Volledige versie bekijken : Web 2.0 vormgeving of niet?
jeffreylauwers.nl
%Europe/Berlin %689 %2007, 16:33
Beste Allemaal,
ik heb een website gemaakt zonder Flash...mensen niet nu meteen afhaken a.u.b! Ik ben op zoek naar meningen van designers en ik kan geen degelijk forum voor vormgevers/designers vinden dus hoop ik dat er hier mensen zijn die mij adviesen (opbouwende kritiek) kunnen geven. Ik heb verder wel vaak met Flash dus vandaar dat ik hier terecht kom.
Ik wil graag ieders mening over http://www.linkr.nl (lees als LINK'R)
Het is een website waar iedereen linkjes kan plaatsen met hopelijk een web2.0 uitstraling
Alvast bedankt!
Jeffrey
xtr0
%Europe/Berlin %692 %2007, 16:37
Ziet er netjes uit!
Vind alleen het inlog gedeelte er niet echt bij passen... De input fields zijn erg groot, misschien een idee om die kleiner te maken? (Net zoals bij de zoekfunctie)
VAW
%Europe/Berlin %699 %2007, 16:47
Ik denk niet dat ik hem juist te zien krijg in mijn browser (Safari).
http://www.vaw.be/rommel/browser.png
JayBro
%Europe/Berlin %701 %2007, 16:49
Erg hip..
Beetje bekende vormgeving vind ik. Het is een beetje de mode om dat plastic en heldere te gebruiken. (en beta is ook erg in)
Ik zelf vind een originele vormgeving meestal mooier, maar ik denk dat deze site wel werkt voor zijn doelgroep.
Ik vind het afentoe nog wel een beetje te "los". Dat dingen niet echt bij elkaar horen en een beetje losjes aan elkaar hangen. Iets meer structuur zou ik zelf wel fijn vinden.
(de site zou ik zelf nooit gebruiken; mn links kan ik op alle profielen-sites kwijt, via mn mail aan verschillende mensen, of via msn... maar dat ben ik he :-) )
maarten87
%Europe/Berlin %790 %2007, 18:58
straalt veel vertouwdheid uit
Voetsjoeba
%Europe/Berlin %815 %2007, 19:33
De site doet het hier niet ... "Server niet gevonden"
BernardV
%Europe/Berlin %829 %2007, 19:54
Vind de site er netjes uitzien.
Enige opmerking die ik heb is het niet consequente gebruik van input velden. De ene keer heb je ze met de gradient staan de andere keer gewoon wit (inloggen link en registreren) ik zou 1 stijl hanteren voor alle velden.
Ea.Z
%Europe/Berlin %876 %2007, 21:02
kvind het persoonlijk niet echt mooi...
zowiezo valt het hele 'web2.0' gebeuren bij mij niet in de smaak.
Ziet er 'plastiek' uit.. Net als barbie, maar nu ook als een site...
Daarenboven dan nog eens beta? WAT HEEFT HET ERMEE TE MAKEN!?
Sorry dat ik me zo uitlaat over iets wat de meesten waarschijnlijk 'the top' vinden...
Hier ziet hij er goed uit (IE 7)
Alleen is de 'glans' onder het logo wel aanwezig, en ernaast niet meer. Ik zou dat wel laten doorlopen, of op z'n minst laten uitfaden, voor een gelijkmatige overgang.
Succes verder ermee :)
MrPee
%Europe/Berlin %063 %2007, 01:32
Het grijze gedeelte onder elke geplaatste link, met reacties | trackback enz... is soms zelfs nog groter dan het geschreven gedeelte, het leidt mij heel erg af.
En dan ook het gebruik van die avaters.. ik zou zeggen "overbodig". Veel mensen zouden niet eens de moeite doen om die avater er te plaatsen, gewoon registreren, linkje droppen en weg.
En ik zat ook eigenlijk te denken aan een soort van afscheiding tussen elke geplaatste "topic" (als ik het zo mag noemen). Zo kun je ze makkelijker onderscheiden.
Voor de rest een hele frisse site met een leuk verzonnen naam (kreeg wel in de gaten dat het met Flickr te maken had terwijl ik zelfs daar nog maar 1x van gehoord heb :P)
Kijk maar wat je kunt doen met mijn commentaar
jeffreylauwers.nl
%Europe/Berlin %419 %2007, 10:04
Bedankt voor jullie opmerkingen! Ik heb alles (waar ik het mee eens was) op me 2DO-lijstje gezet. De inputvelden zouden indd gelijk aan andere input-velden moeten zijn, ik probeerde mensen hun aandacht daar naar te trekken maar kennelijk kan het dus ook averechts werken :). Eazy, dat je de hele web 2.0 vormgeving niet zo mooi vind is je goed recht ik hoopte met deze stijl vriendelijkheid, vertrouwen en rust uit te stralen. Volgens Maaten87 is 1 daarvan gelukt, thanks! MrPee het is uiteindelijk de bedoeling dat gebruikers langere teksten gaan schrijven dan ze nu doen, ze moeten echt mensen overhalen op hun link te klikken. Blijkt het dat bebruikers juist vaak korte teksten schrijven? Dan zal ik de grijze balk moeten aanpassen (eventueel opties weghalen).
Nogmaals erg bedankt en ik hoop dat ik nog meer van dit soort kritieken kan krijgen.
Gegroet!
Jeffrey
Wytzeaaa
%Europe/Berlin %436 %2007, 10:28
De website ziet er iig wel heel erg 'web 2.0' uit, en toch doet het nu al gedateerd aan.
Vette web2.0 app!
Geen omschrijving kan deze site omschrijven! Gewoon heen gaan en meteen als homepage instellen!
lol.
josko
%Europe/Berlin %457 %2007, 10:58
ik vind hem wel een beetje lomp :)
Vrij grote vlakken etc.
maar voor de rest wel leuk.
rrgmedia
%Europe/Berlin %458 %2007, 10:59
Misschien nog een ideetje voor je koppen:
siFFR.
Je ziet nu nl wat karteltjes rondom de grote letters.
(Dat is een stukje code die tekst in flash omzet.
Alleen bij je h1/h2/h3 etc. doen en dus niet de normale tekst.
Ff googlen voor de source code en manual.)
Succes!
Ruben!
%Europe/Berlin %533 %2007, 12:48
Sorry hoor, maar ik word gek van alle beta's, weerspiegelingen, inderdaad die 'plastic' kleurtjes... Ik vind het alweer tijd voor web 3.0:)
*Dat moest er gewoon even uit, niet alleen op jouw site bedoeld, maar al die sites die allemaal hetzelfde 'web 2.0-sfeertje' proberen uit te stralen... daar hebk genoeg van;)
Lorrens
%Europe/Berlin %681 %2007, 16:21
De css file wordt niet geladen bij mij.. Maar aan die screenshot hierboven kan ik heel aardig zien wat de bedoeling is. Web 2.0 is wel tof, vind het altijd wel mooi mits goed uitgevoerd. Maar jezus, je kan het ook overdrijven hoor :P
Op wikipedia is ook een stuk over web 2.0.. en jij hebt volgens mij echt alles wat daar instaat gebruikt :P
Mag wel iets meer met mate ;)
-Rutger-
%Europe/Berlin %683 %2007, 16:23
Dit zie ik :
http://img291.imageshack.us/img291/5050/afbeelding1yf8.png
... dat is denk ik niet goed...
WernerL
%Europe/Berlin %684 %2007, 16:25
Hier wordt css stylesheet ook niet geladen :(
rrgmedia
%Europe/Berlin %692 %2007, 16:36
hier wel
[EDIt] oww toch niet, paar uur geleden nog wel :D
jeffreylauwers.nl
%Europe/Berlin %694 %2007, 16:40
Er lijkt iets geks aan de had te zijn indd, ik hoop het zo snel mogelijk op te lossen. Maar ik ben niet zo technisch :)
dvkarper
%Europe/Berlin %740 %2007, 17:46
welke internet gebruiken jullie dan..? firefox doet ie het gewoon normaal..:D
Lorrens
%Europe/Berlin %788 %2007, 18:55
firefox ook.. maar hij laadt niet
jeffreylauwers.nl
%Europe/Berlin %457 %2007, 10:58
Beste allemaal,
hij leeft weer! Ik weet niet precies wat het was maar ik heb de heleboel opnieuw geupload.
Gegroet!
Jeffrey
mknol
%Europe/Berlin %488 %2007, 11:43
Even over de vormgeving: Ik vind dat je overal dezelfde margins/paddings en afstanden tussen elementen moet gebruiken. De rechterkolom vindt ik daarom ook erg rommelig en mist de strakheid zoals die bij het logo. Ook jammer dat de site wat langzaam gaat. Qua kleur mag er van mij nog ietsjes bij. De techniek is wel erg koel en dynamisch.
Qua inhoud zou ik wat professioneler gaan: "vette web2.0 app", shakeit.php zijn niet echt professionele uitdrukkingen. Het lijkt me niet dat je dit gemaakt hebt om maar eens een web2.0 app te maken. Waarom is de FAQ in het engels? Ook vindt ik het redelijk op del.icio.us lijken.
Maargoed, het is nog maar een beta-versie, dus alles kan nog veranderen :D
Nog een tip: http://www.webdesignfromscratch.com/web-2.0-design-style-guide.cfm
Koen!
%Europe/Berlin %892 %2007, 21:25
Sorry, maar dat stijltje heb ik onderhand echt té vaak gezien.. Probeer iets creatiever te zijn, nu is het meer een kloon van al die andere sites.
jeffreylauwers.nl
%Europe/Berlin %625 %2007, 16:00
Ik ben een nieuwe versie van LINK'R begonnen. Dit omdat het iets te algemeen was allemaal, en daar komt bij dat MSN met hetzelfde idee op de proppen kwam en die hebben iets meer budget :)
Nu is er dus een nieuwe versie van LINK'R met een nieuwe 'achterkant' waardoor het geheel ook een stuk sneller laad. LINK'R zal nu vooral een verzamelplek moeten worden van websites die met Design (animaties tot design meubelen) te maken hebben.
Ik hoop dat hier mensen 'rondlopen' waarbij de liefde voor design ook verder gaat dan Flash. Ik wil deze personen vragen om, als ze iets moois, interessants of leuks op het web vinden het bij LINK'R te plaatsen.
Misschien tot snel op LINK'R.nl (http://www.linkr.nl)
Vriendelijk gegroet!
Jeffrey
Ganndlas
%Europe/Berlin %773 %2007, 19:34
Sorry, maar dat stijltje heb ik onderhand echt té vaak gezien.. Probeer iets creatiever te zijn, nu is het meer een kloon van al die andere sites.Zat precies het zelfde te denken.
Dat licht blauw-wit grad. wordt iets té veel gebruikt... En dat logo met die kleur overloop, reflectie en een 'Favorites-sterrentje' ervoor is wel erg standaart.
Wat houden die stemmen (http://www.linkr.nl/templates/simple/images/digg_back.jpg) eigenlijk in? Vind ik wat onduidelijk. Ik zou daar iets van mijken als 'Gemiddelde' en dat iedereen dan een cijfer kan hebben. Excuseer mij als je er een heel andere bedoeling mee hebt. |)
Bovendien vind ik die 'tegen' gradient er onder een beetje verwarrend.
O ja en ik zou dat RSS blokje (http://www.linkr.nl/templates/simple/images/rss.gif) naast de Tabjes zetten, want nu heb je een hele rij voor een blokje van 13 bij 13.
jeffreylauwers.nl
%Europe/Berlin %626 %2007, 16:02
Tja wat kan ik zeggen B-4-L en Ganndlas,
ik houd nu eenmaal van clean design en LINK'R moet een plek worden welke rustig en vertrouwt oogt en dat is volgens mij goed gelukt.
Ik zou wel graag een paar websites willen zien waar jullie dit stijltje vaker hebben gezien want dan kan ik deze weer toevoegen aan LINK'R (http://www.linkr.nl)
Gegroet!
Jeff
Ganndlas
%Europe/Berlin %633 %2007, 16:11
Tja wat kan ik zeggen B-4-L en Ganndlas,
ik houd nu eenmaal van clean design en LINK'R moet een plek worden welke rustig en vertrouwt oogt en dat is volgens mij goed gelukt.
Ik zou wel graag een paar websites willen zien waar jullie dit stijltje vaker hebben gezien want dan kan ik deze weer toevoegen aan LINK'R (http://www.linkr.nl)
Gegroet!
JeffWaar iets vergelijkbaars heb gezien was volgens mij een Hosting-pakket site, via mijn oude forum hoster... Zal kijken of ik hem nog kan vinden :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.