Volledige versie bekijken : Flex 2.0
stijnworks
%Europe/Berlin %587 %2007, 14:06
ff een vraagje
Kan je Flex 2.0 gebruiken als CMS ? Dat er een connectie gelegd word naar een database waarbij Flex dan de output zorgt van de XML ?
inge88
%Europe/Berlin %592 %2007, 14:13
Ja.. ik maak met Flex 2.0 en Ruby on Rails een CMS. :) In elk geval, dat moet 't uiteindelijk worden ;)
jaq
%Europe/Berlin %595 %2007, 14:17
En ik gebruik weer php en maak ook "another" CMS
stijnworks
%Europe/Berlin %604 %2007, 14:31
Ja.. ik maak met Flex 2.0 en Ruby on Rails een CMS. :) In elk geval, dat moet 't uiteindelijk worden ;)
Dus Flex 2.0 gebruik je als Programma en Ruby on Rails het framework?
mech7
%Europe/Berlin %610 %2007, 14:39
Je kan met MXML alle formulieren en de layout regelen zoals je normaal met html zou doen, en via actionscript of xml tags kan je de data verzenden en ophalen door xml of amf. Door middel van de serverside taal kan je dus data ophalen uit een database of er juist instoppen.
inge88
%Europe/Berlin %632 %2007, 15:10
Dus Flex 2.0 gebruik je als Programma en Ruby on Rails het framework?
Ja :)
TheDutch
%Europe/Berlin %654 %2007, 15:42
Stijn, ja dit is mogelijk mits er ook een serverside taal gebruikt wordt zoals PHP :).
stijnworks
%Europe/Berlin %655 %2007, 15:43
Stijn, ja dit is mogelijk mits er ook een serverside taal gebruikt wordt zoals PHP :).
hmmm.. ik dacht dat dit in flex al zat 8)
Dus de servertaal, in mijn geval php, maakt dan connectie met de dbase en geeft een xml terug. Klopt?
mech7
%Europe/Berlin %676 %2007, 16:14
hmmm.. ik dacht dat dit in flex al zat 8)
Dus de servertaal, in mijn geval php, maakt dan connectie met de dbase en geeft een xml terug. Klopt?
Ja of via AMF maar daar weet ik verder ook nog niet zoveel van 8)
http://www.amfphp.org
Van wat ik er van begrijp is het een stuk sneller als xml aangezien dat nogal kan laggen als je grote hoeveelheden data heb.
TheDutch
%Europe/Berlin %798 %2007, 19:09
Stijn, dat soort dingen zitten niet in Flex. Flex is niets meer dan een presentatie middel. Functionaliteiten als het aanspreken van databases zal je altijd met een serverside taal moeten doen naast Flex.
Mijn voorkeur gaat uit naar AMF aangezien dat protocol vele malen sneller is dan een standaard HTTP request. Dit komt o.a. omdat AMF de data als gecomprimeerde pakketjes verstuurt. Ook wordt de data geserialized verzonden en de gedeserialized bij aankomst waardoor het object aan beide kanten in takt blijft en er dus geen conversie nodig is.
Als AMF op dit moment nog een te grote stap voor je is kan je het bij een HTTP request houden maar kijk zeker een keer naar AMF! :)
stijnworks
%Europe/Berlin %960 %2007, 23:02
Stijn, dat soort dingen zitten niet in Flex. Flex is niets meer dan een presentatie middel. Functionaliteiten als het aanspreken van databases zal je altijd met een serverside taal moeten doen naast Flex.
Mijn voorkeur gaat uit naar AMF aangezien dat protocol vele malen sneller is dan een standaard HTTP request. Dit komt o.a. omdat AMF de data als gecomprimeerde pakketjes verstuurt. Ook wordt de data geserialized verzonden en de gedeserialized bij aankomst waardoor het object aan beide kanten in takt blijft en er dus geen conversie nodig is.
Als AMF op dit moment nog een te grote stap voor je is kan je het bij een HTTP request houden maar kijk zeker een keer naar AMF! :)
Thx voor de uitleg, ik bekijk het eens!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.