PDA

Volledige versie bekijken : Fotogallerij.

Christclijsen
%Europe/Berlin %663 %2007, 15:56
Heey,

ik weet niet zeker of ik hier goed zit, maar ik heb een vraag.

Ik heb mijn website, een online portfolio, en het is heel veel werk om daar een nieuwe foto oid aan toe te voegen. Ik heb bedacht dat dat makkelijker moet kunnen. Nu ben ik gaan zoeken, maar ik weet niet zeker welke tutorial ik daarvoor moet maken. Wat ik wil is:

een folder, waar ik foto's in kan zetten, en die dan via een programmeertaal (of iets anders) een mooi vormgegeven fotogallerij maakt in Flash. Dus dat ik een map heb met thumbnails heb, en een map met grote foto's, en als ik er nieuwen bij zet, die automatisch aan de site wordt toegevoegd.

wat ik nu heb is: www.christclijsen.nl en dat is ook ongeveer hoe ik de fotogallerij wil vormgegeven. Ik vind het niet erg om een nieuwe programmeertaal te leren (ik ben tot nu toe alleen bekend met html, een klein beetje actionscript en een klein beetje javascript. In PHP heb ik een heel simpel mailformuliertje gemaakt, en dat is alles wat ik daarmee heb gedaan.)

Kan iemand mij helpen?

Gr Christ

latino
%Europe/Berlin %936 %2007, 22:28
je haalt records op uit de database die je als xml weergeeft of een aparte xml file.

deze laad je in met de flash XML class of object..even in flash een container creeren waar je de plaatjes in laad met de moviecliploader class (zoiets)

hier staat wel een voorbeeld:

www.gotoandlearn.com

Christclijsen
%Europe/Berlin %948 %2007, 22:46
en nu even in het nederlands..(A) ik ben nog maar net bezig met flash he :P

Christclijsen
%Europe/Berlin %295 %2007, 07:05
ik ga het even proberen te vertalen, verbeter me als het niet klopt he(A)

ik moet de foto's uit een database halen, en die als xml in Flash inladen.. en dan een lay-out maken waar de plaatjes in geladen moeten worden?

en op gotoandlearn.com had ik al gekeken, daar staat wel iets, maar mijn engels is niet zo denderend dat ik met een (voor mij) nieuwe programmeertaal in het engels kan beginnen..:$
maar ik ga verder zoeken:P

behived
%Europe/Berlin %385 %2007, 09:15
Je kan beginnen met een picture gallery die enkel gebruik maakt van flash. Als je je beelden een opeenvolgende nummering geeft (foto_1.jpg, foto_2.jpg, .... , foto_35.jpg), moet je geen linken uit een database halen. Wanneer je foto's inlaadt met de movieclip class, kan je een errordetectie uitvoeren, zodat je weet dat foto 36 niet bestaat. Op deze manier kan je het principe leren van een picture gallery en kan je hem nadien ombouwen tot een databasegestuurde gallery.

voorbeelden van gallery's vind je hier:

http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=2316