PDA

Volledige versie bekijken : gif publish probleem

jurjen
%Europe/Berlin %493 %2005, 12:50
hallo,
ik heb een gif animatie geimporteerd in flash en wil deze na bewerking weer publishen in gif animatie. het grote probleem is dat na het publishen de kleur in de gif een beetje verandert is en niet meer overeenkomt met de orginele kleur.

voorafgaand: in eerste instantie heb ik verschillende gif animaties gemaakt in imageready.nu blijkt later dat deze losse gif animaties een grote gif moet worden. wanneer ik in imageready probeer een grote gif van al die kleine gifs te maken,ontstaat het probleem dat alle frames dezelfde tijd toegeschreven krijgen.

hopelijk kan iemand me helpen.
alvast vriendelijk bedankt.

Voetsjoeba
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:13
Een kenmerk van GIF is dat het maar 256 kleuren ondersteunt. Daarom is de bestandsgrootte van gifs ook zo klein. Wellicht heeft jouw animatie veel kleuren verloren door het omzetten naar gif.

Mitch
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:42
Door de weinig kleuren die gif ondersteund is het vooral niet geschikt voor kleur overlopen, zoals bijv. bij foto's. Hiervoor kan je ook beter JPG gebruiken.

Je kan ook png gebruiken, het voordeel daarvan is dat je dan ook transparantie kan gebruiken.

jurjen
%Europe/Berlin %381 %2005, 10:09
vriendelijk bedankt voor de reactie. de animatie is in twee kleuren wit en groen zonder overgangen(heel eenvoudig).
het probleem onstaat op het moment dat ik een gif in flash importeer. wanneer ik gewoon alleen flash gebruik en die twee kleuren neem, published die hem perfekt.
het kleur verschil is niet heel groot maar omdat de gif in html op een achtergrond word geplaats moet die precies overeenkomen.

png? dat kun je toch niet animeren?....en gif kan transparantie ook goed aan.

bedankt,jurjen

Laiverd
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:25
Ik denk altijd maar zo; iedere klus z'n eigen gereedschap. Met een schroevendraaier een spijker in hout slaan, wil best, maar is verre van ideaal. Animated GIF's gewoon maken in een programma dat daar op is ingericht; Fireworks, Imageready of andere. Flash is voorzover ik weet nooit een ster geweest in het maken van animated Gif's, simpelweg omdat er te weinig controlemogelijkheden zijn (Flash is in dit geval die schroevendraaier uit het begin van het verhaal).

John

Mitch
%Europe/Berlin %944 %2005, 23:40
O ja sorry, had je vraag niet goed begrepen. Van png's kan je inderdaad niet zo'n animatie maken als bij gif.