Volledige versie bekijken : geluid aan/uit
wokkel
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:14
Ik wil de mensen een gelegenheid geven om het geluid van mijn flash-site aan en uit te zetten. Ik heb een knop gemaakt die zegt 'sound off', nu moet deze knop na indrukken de muziek stoppen en veranderen in 'sound on' en... vice versa. Hoe ga ik dit aanpakken?
Valcon
%Europe/Berlin %903 %2005, 22:41
In het eerste frame zet je een knop met sound off. Als je er op klikt geeft je commando gotoandstop(2); en natuurlijk stopallsounds(); Op frame twee zet je een knop met sound on met als commando gotoandstop(1); naar het eerste frame gaan dus en natuurlijk ook het commando om je geluid terug te starten. (je geluid moet je dus aanspreekbaar maken voor actionscript)
wokkel
%Europe/Berlin %908 %2005, 22:48
Kan het niet binnen 1 frame? Mijn site is een presentatie die bestaat uit 5 frames die elk een bladzijde weergeven.
-:NEO:-
%Europe/Berlin %913 %2005, 22:56
2 knoppen en dan bij de ene
onRelease(){
start je liedje
}
en bij de andere
onRelease(){
stopallsounds();
)
buuze
%Europe/Berlin %919 %2005, 23:03
Om te beginnen maak je een movieclip aan, om niet binnen je site in de frames te moeten prutsen. In die movieclip sleep je vanuit je library je muziek in het eerste frame en je zet daar een knop 'muziek uitzetten' of whatever. In het tweede frame doe je hetzelfde maar zonder geluid en een knop 'muziek aanzetten'. Als actionscript geef je dan gewoon aan de eerste knop gotoandstop(2) (of gotoandplay als je een stopaction zet in het frame) en stopallsounds(). In het tweede frame geef je gewoon als actionscript aan de knop gotoandstop(1)
Dan zet je die movieclip in je site, als je wil dat hij blijft staan over die vijf frames waarover je spreekt, maak je een layer erboven aan en zet je die movieclip daarin.
Ik denk dat dit was wat je bedoelde.
wokkel
%Europe/Berlin %941 %2005, 23:35
Nee, sorry ik ben niet duidelijk geweest. Ik heb een movieclip gemaakt die uit 5 frames(in de tijdlijn) bestaat. Daarvoor zit een preloader die ook 5 frames beslaat. Het geluid begint zodra de main movie begint, dat heb ik al voor elkaar. De mainmovie is niet meer dan een soort van presentatie bestaande uit 5 frames waarvan elk frame hetzelfde kader met andere info verschaft.Het kader bestaat uit 5 navigatie knoppen en de mute-knop.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.