PDA

Volledige versie bekijken : tutorial helpt me niet meer verder

haampie
%Europe/Berlin %402 %2005, 10:39
het lukt niet met buttons :mad:
ik heb via deze site een tutorial gedownload: tutorial basiswebsite maken. maar daar staat dit in:"We gaan nu het Movie clip ‘menu’ instellen. Open deze door er op te dubbelklikken of hem te openen vanuit de Library. Klik op insert => New Symbol => Button en maak het aantal buttons voor je pagina’s. Ik neem aan dat je dit al kan. Als ik dit nog zou moeten uitleggen wordt de tutorial iets te lang, sorry hiervoor. (indien dit niet lukt, download de fla van de tutorial en bekijk de buttons die ik heb gemaakt, zo moeilijk is het niet)". maar met dat fla bestand schiet ik niets op. hoe maak je nou een button met functie. hij moet een link worden die naar de volgende pagina in m'n site gaat

haampie
%Europe/Berlin %403 %2005, 10:41
wie helpt me?

vectorboy
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:16
Misschien moet je eens F1 indrukken, en je post in het juiste forum plaatsen en geduld hebben, na 2 minuten kan je nog geen antwoord verwachten!

peres
%Europe/Berlin %512 %2005, 13:17
functie voor een button:

on(release){
gotoAndStop(???);
}

??? = je framenr. of framelabel

release kan je ook vervangen door bijvoorbeeld Press bijvoorbeeld

Stop kan je ook vervangen door Play bijvoorbeeld

Roenes
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:02
release is in deze notatie met een kleine letter ;)

Dit kan fouten opleveren in MX2004 :)

peres
%Europe/Berlin %561 %2005, 14:27
oh sorry sorry ik verbeter hem even :I

haampie
%Europe/Berlin %707 %2005, 17:58
hee, ik ben een 10 x zo grote noob als jullie denken :I . als ik bij 'insert' op 'new symbol' klik en ik type een naam in en zet behavior op button en ik klik dan op 'ok'. dan krijg je een nieuwe timeline met 4 dingen erboven: Up, over, down en hit. wat moet ik in de timeline zetten en wat moet ik op dat gedeelte waar je kan kleuren etc (de achtergrond :)) zetten?