PDA

Volledige versie bekijken : Plane =Path constrain=

Siebenga
%Europe/Berlin %686 %2007, 16:28
Goedenmiddag.

Ik ben al wat aan het stoeien geweest maar kan mijn probleem niet oplossen.. Ook heb ik wat op google en tut site gekekn maar kon niks vinden..

Ik gebruik 3dmax,
Ik heb een plane op de grond. een path lijntje met een bocht,
Nu wil ik dat mijn plane het lijntje gaat volgen. maar tijdens het volgen mag de plane wel vervormen.. Nu laat hij alleen het middelpunt van de plane over mijn path gaan. Misschien iemand een idee hoe het heet en anders iemand een idee hoe ik het kan doen

Het idee is dat een autotje naar de hoek van mijn plane rijd... de hoek beet pakt en dan de hoek naar beneden trekt en de rest daar achteraankomt... Dus zeg maar zoals je een boek blz zou omdraaien

TimCG
%Europe/Berlin %766 %2007, 18:23
Met je path constrait doet die dat altijd volgens de pivot volgen. Maar je kan wel met auto key gewoon je plane bewegen in de vorm dat je hem wilt ook scalen in de vorm dat je wilt. En dan moet hij werken volgens jou path EN met je eigen ge-edited plane.

Siebenga
%Europe/Berlin %784 %2007, 18:49
Jah ik snap dat ik dat met auto key kon gaan doen...maar probeer jij maar eens poly voor poly het papier zo te bewegen zoals jij wilt.. dat is dus frame voor frame... Dat kost woest veel tijd.. het lijkt mij juist handig als dit sneller kan met een optie...

TimCG
%Europe/Berlin %794 %2007, 19:03
Nee maar ik bedoel als je op frame 1 staat zet je een key hoe je plane normaal is en op frame 100 een key hoe je plane dan zo heel naar beneden is op het diepste punt. Dan gaat die vanzelf in een soort van 'shape tween' tenzij ik je verkeerd begrijp.

rolandpeelen
%Europe/Berlin %872 %2007, 20:56
anders probeer je een geen path contraint maar een path deform (wsm modiefier)
gewoon je plane selecteren (wel zorgen dat hij genoeg polygonen heeft) en dan een path deform erop zetten.

voorbeeldje in de bijlage...

zelf wel even verder stoeien ermee, daar leer je overigens het meeste van

groet roland

p.s. voor het voorbeeldje is wel 3ds max 9 vereist..
ik kan er ook een voor max 8 maken, dan moet je dit even aangeven, max 8 heb ik op dit moment niet op me pc geinstalleerd staan.

Siebenga
%Europe/Berlin %574 %2007, 13:47
Ik heb zelf max 8 maar ik snap wel wat je bedoel. het is mij wel gelukt om de pagina te laten draaien.. Ik wil alleen graag echt dat papier effect van een boek hebben

Dus dat 1 kant van de pagina vast zit en dat de andere kant dus helemaal gaat vervormen. een curve maakt.

Groeten
PS: mooie dingen heb je in je portfolio staan

TimCG
%Europe/Berlin %788 %2007, 18:55
Zo een rollende boekpagina lijkt mij iets enorm moelijk tenzij ik iets over het hoofd zie. Je kan wel met de reactor, cloth simulator wat settings proberen, ik denk dat je zo dan wel op een leuk resultaat kan komen.

Kijk hier eens naar:
http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=124&unfold=exclusive
Dan kan je misschien eventueel proberen de balk in de vorm van een boekpagina te maken ofzo.

rolandpeelen
%Europe/Berlin %820 %2007, 19:41
hey, het makkelijkste om dit te doen is gewoon een ffd erop zetten, deze naar wens animeren en dan een flex modifier voor het elastiche effect
groet

edit ik zal nou ff een voorbeeldje maken, ik zal em morge posten

TimCG
%Europe/Berlin %848 %2007, 20:21
@roland
jij weet ook voor alles een oplossing he:p waar ik in de verste verte nog niet eens aan dacht:p

rolandpeelen
%Europe/Berlin %333 %2007, 08:00
hier ff een simpel voorbeeldje..

dmv 3 bend modifiers en een flex modifier heb ik ongeveer wel het effect kunnen bereiken..

ik heb het voorbeeldje gemaakt in max 8 dus je kunt em gewoon openen en naar gelang tweaken..

groet

Siebenga
%Europe/Berlin %726 %2007, 17:26
Pffff respect man.... maar nu moet ik het eerst zelf proberen...
Jij kent het programma volgensmij door en door zo ver ben ik nog niet