PDA

Volledige versie bekijken : Schoolopdracht: Senseo

Jelle
%Europe/Berlin %745 %2007, 17:54
Hey allemaal

Na 12 lessen actionscript te hebben gezien, kregen we de oprdacht een flashsite te maken rond een opgegeven product om de theorie in de praktijk te brengen. Bij mij was dat een koffiezetautomaat. Specifieker, een Senseo.
Alleen ben ik nooit naar die lessen geweest [:o)], dus al op melzelf geleerd in een klein maandje.

Sommige stukken zien er niet zo goed uit (grafisch dan), maar mijn nadruk was om actionscript te leren, en te gebruiken.

Eerst moesten we een projectdossier maken (deze vind ik wel goed gelukt [^] ):
deel 1 (http://jellebullaert.be/school/senseo/deel1.pdf)
deel 1 (http://jellebullaert.be/school/senseo/deel2.pdf)

Het uiteindelijke project (http://jellebullaert.be/school/senseo/index.html)

Indien mensen geïnteresseerd zijn in de code er achter.
In bijlage:
Fototween-effect van kader 1. Opgekuist en commentaar
Het hele schuifsysteem van kadertjes. Niet opgekuist, geen commentaar. Geen tijd voor :)

En bedankt aan PeaceFrog en Emveedee voor het beantwoorden van mn vragen hier op FF, en zeker aan Eazy die me vele malen geholpen heeft

Ea.Z
%Europe/Berlin %751 %2007, 18:02
K I C K A S S ! ! !
Toen ik je kwam helpen wist ik wel waarover het ging, maar ik zag nooit echt iets van de interface!
Dit is gewoon super gedaan :D
Echt vet :D

Vooral de overgangen tussen de menu's vind ik erg smooth gedaan.

Jup, hier kijk ik naar op :D

Kleine minpuntjes:
-De game tegen de Senseo machine is in het begin onduidelijk. Vooral dat je over de ventjes heen en weer moet bewegen. Wat wel kool is is dat 'jij' verwondingen oploopt (is da je suz btw? :p)

-Bij je handleiding is het soms wat onduidelijk wat er geschreven staat.

-je snelmenu komt bij een klein venster onder het menu. Daar zou ik nog een swapdepths inzetten. Als je focus op het menu ligt erboven. Anders weer naar beneden (in layers/depths)

Dope werk (alleen nog je foto's in de fotogallery aanpassen. nu zijn't nog de dummy's ;))

fleasy
%Europe/Berlin %775 %2007, 18:36
Je snelmenu, groot minpunt ( en eigenlijk ook het enige ) ook komt dat waarschijnlijk door het überlelijke logo van senseo. Het ziet er eigenlijk gewoonniet uit ;). Ook is het niet handig, dat er niet bijstaat welk item je aanklikt ;).

Wytzeaaa
%Europe/Berlin %781 %2007, 18:44
Het laden van het derde hokje duurt erg lang. En er is ook geen mogelijkheid om dat te onderbreken en naar een ander onderdeel te gaan, dat is een beetje vervelend.

-edit- en dat linker meisje moet een koffiezetapparaat kopen, gaat een stuk handiger.

Neuro
%Europe/Berlin %794 %2007, 19:04
erg knap gedaan jelle,
ziet er profesioneel uit
het is idd een beetje lastig waneer je van het rechter vakje terug naar het linker wil gaan (zonder het snelmenu dan, dat had ik eerst touwens niet gezien)

hoedanook, heel erg goed :)

Jelle
%Europe/Berlin %798 %2007, 19:10
Bedankt voor de reacties!
Wat tot nu toe gezegd is van opmerkingen klopt idd.
Misschien dat ik nog de tijd vind om de grote bugs er uit te halen.

w00
%Europe/Berlin %799 %2007, 19:11
Het is allemaal wel mooi gemaakt enzo, alleen vind ik de site zelf totaal niet duidelijk.
Je ziet 5 plaatjes, maar waar ze voor dienen is totaal niet duidelijk. Je moet er echt op klikken om er achter te komen wat het is. Dus er komt in eerste instantie helemaal geen duidelijk boodschap over.
Ook bij een resolutie van 1024x768 zie je niet alle plaatjes en er is ook geen optie om even opzij te scrollen om gewoon het kleine plaatje te bekijken, je moet er dan op klikken, wat vervolgens weer geladen moet worden wat weer even duurt, vooral bij het derde plaatje duurt dit erg lang.

Jelle
%Europe/Berlin %815 %2007, 19:35
Ik heb geprobeerd om niet echt een duidelijk menu te maken. Het moet wat gevoelsmatig overkomen. Misschien is me dat niet helemaal gelukt :)
Niet kunnen klikken op een ander kader tijdens het laden, en het snelmenu zijn de grootste problemen blijkbaar. Zal ik nog iets proberen aan te doen

Neuro
%Europe/Berlin %023 %2007, 00:34
nog een vraagje,
is het pixel effect gescript, en zoja, hoe heb je dat gedaan ? :)

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %033 %2007, 00:48
ik zie hem nu pas.. en vind hem erg stoer gemaakt.. zitten zeker hele coole dingen in!
Sommige dingen die gezegt zijn hierboven kloppen inderdaad..

Ik heb trouwens m'n hele hand lam gemaakt bij dat spel :D

man§zat
%Europe/Berlin %071 %2007, 01:42
ik lees dat het vooral om de AS gaat, die werkt lekker hoor. Waar ik eigenlijk op reageer is het ontwerp. Na je inspiratiedocument gezien te hebben, werd ik erg benieuwd naar je ontwerp. Ik zag vector/foto, felle kleuren, bijzondere typo, bijzondere interactie ect.

In je eindproduct zie ik hier helaas niks van terug. Het ontwerp hangt sterk aan een koffie stijl. Iets gedurfde had wel gemogen van mij.

In je tweede document zie ik dat elk blokje voor een speciale eigenschap staat. Als je kiest om deze niet in de grote blokken te vermelden, vermeld ze dan wel in je snelmenu. Dan wordt die ook wat duidelijker. Een snel menu moet immers snel werken en 5 naamloze blokjes is nogal onduidelijk.

Filmpjes in het spelletje zijn trouwens goed gelukt, grappig.

Jelle
%Europe/Berlin %155 %2007, 03:44
nog een vraagje,
is het pixel effect gescript, en zoja, hoe heb je dat gedaan ? :)
Jammergenoeg kwam photoshop hier bij te pas

Kheb niet echt gekeken of het kon gepixeld worden via flash, gewoon geen tijd meer.

behived
%Europe/Berlin %364 %2007, 08:45
ik mis een overzicht van de koffiemachines...
maar voor de rest: origineel en mooi gemaakt... werkt goed buiten de lange laadtijd van het spelletje en de reeds gemaakte opmerkingen

sebas.thuis
%Europe/Berlin %426 %2007, 10:14
Gaaf, maar ik vind dat het nog niet genoeg sfeer bevat. Senseo is een product dat daar heel gevoelig voor is, ze verkopen niet alleen de koffie, maar ook het idee: even een lekker bakje koffie pakken. En ik vind dat dat er niet genoeg uit komt. Gebruik bijvoorbeeld wat meer bruin en probeer de filmpjes ook die bruin achtige filter mee te geven die ze gebruiken in hun reclame filmpjes.

Voor de rest dope site, leuke navigatie en gaaf idee.

M0L
%Europe/Berlin %482 %2007, 11:34
Leuke site, maar ben jij verzekerd want ik krijg een tennis arm van die senseo game :X

MrPee
%Europe/Berlin %740 %2007, 17:46
Ik heb opgemerkt dat je zelfs op de reflectie van de vijf "buttons" in het begin kan drukken. Je kunt zelfs nog drukken op het gedeelte dat weg is gefade door de mask.
Mss kun je daar iets aan doen.

Jelle
%Europe/Berlin %770 %2007, 18:29
Ik heb opgemerkt dat je zelfs op de reflectie van de vijf "buttons" in het begin kan drukken.

Nu je het zegt ja. Nog nooit op gelet. Bedankt
Ik heb een dag of twee tussen mn examens en presentatie, dan probeer ik de meeste fouten er uit te halen