PDA

Volledige versie bekijken : Luie feestdagen!

APB
%Europe/Berlin %838 %2007, 20:06
Hoppa!
wat was ik blij toen ik terug kwam van mijn vakantie toen ik zag dat de einddatum was verschoven. Nu kon ik dan toch eindelijk mijn schets die ik een keer tijdens mijn werk had gemaakt (jaja zo druk in een zonwering-winkel in de winter :P) uitwerken.

Ik ben dus van plan om mijn inzending mee te laten dingen voor Illustratie ook al zit er een ietsiepietsie animatie in maar anders werd het te statisch en dat was saai.

Doordat flashgirl het volgende zei:
Zoals al eerder gezegd: Je mag je animatie maken in ieder programma wat je wilt, maar de inzendingen zullen beoordeeld worden op de creativiteit qua Flash gebruik. Een animatie maken in AE en die in Flash zetten levert niets interessants op Flash gebied op. Het is belangrijk dat je juist de mogelijkheden van Flash benut op een creatieve manier. Of je je graphics in een ander programma maakt of niet maakt niet uit, maar wij kijken vooral naar het Flash gedeelte. Hoe creatiever je gebruik maakt van de mogelijkheden van Flash, hoe meer kans je maakt om te winnen.heb ik besloten om mijn kerstkaart He-le-maal in flash te gaan bouwen. Ook omdat er geen sizelimiet is was het te doen want anders denk ik niet dat ik het zou redden.

Ik heb eerst van de scan de lijnen overgetrokken met de pentool en toen een beetje bijgewerkt omdat mijn wacom soms de himalaya probeert na te maken. Toen heb ik op een nieuwe layer de vlakken ingekleurd en de lijnen van die layer verwijderd. (er stonden nog lijnen op de layer daar boven) toen heb ik met de verftool er schaduw op gezet, dat was de donkerste tint van de schaduw die ik zou gaan gebruiken. Toen heb ik met de functie "Soften Fill Edges" ervoor gezorgd dat ik softe vlakken kreeg. Toen heb ik daar die lijnen van de layer daarboven naartoe gekopieerd en de vlakken, van het schaduw gedeelte, die buiten de lijntjes vielen verwijderd dus leek het net alsof het een gradient was met kronkels :). Dat is ongeveer het hele idee erachter van hoe ik alles heb gemaakt. Ik heb ook nog wat andere simpele functies gebruikt zoals de blur-tool en de alpha-waarde aanpassen van MC's. Ook heb ik nog wat gradients gebruikt.

Doordat er een heel klein beetje animatie in zit en de schaduwen opgebouwd zijn uit flink veel vector kleurtjes met verschillende alpha-waarden vreet hij ongelooflijk veel CPU... daar kan ik niets aan veranderen maarja om nu nog alle graphics in photoshop te gaan maken zoek ik eigenlijk niet... (luiheid, en dan heb ik nix meer aan al die moeite om alleen flash te gebruiken) Dus echt gebruiksvriendelijk is hij niet maar het is nu toch al te laat om nog kerstkaarten te gaan versturen.

Mijn scan (grotere zit ook in het .zip bestand):
LET OP! DIT IS NIET MIJN EINDPRODUCT WANT DIE ZIT IN DE .ZIP!
http://img113.imageshack.us/img113/9486/scanyq9.jpg

amanda
%Europe/Berlin %579 %2007, 13:54
Eej,

Even een vraagje. Hoe lang duurt het voor je post zichtbaar wordt? want ik heb mijn kerstkaart 3 januari gepost, maar hij is nog steeds niet zichtbaar. Ik heb al naar flasfocus gemaild, maar daar krijg ik geen reactie.
Ik zou het toch erg zonde vinden als ik het voor niets gemaakt had.

thnx

dvkarper
%Europe/Berlin %830 %2007, 19:55
mooi gedaan helemaal die man die je ingekleurt heb als je niet weet dat je die zelf hebt gemaakt ziet niemand dat ( bedoel dit natuurlijk + punt)

(-punt dat er niet zo veel animatie in zit, maar dat hoefte ook niet maar ziet er wel leuker uit.)

APB
%Europe/Berlin %821 %2007, 19:42
Eigenlijk is die "man" de kerstman.. ik dacht dat dat wel duidelijk was door zn baard zn kale hoofd rode broek en bretels en dat hij gewoon lekker rustig met een fles champagne zijn elfje(s) het werk laat doen zoals het tellen van de kadootjes.. maar dat kwam dus niet helemaal over bij jou...

En het is een illustratie dus daar hoeft eigenlijk geen animatie bij...

smarf
%Europe/Berlin %837 %2007, 20:05
Het is maar goed dat dvkarper het over inkleuren had.
want ik dacht dat die schets alles was.

Mooi (zo ingekleurd)
Netjes getekend.

Leuke kaart