Lorentz
%Europe/Berlin %998 %2007, 23:57
Het nieuwe jaar begint Microsoft weer lekker...
Volgens mij heeft eén of andere update van IE ervoor gezorgd dat knoppen naar externe URL's niet meer werken. In ieder geval niet in een (overigens hele lelijke) site die ik ooit gemaakt heb. Ik heb al geprobeerd alle beveiliging in IE zo laag mogelijk te zetten en alle pop-up-blokkers uit te zetten, maar dat alles zonder succes... Ten tweede zit er ook 1 vaste link in die niet dynamisch wordt geladen, en die werkt wel. Dus geen pop-up-block probleem.
Ik laad de URL's in via een txt en dat gaat allemaal goed, in firefox werkt het, locaal werkt het, alleen in IE dus niet meer. Het probleem is overigens op meerdere pc's.
Om precies te zijn is dit het script in de root:
loadVariablesNum("links.txt", 0);
en dit bij de eerste knop (en dat gaat zo verder bij 17 andere knoppen):
on (release) {
getURL(link01, "_blank");
}
en tot slot is dit de txt:
update= <p align=right"><b>laatst bijgewerkt op: 31 dec 2006</b></p>
&knop01= <b>Mail naar Naam </b>
&link01= mailto:naam@planet.nl
en dat gaat zo ook nog 17x verder. met ook href-jes ipv mailto's
Misschien is deze manier van inladen zooo oud, dat IE niet verwacht dat iemand het nog gebruikt ANNO 2007, maar eerst werkte het dus wel...
Oude bestanden terugplaatsen van toen het nog wel werkte, had overigens ook geen zin.
Mijn vraag dus: Kent iemand dit probleem en hoe los ik het op?
Volgens mij heeft eén of andere update van IE ervoor gezorgd dat knoppen naar externe URL's niet meer werken. In ieder geval niet in een (overigens hele lelijke) site die ik ooit gemaakt heb. Ik heb al geprobeerd alle beveiliging in IE zo laag mogelijk te zetten en alle pop-up-blokkers uit te zetten, maar dat alles zonder succes... Ten tweede zit er ook 1 vaste link in die niet dynamisch wordt geladen, en die werkt wel. Dus geen pop-up-block probleem.
Ik laad de URL's in via een txt en dat gaat allemaal goed, in firefox werkt het, locaal werkt het, alleen in IE dus niet meer. Het probleem is overigens op meerdere pc's.
Om precies te zijn is dit het script in de root:
loadVariablesNum("links.txt", 0);
en dit bij de eerste knop (en dat gaat zo verder bij 17 andere knoppen):
on (release) {
getURL(link01, "_blank");
}
en tot slot is dit de txt:
update= <p align=right"><b>laatst bijgewerkt op: 31 dec 2006</b></p>
&knop01= <b>Mail naar Naam </b>
&link01= mailto:naam@planet.nl
en dat gaat zo ook nog 17x verder. met ook href-jes ipv mailto's
Misschien is deze manier van inladen zooo oud, dat IE niet verwacht dat iemand het nog gebruikt ANNO 2007, maar eerst werkte het dus wel...
Oude bestanden terugplaatsen van toen het nog wel werkte, had overigens ook geen zin.
Mijn vraag dus: Kent iemand dit probleem en hoe los ik het op?