PDA

Volledige versie bekijken : Gebruiker + Klacht in database zetten

nrzonline
%Europe/Berlin %993 %2005, 00:50
Hey mensen,

Voordat je gaat doorlezen, zeg ik al wel vast dat er wat klein werk aan is gebonden om
mij te helpen... Ik heb namelijk iemand nodig die mij kan helpen met het maken van een
klein systeempje die de gebruikersnaam met de klacht in mijn database kan zetten.
Ofterwijl, ik heb een kleine tutorial nodig die iemand voor mij kan zoeken of misschien
schrijven, want het is niet veel... =)

Ik ben bezig met een school-animatie project. Flash animaties lukt mij nu aardig goed,
maar er moet wel een opmerking/klachten systeem in zitten om aan de eisen te voldoen.
Er moet ook een button gescript worden, zodat als ze er op drukken, dat de gegevens in
mijn database worden gezet.
Helaas ben ik nog niet bekend in het scripten met php in flash in samenwerking met MySql.

Als je mij misschien wilt helpen, lees dan het volgende =)
En vertel mij natuurlijk wat je nog meer nodig bent qua informatie om me te kunnen helpen.

Ik heb nu 2 "Input Text" vensters met de vars:
Input venster 1 : gebruiker
Input venster 2 : klacht
Bij de <Instance Name> heb ik nog niets ingevuld.

Ik hoop dat ik dit in ieder geval al goed heb ingesteld zodat men het kan invullen,
maar dan weet ik weer niet hoe ik een button moet maken die er voor zorgt dat de
informatie ook word verzonden naar mijn database.
Ik neem aan dat de 2 "input vensters" en de butten dezelfde <Instance Name> nodig
hebben, maar dat weet ik niet zeker...

Gelieve de scripting v/d button mee te geven =)
(de button is al wel geplaatst in mijn flash-bestand, maar moet nog worden gescript)

Mijn database heet "klachten"
Dus de informatie moeten onderscheiden worden in mijn database als:
Gebruiker (Ingevoerde naam)
Klacht (Gebruikers klacht)

Daarvoor heb ik natuurlijk een table nodig met een aantal velden, maar ook hier ben
ik niet bekend mee, dus ik weet niet de query die ik mee moet geven aan mijn MySql
om deze bestanden op te kunnen slaan in de database.
Dus ook deze query voor mij uitschrijven..

En dan heb ik natuurlijk ook het php-scripting nodig die de ingevulde flash-gegevens
in de database kan zetten, na de druk op de knop =)

Is er iemand die mij wil helpen met dit? Of heeft iemand goede tutorials waarmee ik
dit voor elkaar kan krijgen? Dan alvast héél erg bedankt!

Edwin (nrzonline)

nookyalur
%Europe/Berlin %376 %2005, 10:01
Zoek eens in de tutorials op:
Guestbook met PHP en MySQL - Menno van Dijk

Het is hetzelfde principe.

succes!

Nookyalur

Flashingback
%Europe/Berlin %399 %2005, 10:35
Het forum is er niet voor volledige scripts te vragen. Tenzij je er voor wilt betalen maar dan moet je posten in het werk aanbieden gedeelte.