PDA

Volledige versie bekijken : press/release

digitalecartoons
%Europe/Berlin %861 %2005, 21:40
Hier zit nog 1 (of meer) fout(en) in die ik er niet uit krijg. Hij werkt bijna goed. Het is de bedoeling dat, zodra ik op movieclip "knop" kikt hij alleen met het stuk "Klik" (geluid) verder gaat als de playhead niet toevallig met dat deel bezig is. Zodat hij tijdens het "Klik" gedeelte niet steeds terug spring naar het begin van "Klik". En dat heb ik met de variabele "chechtween" geloof ik wel voor elkaar.

Het probleem zit 'm in onrelease. Als ik release op movieclip "knop" moet hij eerst nog "Klik" doorlopen tot het eind ervan, frame 40, voordat hij de Trace melding "gelukt" geeft. Dit gebeurd wel als ik snel op de knop klik. Heb daarvoor de variabele checkrelease gebruikt. Als ik echter na het klikken de muis ingedrukt hou en zeg maar b.v. 20 sec. later release... op zich speelt hij dan wel het Klik gedeelte af (wat hoorde na een onpress), maar hij checked dan niet meer op een onrelease :confused:

Weet niet waarom die checkrelease variabele alleen werk als ik snel op de movieclip klik? Jullie wel?

digitalecartoons
%Europe/Berlin %260 %2005, 07:14
Om't wat simpeler te maken: dit is de start code

knop.onPress = function() {
if (checktween != "aan") {
knop.gotoAndplay("rodewolk");
gotoAndPlay("Klik");
}
};
knop.onRelease = function() {
\\what to do?
}
stop();

Als er dus op "knop" geklikt wordt wordt naar "klik" gesprongen. Die begint met checktween="aan" en eindigd met checktween="uit". Dit zodat als ik zou klikken terwijl hij midden in "klik" zit hij niet daarna terug springt.

Zit alleen nog met onRelease. Had eerst een variabele checkrelease bedacht b.v.

checkrelease="aan"
}
stop();

Maar die werkte alleen bij snel klikken. Als de playhead nog midden in "klik" zat. Aan het eind van "klik" werd dan gechecked of checkrelease "aan" was , waarop een actie volgde. Als je muis na het klikken ingedrukt hield, en "klik" klaar was en terug sprong naar frame 1, dan ging het mis. De Onrelease werd nutteloos.
Wat ik dus wou is dat als Onrelease voorkomt op frame 1, gelijk een actie (geturl) volgt en als de playhead nog midden in "klik" zit er eerst netjes gewacht wordt tot die klaar is voordat de actie volgt.Het moet dus werken zowel met snel klikken, als bij het ingedrukt houden en later pas loslaten. Kan iemand mijn code hierop aanpassen?

digitalecartoons
%Europe/Berlin %270 %2005, 07:29
Onderstaande code werkt b.v. enkel als je snel klikt. Als je de muis ingedrukt houdt en "klik"af laat spelen pauseert hij op frame en en ziet hij de onrelease niet meer.

knop.onPress = function() {
if (checktween != "aan") {
knop.gotoAndplay("rodewolk");
gotoAndPlay("Klik");
}
};
if (_currentframe == a || checktween == "aan") {
checkrelease = "aan";
}
};
if (checkrelease == "aan") {