PDA

Volledige versie bekijken : Flash Buttons en kwaliteitsverlies.

jhnugter
%Europe/Berlin %814 %2005, 20:33
Beste mensen,

Ik heb een klein probleempje. Op de volgende site:
http://www.xs4all.nl/~jhnugter/Deofhetnl/Dutch/cursisten.html

jullie zien een kleine flash filmpje. In dit filmpje zijn er buttons gemaakt en losse JPG's. (De buttons zijn de vier linker vinkjes, de overige vinkjes zijn losse JPG's) Bij het compresseren komt er kwaliteitsverlies bij de buttons en niet bij de losse JPG's. (klein scheurtje in het vinkje) Ik heb diverse dingen al geprobeerd
- Hogere resolutie in de bit...
- Compressie verlaagd
- Smooth functie uit en aan gezet..

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt? Hoop dat iemand mij kan vertellen.

Bedankt,
Johan.

trepanic
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:03
ik vind de vinkjes sowieso al raar ingedeeld op het begin, pas als je met je muis over de linkervinkjes gaat zijn die andere verdwenen. ik zie ook nergens een scheurtje, maar dat kan aan mij liggen

jhnugter
%Europe/Berlin %541 %2005, 14:00
Ik heb ze juist verkeerd ingedeeld voor illustratie wat het probleem is:
De vinkjes moeten gewoon aan de zijnkant komen en als je er op klikt krijg je tekst.
Nu is het zo als je de linker vinkjes vergelijkt met de vinkjes die gewoon dwars over het scherm staan (ter illustratie) dan zie je dat de vinkjes links veel scherper zijn dan de linker vinkjes. Ik maak gebruik van de zelfde JPG met het verschil dat de linker vinkjes buttons zijn en de vinkjes midden in het veld gewoon bitmap bestanden zijn (geen buttons)

Met andere woorden de linker vinkjes in een horizontale lijn zijn minder scherp dan de vinkjes wilkeurig in het scherm en het zijn de zelfde BITMAP hoe kan dat?

Johan.