schorrie
%Europe/Berlin %797 %2005, 20:07
ik maakte een knop, doch niet als button maar als movieclip,
het bestaat uit een knop welke openschuift als men erover gaat, en als men erop klikt, dat het achterste deel dat weg van de knop is geschoven, zich vergroot dmv een tween om daarin dan een andere mc te laten afspelen,
gezien indien op de knop werd gedrukt, zich met een deel van de knop, een tween afspeelt (buiten de mc), is het de bedoeling dat de rollover, twee verschillende toestanden kent, nl één indien er op de knop werd geklikt en dus de tween werd gestart, en de rollover dient te stoppen
één indien er nog niet werd geklikt, en dus de rollover dient verder te gaan,
ik maakte dus een mc, en een rollover met een if then in verwerkt,
doch deze if then schijnt het niet te doen,
---------------------
on (rollOver) {
BezigmetMC=true
if (BezigmetMC=true){
gotoAndPlay(2); //het frame in de mc dat de animatie afspeelt
}
else {
gotoandplay(9); //hier blijft de mc gewoon stilstaan)
}
}
----------------------
het is dus de bedoeling, dat indien BezigmetMC op true staat, de mc gewoon blijft staan op frame9, en er dus zolang BezigmetMC geen animatie van de knop is,
ik hoop dat ge begrijpt wat ik wil zeggen,
de fla staat gepost in
http://users.pandora.be/schorrie/test/home_v2.fla
het bestaat uit een knop welke openschuift als men erover gaat, en als men erop klikt, dat het achterste deel dat weg van de knop is geschoven, zich vergroot dmv een tween om daarin dan een andere mc te laten afspelen,
gezien indien op de knop werd gedrukt, zich met een deel van de knop, een tween afspeelt (buiten de mc), is het de bedoeling dat de rollover, twee verschillende toestanden kent, nl één indien er op de knop werd geklikt en dus de tween werd gestart, en de rollover dient te stoppen
één indien er nog niet werd geklikt, en dus de rollover dient verder te gaan,
ik maakte dus een mc, en een rollover met een if then in verwerkt,
doch deze if then schijnt het niet te doen,
---------------------
on (rollOver) {
BezigmetMC=true
if (BezigmetMC=true){
gotoAndPlay(2); //het frame in de mc dat de animatie afspeelt
}
else {
gotoandplay(9); //hier blijft de mc gewoon stilstaan)
}
}
----------------------
het is dus de bedoeling, dat indien BezigmetMC op true staat, de mc gewoon blijft staan op frame9, en er dus zolang BezigmetMC geen animatie van de knop is,
ik hoop dat ge begrijpt wat ik wil zeggen,
de fla staat gepost in
http://users.pandora.be/schorrie/test/home_v2.fla