatjes (waar van af wordt geweken voor snellere of langzamere bewegingen).

Beide voorbeelden kun je zien op deze website: http://www.mcmxi.com/~jpr/teaching/GPH213/walkcycle/walk.html .

Succes!

XtraXtrem
%Europe/Berlin %454 %2007, 10:53
Dit is wishful thinking :) .

Uit de regels:

Het vragen om kant-en-klare scripts, of volledige tutorials ("hoe is dit gemaakt?") is niet toegestaan - FlashFocus is er om je te helpen bij specifieke problemen, maar niet voor complete scripts, uitleg of requests.

Maar ik kan je wel een beetje op weg helpen.

Zoek maar eens op Google naar foto's van Eadweard Muybridge. Deze fotograaf legde als eerste echte beweging vast in opeenvolgende foto's, net of het film was. Via zijn foto's kun je goed zien hoe de mens van nature beweegt.

In de cartoon animatie wordt meestal getekend volgens een vast schema van 8 plaatjes (waar van af wordt geweken voor snellere of langzamere bewegingen).

Beide voorbeelden kun je zien op deze website: http://www.mcmxi.com/~jpr/teaching/GPH213/walkcycle/walk.html .

Succes!

Bedankt voor je hulp! Ik ga mij er is aan wagen bedankt voor de tips van die fotos hoef ik daar in iedergeval neit moeilijk over te doen nu nog flash onder de knie krijgen ;P