PDA

Volledige versie bekijken : ICTLive

martn
%Europe/Berlin %754 %2006, 18:06
Hallo,

Na een tijdje geleden Westnet Telecommunicatie (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=23923) te hebben gepost hier, post ik nu mijn 2de project hier. Het gaat om ICTLive. ICTLive is een website bedoelt voor basisscholen. ICTLive worden computer storingen centraal gemeld. Op deze manier kun je van afstand de problemen al zien, en deze misschien al van op afstand oplossen. Het idee kwam voort uit een stageopdracht. Deze heb ik nu verder uitgewerkt zoals die nu is.

ICTLive heb ik ook een lange tijd aangewerkt. Versie 1 heeft bijna anderhalf jaar gedraaid. Het contact met oud leraar en oud stagebegeleider bleef. Daarom ging ik bezig met een versie 2. In deze versie heb ik geprobeert veel problemen en fouten te verhelpen. Maar het voornaamste is toch nog wel het uiterlijk. Het moest zo éénvoudig mogelijk zijn om een storing te kunnen melden. Er zijn 3 niveau's. Supervisor, kan alles. Administrator, kan scholen inrichten, storingen melden en oplossen etc. ICT-er, kan alleen storingen melden en deze eventueel oplossen.

Het technische gedeelte: In de site heb ik html, css, javascript, php/mysql en xml gebruikt. Ook wordt er elke week automatisch een backup gemaakt van het systeem. En een logboeksysteem houd bij welke gebruiker in- of uitlogd en wat zijn acties zijn op de site. Het logboek systeem is een xml bestand.

Het hele gebeuren staat op www.ictlive.nl (http://www.ictlive.nl) . De hoofdpagina wordt nog vernieuwd. Hierop moet nog enige uitleg komen en een link komen naar de demo site. Op de demo site kun je het systeem zelf testen.

Demo site: www.martnmedia.nl/ictlive (http://www.martnmedia.nl/ictlive)

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Opmerkingen of suggesties zijn altijd welkom! ;)

Groeten
Martijn

dvkarper
%Europe/Berlin %773 %2006, 18:34
zeer mooi gedaan, zelf weet ik nog niet zo veel er van af ik zie dat je er veel verstand van hebt..!!!

als het ook echt werkt en mensen het gaan gebruiken is het helemaal top.

w00
%Europe/Berlin %786 %2006, 18:52
Uiterlijk ziet er goed uit, denk alleen dat je nog wat aan de beveiliging moet doen ^^

zuyp
%Europe/Berlin %885 %2006, 21:14
Hoezo moet er nog wat aan de beveiliging gedaan worden?

w00
%Europe/Berlin %887 %2006, 21:17
Was net zo dat het werd doorgelinkt naar www.yougotowned.com doormiddel van XSS. Maar dat heeftie al verwijderd, weet niet of de XSS bug al is opgelost. Maar dat was net dus het probleem.

zuyp
%Europe/Berlin %894 %2006, 21:28
Ok. Maar het ziet er strak uit. Werkt ook lekker. Alleen een beetje langzaam. Is het i.s.m. AJAX?

martn
%Europe/Berlin %170 %2006, 04:05
Ja klopt, er zat idd een bug in:) Heb het direct opgelost. Wist achteraf ook wel, maar had nooit meer aan gedacht om dit te beveiligen. Heb nu het meeste wel aangepast. Zal morgen kijken of ik nog tijd heb om er volledig naar te kijken.

Heb geen AJAX gebruikt. Dit is wel iets wat ik nog aan het leren ben. Ik gebruik gewoon JavaScript en iFrames.

zuyp
%Europe/Berlin %437 %2006, 10:29
@martn... Doe ik stiekem ook altijd nog ;)