Volledige versie bekijken : Collision Detection ?!
Master SWF
%Europe/Berlin %843 %2005, 21:14
Hey,
Ik ben met een soort van platform spelletje bezig. Dat doe ik met behulp van een flashboek, erg handig boek, maar nu moet ik de collision detection programmeren. Ik heb daar wel een script voor in het boek staan maar ik begrijp dat collision detection niet helemaal terwijl ik toch graag AS's wil begrijpen voordat ik ze zomaar over typ!!!
DUS kan iemand mij uitleggen hoe collision detection werkt?
Alvast bedankt!!!
Dauntless
%Europe/Berlin %910 %2005, 22:51
DUS kan iemand mij uitleggen hoe collision detection werkt?
Wat voor soort collision detection? Er zijn er verschrikkelijk veel! :)
Ook kan je stukken van je code opzoeken door op F1 te drukken in flash! :) (Of gewoon in je handleiding kijken). Welk boek heb je ?
rackdoll
%Europe/Berlin %577 %2005, 14:51
zoek naar hitTest......dats de makkelijste denk ik... :)
Dauntless
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:52
zoek naar hitTest......dats de makkelijste denk ik... :)
Maar dan ook de 'onhandigste' ... Met hitTest heb je meer problemen dan met wiskunde :).
Wat voor hitTest wil je dus?
Master SWF
%Europe/Berlin %834 %2005, 21:01
Wat voor soort collision detection? Er zijn er verschrikkelijk veel! :)
Ook kan je stukken van je code opzoeken door op F1 te drukken in flash! :) (Of gewoon in je handleiding kijken). Welk boek heb je ?
Hey Dauntless,
Ik wil graag weten hoe ik de collision detection programmeer als ik een poppetje door een "platte wereld" wil laten lopen!!
Ik heb het trouwens over het boek "Building great Flash MX games" :I (gekocht toen ik nog Flash MX had, maar nooit gebruikt, tot ik in Flash MX 2004 games wilde gaan maken)
MASTER SWF
Dauntless
%Europe/Berlin %848 %2005, 21:21
En is het een object based wereld of een tile based wereld?
(TB: zie voorbeelden op http://oos.moxiecode.com)
Master SWF
%Europe/Berlin %851 %2005, 21:25
Zoals het plaatje van het mario spelletje (eerste plaatje)!!
Dauntless
%Europe/Berlin %853 %2005, 21:29
Wel, alle games op die site zijn Tilebased. Dat wil dus zeggen dat ze uit tegels bestaan (duh :D).
Kijk dus eens op die site naar de tutorials :).
(Of als je een crapy nederlandse tut wil, kijk hier:klik (http://flashfocus.nl/tutorials/Actionscripting/Toepassingen/?filename=Tile%20Based%20games_Jeroen%20Beckers.zi p))
Master SWF
%Europe/Berlin %866 %2005, 21:47
Hoe voeg ik een .FLA of .SWF toe aan een bericht? Ik wil graag effe laten zien wat voor game je in het boek leert maken want zo ziet mijne er ongeveer ook uit!!!
Het lijkt een beetje op dat Tilebased maar volgens mij niet helemaal!!!
Master SWF
Dauntless
%Europe/Berlin %873 %2005, 21:57
Als je een post typt moet je ff naar onder scrollen ;).
Master SWF
%Europe/Berlin %876 %2005, 22:01
Probleempje, dan zegt hij dat het een ongeldig bestandsformaat is!!! :D :confused:
Dauntless
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:04
Dan zip je hem? ;)
Master SWF
%Europe/Berlin %882 %2005, 22:11
Dit is het spelletje (zie bijlage) dat je in het boek leert maken, maar als ik de besturingscodes van het poppetje overtyp (zoals ze in het boek staan aangegeven) dan geeft flash aan dat er allemaal fouten in zitten, als ik dan het complete spelletje speel (flasherman) dan werkt het wel en geeft het geen fouten.
Maar ik wil in ieder geval een poppetje rond laten lopen in dit soort levels!!!
Master SWF
Dit spel kun je downloaden op www.spaghettigames.com en is gemaakt door Matthew David.
(je leert dit spel maken in zijn boek: Building great Flash MX games)
Dauntless
%Europe/Berlin %891 %2005, 22:23
Die game is niet TileBased nee ...
Maar post je (niet werkende) file in een nieuwe topic hier in het AS forum :). Het is beter voor jou als wij je helpen met je fouten, daar leer je immers meer uit :).
Master SWF
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:27
Euhm, die .FLA zat niet direct op een cd bij het boek maar die kon je downloaden van de site van de auteur (Matthew David). Er zit geen eens een cd bij dus kan ik hem dan terug posten????
Master SWF
Master SWF
%Europe/Berlin %895 %2005, 22:29
Hey Dauntless,
Hartstikke bedankt voor je hulp tot nu toe, Ik zal de niet werkende file morgen posten!!!, want ik moet nu stoppen.
Master SWF
Master SWF
%Europe/Berlin %656 %2005, 16:46
Dauntless,
Is het zo goed? :D
Master SWF
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.