PDA

Volledige versie bekijken : Wat vind je van mn site?

Christclijsen
%Europe/Berlin %460 %2007, 11:02
Heey iedereen,

ik ben de laatste tijd bezig geweest met mijn nieuwe portfolio site, en nu is hij ongeveer af. Wat vinden jullie er van?

www.christclijsen.nl is de link.

Grtz Christ

keuken
%Europe/Berlin %474 %2007, 11:23
1. Veeeeel te lange laadtijd (laat dan tenminste iets zien om de mensen bezig te houden ondertussen). Er zullen maar weinig mensen zijn die zoveel geduld hebben als mij :)

2. Ik zie niet in waarom het zolang moet laden... zoveel is er toch niet op te zien?

3. Je send-knop verspring na het infaden van je foto.

4. Er zit duidelijk nog een grote bug in. Als je veel keer na elkaar klikt op een titel, verspringt die soms naar een foute inhoud.

5. Er is nog wel wat werk aan... laat hem dan nóg eens zien.

Djo-e
%Europe/Berlin %477 %2007, 11:27
http://www.v-l-design.nl/
http://www.vcdesign.nl/
http://www.christclijsen.nl/

uhm.. al die linken naar elkaar toe.. gewoon sowat exact dezelfde pages...!?
probeer iets wat je niet elke dag ziet =]
en wat de laadtijd betreft .. kep nergens last van eigenlijk.
greetz

Tenshu
%Europe/Berlin %481 %2007, 11:33
Hey Chris,

Ik vindt dit een vrij simpele en zakelijke portfolio. Het
is wel overzichtelijk, maar ik vindt dit niet iets voor een
portfolio. Er zit niet veel creativiteit in. Dat vindt ik wel
bij een portfolio horen. Bedenk even iets anders dan alleen
maar een header en navigatie en daarna de content.
Voor portfolio's is het beter dat je het niet zo zakelijk houd.
Bedrijven kijken naar je hoe creatief je bent.

Ik zou nog is verder denken en ontwikkelen.

Waarom gebruik je eigenlijk Flsh als het ook in Html kan?

Succes verder. :);)

Jelle
%Europe/Berlin %564 %2007, 13:32
Een bugje:
Als je op Contact klikt en over Links beweegt, dan gaat hij toch naar links.
De meerwaarde van flash zie ik niet. Net zogoed een html-pagina maken

Wel een mooie foto bij About ;)

aceHigh
%Europe/Berlin %606 %2007, 14:33
Mag best wat creatiever allemaal.
Die navigatie had je net zo goed in html kunnen doen, als je flash gebruikt verwacht ik iets orginelers dan tekstlinkjes die bij een rollover onderstreept worden.

Objective
%Europe/Berlin %627 %2007, 15:03
De site heeft inderdaad een strakke (duidelijke) zakelijke uitstraling. Maar je zou er wat meer creaties, animaties en wat meer actionsscript e.d. trucs voor kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Op dit moment is het een slide presentation met wat alpha 0-100 motion tweens hier en daar en verder niets. Het is namelijk wel je portfolio, het moet voor mensen prettig zijn om aan de hand van jouw portfolio de sites die jij hebt opgeleverd te kunnen bekijken. Veel suc6 :-)

.Tine.
%Europe/Berlin %641 %2007, 15:23
Ik ga akkoord met het bovenstaande!
Maar als ik je werk zo zie, op je website, dan gaat je dat zeker lukken!
Ik vind je werk echt veel creatiever dan je website!
Probeer die creativiteit in je site te verwerken en je hebt een parel van een website!

edit: Ik vind het ook een beetje raar dat de titel en het menu in het Engels staan, maar de tekst in het Nederlands...

Christclijsen
%Europe/Berlin %679 %2007, 16:17
Ik heb ff een vraagje, als mijn site niet goed genoeg is, wat is dan volgens jullie echt een goede site? wat ook nog te doen is, niet aankomen met zoiets als www.neostream.com..:P

grtz Christ

keuken
%Europe/Berlin %693 %2007, 16:38
eentje waar je veel voorbereiding in steekt...

Djo-e
%Europe/Berlin %696 %2007, 16:43
Ik heb ff een vraagje, als mijn site niet goed genoeg is, wat is dan volgens jullie echt een goede site? wat ook nog te doen is, niet aankomen met zoiets als www.neostream.com..:P

grtz Christ

Weetje wat ik vind als je niet aankomen zegt met zoiets als neostream..
dan vind ik het wel jammer P) want als je echt boeiend wilt gaan designen toch
dan heb je vast wel een doel wat je wilt bereiken.. meestal is dat iets in 1 of the best zijn
tenzij je denkt van nja ik doe het gewoon als hobby..
maar goed kleinlijstje below :

http://www.privus.nl/

http://www.jugoon.com/

http://www.drawcaliber.com/

http://www.devilsgarage.com/

http://www.5nak.com/

http://www.mediamonks.com/ :D

check anders eens op design awards websites.. daar staan duizenden goeie pages tussen
Greetz Djo-e

Ruben!
%Europe/Berlin %712 %2007, 17:06
http://www.mediamonks.com/ :D

net aangenomen en nu al reclame maken:')

En je site krijg ik niet te zien, 'probleem met laden van de pagina'.

Djo-e
%Europe/Berlin %718 %2007, 17:14

aahh maa natuulak* =]

josko
%Europe/Berlin %728 %2007, 17:29
In opera op Linux Kubuntu Edgy krijg ik niks te zien.

Tenshu
%Europe/Berlin %772 %2007, 18:32

grtz Christ
Luister is naar de positieve en negatieve kritiek.
Je moet wel tegen kritiek kunnen in deze business.

Zoals ik al gezegt hebt gaat het erom dat je creatief bent. Bedenkt
iets orgineels of vind een goede manier om jou werk te laten toenen
of een bijzondere navigatie. Simpel is niet slecht, maar je moet wel
verder denken dan de grensen. Er zijn meer manier om het te showen.
Neostream is dan weer een voorbeeld die niet bij je past. Gebruik je dan
3D? Zo te zien in je portfolio niet. Je hebt photo's en websites in je portfolio
doe daar dan iets me. ;)

Je gebruikt ook niet de mogelijkheden van Flash zoals ik eerder heb gezegt.

Gebruik de advies die mensen je geven. Nu lijkt het net of je mij en andere
negeert. Ik denk niet dat veel mensen dat leuk vinden. Ik in ieder geval niet.

Christclijsen
%Europe/Berlin %799 %2007, 19:10
Ja ik zei niet met zoiets als neostream aankomen omdat ik dat wel heel graag zou willen maken, maar daar heb ik de techniek/tijd/geduld nog niet voor. Ik ben al lang blij dat wat ik nu heb in flash kan maken, en je moet de lat niet te hoog leggen he, die kruipt vanzelf wel hoger :P maar zit pas in het 1e jaar van SintLucas in Boxtel, dus leer vast nog wel veel meer dingen bij waarmee dat ik mooiere en betere dingen kan maken:) hoop ik iig;)

Grtz

PS weet er ook iemand een site met goede portfolio's? want dit is allemaal heel mooi, maar ik zou niet weten hoe ik zo een portfolio zou moeten maken (die 2 laatsten waren wel portfolio's, maar dat is niet echt mijn stijl zeg maar, dus ik ben nog op zoek naar een andere oplossing/idee(A))

narayai
%Europe/Berlin %863 %2007, 20:42
yo Christ,

Ik dacht ik ga maar weer eens op flashfocus kijken.. Toen ben ik een beetje gaan kijken in de testcase toen kwam ik op je site.. zoals anderen al eerder hadden gezegd.. het duurt wel even voordat het geladen is..
Eenmaal op de site gekomen zag ik dat je een student was van het Sintlucas in Boxtel..

Toen dacht ik... HEY.... ghehe ik zit ook op het Sintlucas maar dan wel in het 4e.. Toen ik veder keek naar je design zag ik ook dat je het sintlucas huisstijl heb gebruikt voor je site.. hmm...Het is nog wel een beetje simpel maar simpel hoeft niet altijd slecht te zijn... ;-)

Ohja.. um.. Veel succes op het Sintlucas... Ik HOOOOP dat je er wat leert over webdesign aangezien ik daar weinig tot niets heb geleerd daar.. Wij als 4e jaars hebben toen ook al aangegeven dat we weinig tot niets geleerd hebben over het bouwen van een website en daar waren de leraren het ook mee eens. We zouden alle interactieve zooi al in de 1e moeten maar nu proberen ze workshops aan ons te geven ... op zich wel oke.. maar is wel een beetje te laat aangezien ik veel dingen gewoon thuis leer in plaats van op school..

naja..

hier nog een aantal links:
even de bekende site's ;)

www.flashlevel.com
www.fantasyinteractive.com
www.cdang.com
www.soleilnoir.com
www.hellofreaks.com
www.letinmotion.com

http://www.nrb.oxygenetic.org/
www.m4de.com

ohja.. hou deze goed in de gaten:
www.digitalabstracts.com

Ik heb nog meer links maar ik weet ze niet allemaal uit me hoofd..
laat maar weten als je nog meer links wilt ;-)

aangezien VEEL gasten van MM ook op FF zitten is het goed om reclame te maken :P:P

leggoz
%Europe/Berlin %876 %2007, 21:01
degelijke site, wel beetje traag soms, verder niks op aan te merken,
behalve dat ie wel erg afgeleid is van de sintlucas huisstijl, maargoed!
ik zit nu stage jaar sintlucas, dus wie weet tot ooit,

later
leggoz

Djo-e
%Europe/Berlin %887 %2007, 21:18
aangezien VEEL gasten van MM ook op FF zitten is het goed om reclame te maken :P:P

haha preciesjuhs

Djo-e
%Europe/Berlin %888 %2007, 21:19
check anders eens op design awards websites.. daar staan duizenden goeie pages tussen
Greetz Djo-e

...................

Christclijsen
%Europe/Berlin %898 %2007, 21:34
@ Naraiay:

Ja ik zit idd ook op SintLucas, maar ik had de kleurencombinatie enz al voordat ik ook maar van SintLucas had gehoord:P En websites bouw ik al vanaf mn 12e ofzo (HTML, en die zagen er ook niet uit als ik nu terugkijk), maar de technieken ken ik dus al wel, ik wil alleen meer leren over het ontwerpen enz, en dingen die ik nog niet ken natuurlijk:P

Mja mss datk je wel keer op school zie ja:P

later Christ

narayai
%Europe/Berlin %904 %2007, 21:43
gheeh .. wanneer kom je stage lopen Djo-e?

Christclijsen
%Europe/Berlin %897 %2007, 21:31
Ik heb mn site weer s vernieuwd, zat me weer s te vervelen op school..8-)
Wat ik nu heb is www.christclijsen.nl/test/index2.htm
Het is nog niet af, er zit nog n bug in (als je naar fotografie gaat en dan op contact klikt), die moet ik er nog uithalen. Verder staat er nog niet veel op, maar ik zou toch graag weten wat jullie van de lay-out enz vinden aangezien ik heb geprobeerd om meer gebruik te maken van Flash (niet alleen alpha waardes).

Verder had ik nog een vraagje, ik wil nog een icoontje voor About, maar ik zou niet weten wat daarbij past. Ik had eerst een vraagteken, maar als je daar even over nadenkt dan staat een vraagteken voor Help en niet voor About.
Heeft er iemand een idee'tje?

Gr Christ

-Rutger-
%Europe/Berlin %908 %2007, 21:47
het switchen duurt iets te lang. Misschien hogere framerate? En de ronde hoekjes zijn wat blokkerig, voorderest is deze wel mooi :)

Tenshu
%Europe/Berlin %910 %2007, 21:51
Je begint vooruitgang te boeken, maar even een paar dingen:

De 3 plaatjes in het begin. Maak daar nu is een vector van. Bij een bitmap krijg
je altijd het probleem dat je plaatje/lijntjes kartelig worden en daar is nu juist vector
voor. Om het te vergroten en verkleinen zonder
kwaliteits verlies.
Maak het een full browser flash (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#full browser flash) van.

Verder vind ik het beter als de vorige, maar ik zou nog door denken met je site.
Bekijk is hoe andere website's hun navigatie hebben gedaan.
Het gaat erom dat je iets bijzonders heb bij een portfolio.

Christclijsen
%Europe/Berlin %407 %2007, 09:47
ja omdat ik iets bijzonders wilde, had ik het menu zo gedaan. Die plaatjes van mijn portfolio zijn vector, maar een illustrator (ai) bestand kon ik niet in flash importeren.. zijn er nog andere bestandstypen die vector zijn? (ik heb op school alleen nog maar ai geleerd...) maar ik zal wel eens verder gaan denken dan:)

bedankt

tompearce22
%Europe/Berlin %447 %2007, 10:44
Ik heb op SintLucas gezeten, en ik vind het ook teveel op de SintLucas stijl lijken. Beetje jammer dat je dan zegt dat je dat al jaren gebruikt... stLucas namelijk ook.. Ik heb in de Pilotklas ook veel met de sintLucas huisstijl moeten doen dus ik ken de regels nog wel. Probeer wat nieuws.

Wel heel goed dat je in de eerste al flash hebt ondekt! Doet me veel denken aan mezelf :D Ik ben nu ook webdesigner bij mijn oude stage-bedrijf.

ga wel zo door.. maar probeer eerst een ontwerp te maken in bijvoorbeeld Photoshop voordat je naar flash grijpt

Groeten Tom

(ps. je hebt onderandere ai, eps, dwg... en je kunt zelf swf exporteren in illustrator)

Christclijsen
%Europe/Berlin %455 %2007, 10:55
ik dnek dat je bij de verkeerde hebt gekeken, want die site die nu op www.christclijsen.nl staat is idd beetje van sintlucas nagekeken, maar de kleurencombinatie heb ik al wel heel lang, voordat ik van sintlucas had gehoord, maar de site waar ik het nu over heb is

www.christclijsen.nl/test/index2.htm

die is totaal niet volgens de sintlucas site..

maar ik doe al sinds mn 12e ofzo veel met websites, maar alleen html, heb dit jaar flash "ontdekt" om er websites in te maken.. ik heb er alleen soms een intro'tje in gemaakt, maar dat stelde nog niet echt veel voor...

maar ben ook al beetje begonnen met 3d max en sketchup deed ik in het begin van het jaar (tot ik 3dmax beetje zag, niet dat ik daar goed in ben ofzo ben t beetje aant proberen), en lig ook al voor op de rest van de klas met photoshop enz:P

maar dan ga ik proberen om vector in mn fla te zetten:D

Grtz Christ

Nidd
%Europe/Berlin %517 %2007, 12:24
Ik vind de frame-rate een beetje laag...
Verder een leuk begin als je nog niet zo lang met Flash werkt!
Keep going! :)

Niels.

tompearce22
%Europe/Berlin %577 %2007, 13:51
Ook deze site vind ik niet bijzonder (ik had de vorige keer inderdaad je oude site) Maar je maakt echt supervette fotografie!! laat dat dan lekker dik zien op je site... het komt er niet echt uit zo...

Ik ben nog steeds van mening dat je eerst in photoshop (of illustrator) iets vets moet ontwerpen. Het hoeft niet te werken, en dan vervolgens werkend maken in flash... (bij de nieuwe flashCS3 is aangekondigd dat psd integratie beter word, dus zoieso handig om te leren)

Ook ben ik het met Nidd eens wat betreft de framerate (bij mij staat ie standaard op 24).

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je lekker doorgaat (ik ben benieuwd wat je met die foto's doet)

Tom Pearce - TvZ Interactive

joostvdwiel
%Europe/Berlin %059 %2007, 01:25
zo ziet ieder portfolio van een (beginnend) lucasstudent eruit. oftewel: niet erg creatief (en dat is redelijk mild uitgedrukt). maar wat niet is kan nog komen, gewoon hard werken.

ps. als je de huisstijl van sintlucas toch jat, doe het dan béter!

vector monkey
%Europe/Berlin %630 %2007, 15:08
Ik vind het ook te veel lijken op Sint Lucas (http://www.sintlucas.nl)
Ik denk dat je beter zelf een eigen vormgeving kunt verzinnen.

vector monkey
%Europe/Berlin %640 %2007, 15:22
@ Naraiay:

Ja ik zit idd ook op SintLucas, maar ik had de kleurencombinatie enz al voordat ik ook maar van SintLucas had gehoord:P En websites bouw ik al vanaf mn 12e ofzo (HTML, en die zagen er ook niet uit als ik nu terugkijk), maar de technieken ken ik dus al wel, ik wil alleen meer leren over het ontwerpen enz, en dingen die ik nog niet ken natuurlijk:P

Mja mss datk je wel keer op school zie ja:P

later Christ

En ook qua techniek kun jij nog een hoop leren hoor!

Christclijsen
%Europe/Berlin %676 %2007, 16:13
Ik had het over de HTML, daar kan ik al wel aardig wat mee zonder iets op te zoeken of te vragen, maar van Flash kan ik inderdaad nog heel veel leren, dat weet ik(A)

Mja weet iemand trouwens een mooie portfolio site?

Want ik ben aan het zoeken geweest, maar ik kan niet echt heel veel vinden dat ik echt fantastisch vind..

Grtz Christ

WickedMind
%Europe/Berlin %832 %2007, 19:58
thefwa.com

zoek en gij zult hele mooie sites vinden.
Gebruik ter inspiratie, maar niet om te kopiëren eh! ;)

Djo-e
%Europe/Berlin %861 %2007, 20:40
mmm je moet er eentje bedenken joh..
beetje templates en andere portfolios bekijken om te checken hoe je het wilt hebben
kan opzich wel.. maar dan moet je een deel van het idee gebruiken
nabootsen.. sucks..
plus it will make you suck 2

Christclijsen
%Europe/Berlin %488 %2007, 11:43
ja ik wil ook kijken hoe anderen hun portfolio hebben gemaakt,
en dan als ik iets zie waar ik mss wel een idee uit zou kunnen halen, onthoud ik dat maar kopieeren doe ik niet.. Dat heb ik een keer geprobeerd (www.kindnessandhumility.com, aan het begin van het schooljaar), maar dat vind ik niet eens leuk.

Maar inspiratie opdoen mag toch wel?

Gr Christ

Christclijsen
%Europe/Berlin %814 %2007, 19:32
Heey,

ik ben weer s gaan photoshoppen enz, en ik kwam uit bij een nieuwe lay-out van mn site (ja ik weet het, ik vernieuw m vaak, maar ik ben steeds nog niet tevreden over hoe het eruit ziet..:$)

http://www.christclijsen.nl/site.jpg

dat is de url nu..

Wat vinden jullie ervan?

Gr Christ

josko
%Europe/Berlin %821 %2007, 19:43
wel leuk, ik zou de knoppen iets hoger hangen.

bekijk ook even van die sites die andere sites prijzen geven.
Daarvandaan kan je goeie voorbeelden qua uiterlijk halen :)

Christclijsen
%Europe/Berlin %823 %2007, 19:45
heb je daar toevallig n voorbeeld van? want veel verder dan thinkquest kom ik niet, en die zijn allemaal niet echt mijn stijl..(A)
en de knoppen moet ik nog ff naar gaan kijken, want die vind ik nog saai..

+oMÁz_
%Europe/Berlin %840 %2007, 20:10
oi chris_

een goeie tip: neem even je laatst aangeleerde techniek, en ga in de zetel wat liggen dromen van wat je daar allemaal mee kan doen. Vergeet even wat anderen cool zouden vinden, en fantaseer er op los.
Beetje bij beetje krijg je zo een inventaris van rocksolid concepten, die je nadien grafisch uitwerkt.
Neem nu kindnessandhumility.com. Dat ziet er grafisch allemaal wel goed uit, maar daar gaat het hier niet om. Het opeenvolgen en kleiner worden van de menu's is een uitstekend concept. In eender welke kleuren of vorm blijft dat een fantastisch idee.
Zo'n ideeën moet je zien te vinden, en daarna kan je uren gaan photoshoppen. Bottom line is dat het onderliggende idee goed moet zitten.

Kill your darlings! Voorlopig zie ik veel verschillende designs, maar je uitgangspunt blijft steeds hetzelfde. Goeie foto, daar niet van, maar laat die om te beginnen eens weg, alsook de linkjes bovenaan, en ga wat brainstormen in de wide open.
Succes verzekerd.

[cheerio]

Christclijsen
%Europe/Berlin %844 %2007, 20:15
ik zal t s proberen:P danke!

Noize
%Europe/Berlin %954 %2007, 22:54
Kanker lelijk.

Christclijsen
%Europe/Berlin %725 %2007, 17:24
Ik heb gedaan wat je zei, ben gaan zitten denken, en ben toen op het volgende uitgekomen..

www.christclijsen.nl/test/index.htm

het plaatje van Links is nog niet goed, daar moet ik nog n betere voor maken.

grtz Christ

+oMÁz_
%Europe/Berlin %738 %2007, 17:43
Je hebt je eigen dogma's aan de kant gezet.
Dat is een enorme stap vooruit!
Top!
Maar niet te vroeg tevreden zijn.

leggoz
%Europe/Berlin %739 %2007, 17:44
dit is weer een stap terug man...de typografie en kleuren enzo.
Ga lekker door en post er eentje waar je zelf ook totaal achter staat en die al ietsje verder is gevorderd!
komt goed!

good luck