Volledige versie bekijken : preloader werkt niet
Sabina
%Europe/Berlin %636 %2005, 16:16
Hoi, op onderstaande site worden filmpjes ingeladen als je op een van de knoppen klikt rechtsboven. Omdat het even duurt voordat het filmje geladen is, heb ik er een preloader voor gezet. Als ik het filmpje in flash exporteer en "simulate download", dan zie je de preloader vol lopen en daarna het filmpje afspelen.
maar online doet de preloader het helemaal niet, je ziet alleen het lege vlakje, die loopt niet vol, dat blijft dan even zo staan en dan begint het filmpje wel, maar de preloader doet het dus niet.
Hoe komt het dat de preloader bij simulate download wel werkt en online niet?
Ik hoop dat iemand het weet!
tnx! sabina
http://www.junioradvertising.com/portfolio_nl.html
klik dan rechtsboven op een van de buttons om een van de filmpjes te laden.
XAN_II
%Europe/Berlin %669 %2005, 17:03
ik denk niet dat ik je kan helpen, maar ik kan je wel een paar goeie sites geven als hulpmiddel:
FlashFocus (www.flashfocus.nl) :p
zoek in de tutorial sectie
Flashkit (www.Flashkit.com) ;)
Newgrounds (www.newgrounds.com) :D
in de portal staat links 'download preloaders 'n stuff!' (word direct gedowned)
Sabina
%Europe/Berlin %673 %2005, 17:09
Ik heb al verschillende preloaders gemaakt en gedowned die bij het exporteren > simulate download prima werken maar online niet, dus ik heb geen tutorial nodig om een preloader te maken want die heb ik al. Ik snap alleen niet waarom hij onine niet werkt...
XAN_II
%Europe/Berlin %676 %2005, 17:14
keb de filmpjes gezien, maar kdenk dat ik je egt niet kan helpen, sorry :confused:
ik kan nl zelf nie eens een preloader maken :I
suc7, though
btw, ik ben nog een site vergeten op te noemen, die elk deel prcies behandeld, misschien kan je hiermee ff alles doorkijken of je geen foute heb gemaakt: Gotoandlearn (www.gotoandlearn.com)
Roenes
%Europe/Berlin %785 %2005, 19:51
keb de filmpjes gezien, maar kdenk dat ik je egt niet kan helpen, sorry :confused:
ik kan nl zelf nie eens een preloader maken :I
Sorry, maar als je denkt dat je niet kan helpen heeft reageren ook niet echt zin volgens mij ;)
Anyway, sabina maak je gebruik van loadMovie of van de MovieClipLoader class? En in simulate download werkt het wel? Das wel vreemd dan. Voordat ik je site bekeek dacht ik dat je filmpje gewoon snel genoeg gedownload was, maar na testen zag ik dat het dat ook niet was.
Worden de ingeladen swfjes van dezelfde server geladen? Misschien heeft het daarmee te maken (moet haast wel, anders zou het laden op zich niet werken). Zou je anders je fla of wat code online kunnen zetten? Misschien zit er wel een simpele fout in :)
Mooie site btw! :)
mateo)
%Europe/Berlin %813 %2005, 20:30
roenes heeft gelijk, zonder code kunnen we weinig zeggen, maar er zit vast iets in dat preload scriptje als if(getBytesLoaded() == getBytesTotal())
als je een filmpje in een mc laadt en dan direct het preload scriptje runt dan kan het zijn dat het filmpje nog niet begonnen is met laden. getBytesTotal() geeft op dat moment het aantal bytes van de mc terug in plaats van het aantal bytes van het filmpje. veiliger is het daarom om zoiets als dit te doen:
if(getBytesTotal() > 10 && getBytesLoaded() == getBytesTotal())
Sabina
%Europe/Berlin %366 %2005, 09:47
code van de preloader in het bestand "filmpje.swf":
loadedbytes = getBytesLoaded();
totalbytes = getBytesTotal();
frame = int(loadedbytes/(totalbytes/100));
if (frame > 100) {
frame = 100;
}
if (loadedbytes == totalbytes) {
// this takes you to the next scene
gotoAndPlay(5); //hier begint het filmpje
}
op frame 4 staat dit:
// not done loading ... go back and do it again
gotoAndPlay(2);
Op de button in de pagina heb ik dit script op de button staan:
on (press) {
blank_mc.loadMovie("filmpje.swf");
}
hij laadt dus een swf in een blank_mc op de pagina als je op een button klikt.
de preloader zit in de zelfde scene als het filmpje, hij staat ervoor. moet ik m anders in een andere scene zetten?
het swf bestand staat op dezelfde server als de website, gewoon bij elkaar in 1 map.
ik dacht eerst ook dat de verbinding te snel was en er dus geen rpeloader nodig is maar bij sommige filmpjes duurt het best lang voor je m ziet, dus dan zou die loader het gewoon moeten doen! ik hoop dat jullie er uit kunnen komen met de codes erbij. thanx!!! sabina
Sabina
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:56
er zit vast iets in dat preload scriptje als if(getBytesLoaded() == getBytesTotal())
als je een filmpje in een mc laadt en dan direct het preload scriptje runt dan kan het zijn dat het filmpje nog niet begonnen is met laden. getBytesTotal() geeft op dat moment het aantal bytes van de mc terug in plaats van het aantal bytes van het filmpje. veiliger is het daarom om zoiets als dit te doen:
if(getBytesTotal() > 10 && getBytesLoaded() == getBytesTotal())
Ik heb dit geprobeerd, script van de preloader ziet er nu zo uit:
loadedbytes = getBytesLoaded();
totalbytes = getBytesTotal();
if (frame > 100) {
frame = 100;
}
if (getBytesTotal() > 10 && getBytesLoaded() == getBytesTotal())
gotoAndPlay(5);
En met simulate download werkt dit perfect, maar online ook niet....ik vind het echt VREEMD!! :mad:
Roenes
%Europe/Berlin %434 %2005, 11:26
loadedbytes = this.getBytesLoaded();
totalbytes = this.getBytesTotal();
if (frame > 100) {
frame = 100;
}
if (loadedbytes > 10 && loadedbytes >= totalbytes) {
gotoAndPlay(5); //hier begint het filmpje
}
Misschien werkt die this erbij? :)
Sabina
%Europe/Berlin %447 %2005, 11:45
Misschien werkt die this erbij? :)
nee... dat werkt ook niet, ik word er gek van zeg! :eek:
Het rare is dat hij alleen het lege balkje laat zien, ook niet de tekst //loading die eronder hoort en de % die ernaast hoort. :confused: weet t niet meer hoor..pfff...
Roenes
%Europe/Berlin %453 %2005, 11:52
Das vreemd :|
Misschien een optie om over te schakelen naar de MovieClipLoader class? Dan heb je iets meer controle over het laad proces :)
mateo)
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:51
ehm, ik begrijp de constructie niet helemaal. normaal zet je het preload script in de main movie, maar hier heb je het scriptje in het filmpje gezet dat ingeladen wordt. dat is op zich niet erg of zo, maar hoe communiceer je nu met je preload balkje? staat dat balkje wel in de main movie? of staat dat ook in filmpje.swf? (als alles in filmpje.swf staat dan kan je misschien de gezipte fla van dat bestandje meesturen)
Sabina
%Europe/Berlin %348 %2005, 09:21
Hoi hoi ik heb het al op een andere manier opgelost! Ze werken nu allemaal, maar bedankt voor jullie hulp iig! Ik heb er wel wat aan gehad!:D
greatwhite
%Europe/Berlin %947 %2005, 23:44
Wat heb je precies gedaan om het optelossen....ik heb namelijk een zelfde probleem :)
mike
Roenes
%Europe/Berlin %010 %2005, 01:14
Ze heeft de loader component gebruikt die standaard in flash zit. Zie het component panel :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.