PDA

Volledige versie bekijken : Check e-mailadres php en validator opties

jaq
%Europe/Berlin %980 %2007, 23:32
Ik durf het bijna niet te vragen. Maar kan iemand me hier mee helpen?

Ik heb een e-mail veld. Deze ga ik valideren met EmailValidator. Fantastisch spul. Je krijgt netjes zo'n rood veld ernaast met daarin de melding wat je fout doet. Helemaal blij, maar ik wil meer.

Nu hopen dat ik het goed uitleg:
Als ik wil het ingevulde e-mailadres wil opslaan in mijn mySql DB wil ik eerst controleren of deze al bestaat.

* Ik send naar een php file, deze gaat controleren of adres al bestaat en geeft in xml een melding terug. Kan dan alert laten zien...

MAAR Wat wil ik nu... nu zou ik het zo leuk vinden als mijn e-mailveld zo mooi rood opgloeit als bij EmailValidator en ik een melding krijg wanneer ik een mouseover doe...

Wie oh wie? Of doe ik het te omslachtig en kan dit zoveel eenvoudiger?

Groeten, Jaqueline

TheDutch
%Europe/Berlin %990 %2007, 23:45
Dat is niet eenvoudig te realiseren. Je zou hiervoor een eigen EmailValidator moeten schrijven die dmv. events bepaalde Validator functionaliteiten triggered. Ik weet je kennis niet van OO programmeren en ActionScript 3, maar als dit niet behoorlijk is kan je beter voorlopig een andere oplossing bedenken.

Ik heb deze functionaliteit in Flex 1.5 moeten maken ruim een jaar geleden. Kan morgen wel even op de mijn werk kijken of dit makkelijk over te zetten is naar Flex 2. Beloven kan ik je echter niets :).

jaq
%Europe/Berlin %992 %2007, 23:49
Ok uitdaging dus. Eens kijken of ik die studie nog eens ergens voor kan gebruiken ;-) Dus zou moeten lukken, maar opstapje is zeker niet verkeerd.

Te gek bedankt!