PDA

Volledige versie bekijken : achtergrondprobleempje bij logo

Flashjuffer
%Europe/Berlin %684 %2005, 17:24
Ik heb een logo geimporteerd in FlashMx op allerlei manieren (als psd, of als gif met transparency of met achtergrond in dezelfde kleur als de flashmovie achtergrond) maar toch blijf je zien dat het er als het ware 'op is geplakt', de kleur is gewoon niet hetzelfde en het ziet er lelijk uit. Daarbij komt dat ik het op mijn eigen monitor niet zie, pas op een andere, en het is moeilijk verbeteren als je het probleem niet kunt zien! Misschien heel simpel hoor, maar ik weet het niet meer. Iemand een oplossing misschien?

NBeat
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:35
Photoshop, transparante achtergrond, file -> save for Web, (rechts) PNG-24, transparacy aangevinkt, save

Flashjuffer
%Europe/Berlin %695 %2005, 17:41
da's prachtig, ga ik gelijk proberen! Hartstikke bedankt!
Hetzelfde doet flash trouwens met mijn menu dat ik in flash zelf heb gemaakt, en dus niet geimporteerd, er zit een bounding box omheen zonder fill en toch kun je 'm duidelijk zien als ik mijn menu neerzet op mijn site, alsof er een alpha opzit ofzo

NBeat
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:50
kijk eens naar die alpha ;)

Flashjuffer
%Europe/Berlin %970 %2005, 00:17
je had volkomen gelijk, 't was inderdaad gewoon de alpha. stom, wel zien, en niet goed checken *blond* :I bedankt voor 2x hulp!

NBeat
%Europe/Berlin %999 %2005, 00:59
graag gedaan :D

Flashjuffer
%Europe/Berlin %911 %2005, 22:53
hey NBeat ben ik weer! :D
hoop dat je dit leest, of dat iemand anders misschien kan helpen.
Het probleem met het logo is met ping inderdaad opgelost, maar de achtergrond van mijn menu blijft toch echt een andere kleur, ook al zit er nu echt geen alpha meer op. Kan dat nou?

bigg-foot
%Europe/Berlin %300 %2005, 08:13
Per monitor kunnen de kleuren ook verschillen, ziet op de monitor met de verkeerde achtergrond het plaatje (zonder dat het in flash staat) er ook anders uit?

Flashjuffer
%Europe/Berlin %366 %2005, 09:48
dat kan ik niet checken omdat het een menu is dat uit verschillende delen bestaat, in flash in elkaar gezet! ik heb de achtergrond bewust transparant gehouden, en er is nu nergens meer een alpha maar toch wijkt de kleur sterk af

hier is de url, krijg je een idee als je wilt

retronicamedia.com

Thierry
%Europe/Berlin %450 %2005, 11:48
De graphic die je gebruikt voor het menu (eerst zijn het allemaal movieclips maar de onderste is een graphic) moet je dubbel klikken, dan selecteren en dan op je stage klikken zodat je dezelfde kleur selecteert als je stage waardoor je graphic ook die kleur krijgt.

Flashjuffer
%Europe/Berlin %463 %2005, 12:07
ok, dankje, ga ik dat proberen! maar je zou denken dat transparant toch transparant is, omdat ik de achtergrond van de film een paar keer heb veranderd, dacht ik houd ik m transparant, hoef ik m ook niet mee te veranderen maar dat werkt dus niet!