PDA

Volledige versie bekijken : Marktconform salaris

pascal74
%Europe/Berlin %425 %2007, 10:13
Ik heb inmiddels 7 jaar ervaring met Flash en heb momenteel een leuke job als Flashdeveloper. Weet ook redelijk de ins & outs van AS1 en 2 en heb met Flashcom in het verleden ook al eens multiplayer games gemaakt.
Ik ben ik er sinds kort achter dat mijn salaris niet eens in de buurt komt van de rest van mijn collega's. Nu heb ik een dezer dagen mijn beoordelingsgesprek en wil dit ter discussie stellen. Ik zie vaak in vactures een salaris dat marktconform zou zijn, maar wat is dat dan eigenlijk? Met salaristesten krijg ik vaak niet een duidelijk beeld, omdat Flash vrij specifiek is.
Momenteel verdien ik bruto 2400 euro obv. 36 uur per week.
Kunnen jullie mij vertellen of dit 'normaal' is?

Alvast bedankt

P.S. Mocht deze vraag eerder gesteld zijn op het forum, excuses, dan heb ik niet goed gezocht :/

Dauntless
%Europe/Berlin %472 %2007, 11:20
2400€ Bruto of netto ?

pascal74
%Europe/Berlin %484 %2007, 11:37
2400€ Bruto of netto ?

Sorry, het is bruto.

-Rutger-
%Europe/Berlin %490 %2007, 11:46
da's veel hoor! (ik heb niet veel verstand van geld maar weet wel wat)

keuken
%Europe/Berlin %490 %2007, 11:47
met 2400 bruto per week heb je niet te klagen hoor :)
2400 bruto per maand is zelf nog zeer mooi!

mech7
%Europe/Berlin %494 %2007, 11:51
Per week is wel veel ja 0_o

pascal74
%Europe/Berlin %511 %2007, 12:17
Per week is wel veel ja 0_o

Natuurlijk niet 2400 euro per week, anders zou ik niet klagen :)

Ik bedoel 2400 bruto per maand obv. 36 uur per week

keuken
%Europe/Berlin %517 %2007, 12:25
Dat lijkt mij gewoon een juist bedrag dan. Ik verdien wat minder, maar ik heb dan ook nog geen 7 jaar ervaring.

mech7
%Europe/Berlin %521 %2007, 12:30
Je kan ook even checken op http://www.loonwijzer.nl die geeft een overzicht van wat je gemiddeld zou moeten krijgen. Alleen ik geloof niet echt dat alle beroepen er tussen staan.

RITS
%Europe/Berlin %927 %2007, 22:16
Ik verdien in mijn normale job (als Allround scheepsmonteur) ietsje meer, zo'n 2600 bruto ongeveer, op basis van 40 uur (38 werken, 2 ADV per week).

Maar daar heb ik natuurlijk wel al enige jaren ervaring in, en tevens veel verantwoordelijkheid.
Aluminium zeiljacht van rond de anderhalf miljoen waarbij wij alle techniek inbouwen.
Als je daarbij iets fout doet kan het veel geld en/of levens kosten.

Maar om even op jouw geval terecht te komen.
Ik denk dat sterk afhankelijk is van jouw persoonlijke kunnen, tegenover het kunnen en de ervaring van je collega's.
Aan de hand daarvan moet je gaan kijken of het gerechtvaardigd is wat je krijgt.

Wat ik wel geleerd heb inmiddels...
Degenen met de grootste bek (lees ZLEFVERTROUWEN) verdienen het meeste t.o.v. degenen die het wat minder hebben zeg maar.
Tevens laat je niet je kop gekmaken door "lonen" van je collega's.
totdat je iets van hen zwart op wit hebt gezien kunnen ze je vanalles vertellen natuurlijk.

Dus in jouw geval, zou ik zeker het geval melden bij je baas en hoe hij erover denkt.
Kan verkeerd of heel goed uitpakken, dus je moet het zelf weten.

Peace & Succes

TheDutch
%Europe/Berlin %940 %2007, 22:33
€ 2400 bruto per maand voor 36 uur per week is over het algemeen normaal tot goed voor iemand met 7 jaar werkervaring en expertise in het vakgebied bij een leeftijd van 32 jaar :).

Natuurlijk is dit moeilijk per persoon te bepalen sinds je jouw kennis en opleidingsniveau niet duidelijk hebt toegelicht. Ook ben ik benieuwd naar de vergelijking die je trekt met je collegas. Wat is het profiel van zo'n collega en wat verdienen zij dan? Werk je in België of in Nederland?

pascal74
%Europe/Berlin %349 %2007, 08:23
Allereerst bedankt iedereen voor de reacties.
Ik kom er nu achter (en door wat navraag elders) dat het nog niet eens zo gek is wat ik verdien. Hier op de zaak hebben we een enorme instroom van nieuwe medewerkers gehad de laatste tijd en deze komen, al dan niet door bluffen, met een heel ander salaris binnen. Of dat eerlijk is weet ik niet. Jobhoppen heeft z'n voordelen, maar blijf persoonlijk liever langer ergens werken.

Nogmaals, bedankt.

gbillustration
%Europe/Berlin %489 %2007, 11:44
Hoi Pascal,
Op basis van 40 uur zou je dan 2640 E verdienen? Persoonlijk vind ik je salaris toch vrij laag. Daar kan zeker wel een paar 100 bovenop.

groetjes,
Gerwin

Lorrens
%Europe/Berlin %690 %2007, 16:34
Hoi Pascal,
Op basis van 40 uur zou je dan 2640 E verdienen? Persoonlijk vind ik je salaris toch vrij laag. Daar kan zeker wel een paar 100 bovenop.

groetjes,
Gerwin

36 uur he ;) Scheelt 16 uur in de maand ;)