Volledige versie bekijken : fotoscroller
alain_raap
%Europe/Berlin %923 %2007, 22:10
Een actionscript probeersel om grote panorama foto's met een zoom functie te bekijken.
Zie link (http://www.designinmotion.nl/panorama)
marcvz
%Europe/Berlin %926 %2007, 22:14
Hmm, werkt niet echt lekker.
Moet regelmatig met mijn muis om de swf heen bewegen, om de foto verder naar links of rechts te kunnen bewegen.
Hier zou ik toch nog even naar kijken.
Djo-e
%Europe/Berlin %926 %2007, 22:14
wel chill
zoiets had ik een tijd geleden op skool
kan voor heel veel gebruikt worden =]
greetz
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %927 %2007, 22:15
leuk gedaan opzich :) Maar het bewegen van de foto gaat echt zwaaaaar irritant..
Kun je het niet beter zo maken dat je moet draggen? Zet dan het movescript (onMouseMove?) ook even tussen onMouseDown..
dvkarper
%Europe/Berlin %565 %2007, 13:34
idd ik vind ook een beetje iritant dat is een beeltje blokkent er door heen gaat eigenlijk moet ie als je naar rechts gaat vloeiend gaan en dat inzoemen vind ik dat je het hit vlak iets groter moet maken..:D
tijmen_4real
%Europe/Berlin %612 %2007, 14:42
Het is vervelend dat je de foto nog beweegt als je buiten de foto staat met je muis...
.Tine.
%Europe/Berlin %619 %2007, 14:52
Het idee en de mooie foto's zijn er al!
Nu nog de "bugs" (die je wrs zelf ook al ondervonden hebt...) eruit halen,
en dan wordt het echt een prachtige creatie! :)
alain_raap
%Europe/Berlin %859 %2007, 20:38
de scrollsnelheid is nu wat aangepast en verloopt nu wat rustiger, ideeen of opmerkingen zijn welkom!
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %866 %2007, 20:47
de scrollsnelheid is nu wat aangepast en verloopt nu wat rustiger, ideeen of opmerkingen zijn welkom!
Dat is niet echt het probleem.. Het is de manier waarop je de foto versleept.. die is heeel storend.. zoom maar een een heel stuk in .. Ik vind het niet praktisch werkern
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %866 %2007, 20:48
Dat is niet echt het probleem.. Het is de manier waarop je de foto versleept.. die is heeel storend.. zoom maar een een heel stuk in .. Ik vind het niet praktisch werken
mknol
%Europe/Berlin %402 %2007, 09:38
Leuk gedaan zeg. Is dit op het dak van Nemo in Amsterdam??
Nauzer
%Europe/Berlin %425 %2007, 10:12
erg mooie foto's :)
maar zoals al gezegd werd zou ik toch eens naar het horizontaal scrollen kijken als het ingezoomd is... het is namelijk bijna onmogelijk om dan een linker uithoek of rechter uithoek te zien. Misschien is inbouwen dat je alleen kunt scrollen als je je muisknop ingedrukt houdt? Zoomfunctie werkt wel goed :) gaat lekker smooth :)
alain_raap
%Europe/Berlin %722 %2007, 17:20
nieuwe poging, scrollmethode van de foto is gewijzigd via een navigatie menutje (versleepbaar).
Zie link (http://www.designinmotion.nl/panorama/)
josko
%Europe/Berlin %734 %2007, 17:37
Drukt op het pijltje naar links
*hey hij gaat naar rechts
tijmen_4real
%Europe/Berlin %801 %2007, 19:13
Dode link of groot bestand ??
alain_raap
%Europe/Berlin %781 %2007, 18:45
Nieuwe feature ingebouwd, je kunt grote foto's (grootste is 8064x966) nu ook bekijken en in en uitzoomen. Techniek erachter is meerdere stukjes foto als 1 foto inlezen en met actionscript manipuleren, laatste foto bestaat bijvoorbeeld uit 3 foto's die in elkaar overlopen (ook bij het resizen).
tijmen_4real
%Europe/Berlin %920 %2007, 22:06
Ergens op het schuine oplopende gedeelte op de foto, linksonder gaat het samengaan in een panorama mis:
http://www.qwok.nl/panorama1.jpg
En, als ik inzoom, kan ik niet de volledige foto over de lengte zien, maar alleen 'current' venster. Lijkt wel alsof het zoomeffect niet op de browser overgaat ofzo. De scrollbalk horizontaal blijft dezelfde grootte... (Internet Explorer 6)
Wat ik wel onwijs gaaf gedaan vind (zeer gebruiksvriendelijk!) is dat je de zoomcontroller kan slepen !
alain_raap
%Europe/Berlin %814 %2007, 19:33
Bij de eerste foto zit de fout in de foto zelf, dit is gewoon 1 foto. De laatste foto is het grootst, je kunt zo in feite een heel landschap achter elkaar plakken, leuk als je het gaat combineren met andere objecten op je stage.
Als je inzoomt kun je ook niet de hele foto zien, omdat deze (grotendeels) buiten het venster valt. De navigatie kun je trouwens ook verslepen (linker balkje).
tijmen_4real
%Europe/Berlin %868 %2007, 20:50
Ok, kwam er zonet pas achter dat er dus meerdere foto's op staan. Las het wel in je uitelg, maar je laat het niet echt duidelijk merken op de site. Misschien nummeren ofzo ? Of thumbnails ??
vector monkey
%Europe/Berlin %982 %2007, 23:34
ik denk ook dat het veel fijner is om de foto gewoon heen en weer te kunnen slepen.
En misschien de zoom aan verticaal draggen koppelen?
dus dat je gewoon alles op de foto zelf kunt regelen. kun je al die buttons weg gooien :)
succes
Wytzeaaa
%Europe/Berlin %014 %2007, 00:21
Bij sommige foto's klopt het in- en uitzoomen niet. Vooral bij hele brede foto's is te zien de hoogte/breedte-verhoudingen veranderen tijdens het zoomen.
alain_raap
%Europe/Berlin %817 %2007, 19:37
Een aantal aanpassingen gedaan, thumbs vervangen door nummer, dynamisch inlezen via XML van lijst van x aantal foto's, foto's worden standaard hoogte getoond, (grootste scrollsize is nu 15000 x 1200 px). Zie link (http://www.designinmotion.nl/panorama/)
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %959 %2007, 23:01
dude, Je script is best heel cool.. alleen je je hem zelf al getest? vind je hem lekker werken? Hierboven is het al meerdere keren aangegeven.. Het werkt echt niet lekker :O Dat tumbnailspannel valt ook niet te besturen .. heel irritant
Sorry dat ik het wat hard zeg hoor.. maar dit werd al meerder malen genoemd volgens mij, en je hebt 'r niks mee gedaan ;)
m.a.w. Je kunt heel goed scripten, maar qua functionaliteit pruts je.. (mijn mening ..)
//ps: en sommige linkjes in dit topic zijn dood .. is ook verwarrend ;)
psychonikeo
%Europe/Berlin %535 %2007, 12:50
Ik denk dat de opmerking van jelmer het beste naar voren komen in het volgende voorbeeld.
Als je op het pijltje dat naar links wijst klikt, beweegt de foto ook naar links. Klinkt op zich heel logisch vanuit het technische perspectief, maar voor een gebruiker klopt er helemaal niets van. Het voelt niet goed namelijk. Als je als gebruiker op een pijltje naar rechts klik, dan wil je naar rechts kijken. En nu gaat hij juist de andere kant op.
Dus ook van mij inderdaad. Je scripting is erg goed, maar hou je ook eens bezig met usability. Dan kan je nog zo'n perfect script maken, als niemand ermee om kan gaan, dan is het nog niets waard.
alain_raap
%Europe/Berlin %759 %2007, 18:13
Ok, dat is duidelijke taal, ik zal het eens van een ander (niet actionscript) perspectief gaan bekijken, bedankt voor de tips! Ik ga het opnieuw opzetten en misschien post ik binnenkort weer een nieuwe (beter werkende) versie. Dat van die richting zie ik nu pas, ik heb het aangepast. Wie weet trouwens welke naam er op het containerschip op de eerste foto staat (naast het cruiseschip)?
alain_raap
%Europe/Berlin %831 %2007, 19:56
Ik heb een aantal aanpassingen gedaan (oa bewegingsrichting van de foto's) en tekst aan de foto's toegevoegd. Zie link (http://www.designinmotion.nl/panorama/) .
Ik hoop dat de usability nu verbeterd is. Tevens een aantal nieuwe panorama's toegevoegd.
Rendo
%Europe/Berlin %886 %2007, 21:16
in het begin was ed niet goed, maar nu vind ik dat het er zeer goed begint uit te zien
foutje : als je op de min ( - ) blijft duwen beweegt de hele foto
en als je over de nummers v/d fotos gaat is het mss beter dat die kader niet telkens geladen word
voor de rest is het prima en doe zo verder
kuipers78
%Europe/Berlin %416 %2007, 10:00
Over usability gesproken: ik vind de laadtijden erg lang, je kunt niet even snel door de foto's heenbladeren. Misschien is een preview een idee?
Wytzeaaa
%Europe/Berlin %500 %2007, 12:01
Foto's zoomen nog steeds vreemd, en de buttons werken soms niet, of heel vreemd. Als je met behulp van de pijlen verschuift en dan in- of uitzoomt verspring het beeld.
Ik zou echt drastisch opnieuw beginnen met dit project (en dan beginnen met functionaliteit). Kijk eens naar bijvoorbeeld maps.google.com, daar gaat het in- en uitzoomen handig en snel.
alain_raap
%Europe/Berlin %579 %2007, 13:54
Het is niet mijn intentie om Google maps na te bouwen [^] . Ik heb voor mijzelf een techniek bedacht om 1 grote panoramafoto als meerdere foto's in te laden en als 1 foto te kunnen animeren met AS. Voor mij was het meer een leerproces om weer wat dieper in AS te duiken. Qua design en usability ziet het er (nog) niet goed uit, maar ik weet zelf ook wel dat dat niet mijn sterktste punt is. Ieder heeft zo z'n eigen kwaliteiten zal ik maar zeggen ;) .
Het appje gaat gewoon weer in mijn map met andere frutsels, tenzij iemand nog in de AS code zelf geinteresseerd is.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.