PDA

Volledige versie bekijken : Preloader PROBS

ToppieT
%Europe/Berlin %546 %2005, 14:06
Ik heb een preloader gemaakt na het bekijken van gotoAndLearn.com, wel nu is het probleem dat ik pas de Loader te zien krijg vanaf bv 85% geladen en dat deze zich niet helemaal toont, verder is de loadbar een foto die van links naar rechts moet lopen maa daar geraak ik ook niet uit.

Zou iemand me eerst kunnen helpen met het laten normal verlopen van de preloader, hier zijn de actions die ik gebruik in
Frame 1 :
var amountLoaded:Number = _root.getBytesLoaded()/_root.getBytesTotal();
preloader._width = amountLoaded * 800;
loadText.text = Math.round(amountLoaded * 100) + "% OF SITE IS LOADED";

Frame 2
if(_root.getBytesLoaded() == _root.getBytesTotal()) {
gotoAndPlay(3);
}

else {
gotoAndPlay(1);

Ik snap echt niet waarom ik de foto die in frame 1 staat in de Layout niet te zien krijg voor 85% loaded ????????????'
}

Stuf
%Europe/Berlin %628 %2005, 16:05
post de .fla anders even..

hier kunnen we weinig mee..

van de preloader layer moet je een mask maken .. gewoon een rectangle net zo groot als de foto..
en op de laag eronder moet de foto staan.. mss helpt je dat wat vooruit.

ToppieT
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:36
post de .fla anders even..

hier kunnen we weinig mee..

van de preloader layer moet je een mask maken .. gewoon een rectangle net zo groot als de foto..
en op de laag eronder moet de foto staan.. mss helpt je dat wat vooruit.

Sorry maar een mask dat werkt nog steeds niet en hoe voeg je een fla.file toe hier, heb dat nog nooit gedaan ?

Finesky
%Europe/Berlin %026 %2005, 01:38
Maar ik eerst een zip bestandje van je Fla, en dan als je met een post bezig bent, bijlagen beheren aanklikken:)

ToppieT
%Europe/Berlin %956 %2005, 23:57
Maar ik eerst een zip bestandje van je Fla, en dan als je met een post bezig bent, bijlagen beheren aanklikken:)

Voila ze hier staat hij en ik heb ook nog problemen met de menu balk daar schijft hij wel uit maar als ik de knopen aanklik dan geeft hij de gevraagde pagina niet weer of moet ik dat met _root. doen ?

Stuf
%Europe/Berlin %034 %2005, 01:49
volgens mij is er iets misgegaan..
want d'r zitten geen files in het zipje..

flashfreak
%Europe/Berlin %335 %2005, 09:02
ik denk dat dit al eens gezegd is geweest, ik dacht dat Dauntless de oplossing had gevonden, iets met je actionscript beginnen op het 2de framen niet op het eerste, Dauntless kan verheldering brengen.

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %357 %2005, 09:34
hoe groot is het bestandje? als het te klein is, is volgens mij de preloader zelf al 80% van de total bytes....
dus dan is de preloader 4x zo groot dan de rest van de .fla en kan ie de preloader pas laten zien als ie al 80% heeft gedownload, dit probleem had ik tenminste een keer bij een heel klein bestandje, en heb ik de preloader maar weer weggehaald ;)