Volledige versie bekijken : Website in Flash
KuppieNMGN
%Europe/Berlin %585 %2006, 14:02
Hallo,
Ik ben een superbeginner op het gebied van Flash, maar wil erg graag leren om met flash een website te bouwen.
Kan iemand me hier bij helpen?
Ik heb al veel op internet gezocht, maar kon weinig vinden over het maken van websites, maar misschien heb ik ook wel helemaal op de verkeerde woorden gezocht!
Kan iemand mij helpen?
Liefst een stap-voor-stap uitleg en iemand die als helpdesk kan dienen..haha... :)
Alvast bedankt!
Groeten,
Kuppie!
-Rutger-
%Europe/Berlin %595 %2006, 14:17
Ik heb geen portfolio maar weet in principe wel hoe het moet :P
Daarom raad ik je dus aan iemand anders te zoeken :P
josko
%Europe/Berlin %595 %2006, 14:17
begin bij HTML :)
Daarvoor moet je zijn op: http://www.w3schools.com [engels]
Daarna wil je dus flash :)
klik op het icoon met de fox in mijn signature :)
KuppieNMGN
%Europe/Berlin %819 %2006, 19:40
begin bij HTML :)
Daarvoor moet je zijn op: http://www.w3schools.com [engels]
Daarna wil je dus flash :)
klik op het icoon met de fox in mijn signature :)
Welke soort flash kan ik het beste gebruiken, die van Macromedia of van Adobe, wat is het verschil? Welke versie?
Heb je een download link?
Is het noodzakelijk om eerst HTML te leren? Kun je het niet direct in Flash maken?
Alvast bedankt!
josko
%Europe/Berlin %831 %2006, 19:56
dat is gelijk.
Macromedia was afhankelijk, maar is overgenomen door Adobe. :)
--
Download link: naar adobe.com en een trail downloaden. Het is betaalde software ;)
HTML is wel zo handig. Zonder kan het ook, via een functie in Flash.
succes!
KuppieNMGN
%Europe/Berlin %838 %2006, 20:06
dat is gelijk.
Macromedia was afhankelijk, maar is overgenomen door Adobe. :)
--
Download link: naar adobe.com en een trail downloaden. Het is betaalde software ;)
HTML is wel zo handig. Zonder kan het ook, via een functie in Flash.
succes!
OK,maar welke versie kan ik het beste gebruiken? En werkt Flash dan niet net zo als een soort html-editor?
Als dit een stomme vraag is, vergeef me, ik heb er totaal geen kaas van gegeten..
Thanx!
josko
%Europe/Berlin %842 %2006, 20:12
Flash en HTML zijn totaal verschillende dingen.
HTML is een manier om opmaak mee te geven aan tekst.
HyperTextMarkupLanguage :)
Flash is een totaal ander iets. Met flash kan je een leuke applicatie bouwen.
Bijvoorbeeld een website. Deze sla je op als flash movie. Via de flash-player plugin kan een gebruik je flash bestand uitlezen, en dus je site zien. (in dit voorbeeld)
KuppieNMGN
%Europe/Berlin %846 %2006, 20:18
Flash en HTML zijn totaal verschillende dingen.
HTML is een manier om opmaak mee te geven aan tekst.
HyperTextMarkupLanguage :)
Flash is een totaal ander iets. Met flash kan je een leuke applicatie bouwen.
Bijvoorbeeld een website. Deze sla je op als flash movie. Via de flash-player plugin kan een gebruik je flash bestand uitlezen, en dus je site zien. (in dit voorbeeld)
Dus ik kan een website bouwen in flash, en deze dan via een flash-player plugin in html uitlezen, zodat hij zichtbaar word?
Maar waar heb ik dan de html voor nodig? :#
josko
%Europe/Berlin %849 %2006, 20:23
Nee, niet in html :)
kijk eens naar deze pagina, waar je dit nu leest.
linksbovenin, onder de knop 'reageer' staat de titel van je topic.
Met een groen vakje ervoor.
Ga eens met je muis over dit vakje :)
Dat is een flash filmpje. Het invoegen van een flash element in een HTML pagina geeft veel minder problemen.
En anders heb je de kans dat de gebruiker je bestand download ipv weergeeft.
KuppieNMGN
%Europe/Berlin %853 %2006, 20:28
Nee, niet in html :)
kijk eens naar deze pagina, waar je dit nu leest.
linksbovenin, onder de knop 'reageer' staat de titel van je topic.
Met een groen vakje ervoor.
Ga eens met je muis over dit vakje :)
Dat is een flash filmpje. Het invoegen van een flash element in een HTML pagina geeft veel minder problemen.
En anders heb je de kans dat de gebruiker je bestand download ipv weergeeft.
OK, dat snap ik, maar war moet ik dan beginnen, met welk programma moet ik gaan klussen en leren om een website te kunnen maken.
Toch zou ik hem het liefst helemaal in flash willen maken, maar welk programma kan ik dan het beste gebruiken om websites te maken en daarin flash-filmpjes te verwerken?
Ik ga nu kerst vieren, ben er over een dag of 2 weer, in ieder geval bedankt voor je antwoorden en fijne dagen!
Groeten,
Kuppie!
josko
%Europe/Berlin %855 %2006, 20:32
HTML is programma afhankelijk. Zoals je bij de tutorial word verteld.
Voor het maken van webpagina's is HTML de absolute basis. Daarom moet je dit gewoon leren. www.w3schools.com kan je HTML tutorials vinden.
Vervolgens kan je verder met flash. in dit topic hier (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?p=52365) kan je tutorials over flash vinden. Je kan een 30 dagen trail downloaden op www.adobe.com,
overstappen op kopen, of misschien een andere methode.
+oMÁz_
%Europe/Berlin %477 %2006, 11:27
oi kuppie.
Josko heeft een punt.
Als je specifiek websites wil gaan bouwen; flash of niet, dan zal een basis html onontbeerlijk zijn. Ook via flash kom je regelmatig in contact met html. En om een site online te krijgen kan het ook nuttig zijn om te weten wat er gebeurd.
html leer je op een week tijd, dus daarvoor hoef je het niet te laten. En de voordelen van zo'n cursusje zijn enorm.
Ik vond htmlgoodies.com een goeie startsite.
veel succes
xtr0
%Europe/Berlin %564 %2006, 13:33
www.handleidinghtml.nl heb ik het geleerd, is ook nederlands ;)
Succes!
KuppieNMGN
%Europe/Berlin %630 %2006, 15:07
oi kuppie.
Josko heeft een punt.
Als je specifiek websites wil gaan bouwen; flash of niet, dan zal een basis html onontbeerlijk zijn. Ook via flash kom je regelmatig in contact met html. En om een site online te krijgen kan het ook nuttig zijn om te weten wat er gebeurd.
html leer je op een week tijd, dus daarvoor hoef je het niet te laten. En de voordelen van zo'n cursusje zijn enorm.
Ik vond htmlgoodies.com een goeie startsite.
veel succes
Hey Thomas,
Bedankt voor je reactie,maar bedoel je dat ik al die afkortingen en begrippen moet leren, of moet ik leren hoe ik een website bouw in een html-editor als frontpage bijvoorbeeld...of allebei?! :D
Of welke html-editor kan ik het beste gebruiken, in acht genomen dat ik een beginneling ben?
En welke versie Flash kan ik het beste gebruiken??
Ben benieuwd!
Bedankt alvast!
Groeten,
Kuppie!
KuppieNMGN
%Europe/Berlin %630 %2006, 15:08
www.handleidinghtml.nl heb ik het geleerd, is ook nederlands ;)
Succes!
OK, thanx, ga er zeker even naar kijken na de feestdagen! :D
josko
%Europe/Berlin %695 %2006, 16:41
Hey Thomas,
Bedankt voor je reactie,maar bedoel je dat ik al die afkortingen en begrippen moet leren, of moet ik leren hoe ik een website bouw in een html-editor als frontpage bijvoorbeeld...of allebei?! :D
Of welke html-editor kan ik het beste gebruiken, in acht genomen dat ik een beginneling ben?
En welke versie Flash kan ik het beste gebruiken??
Ben benieuwd!
Bedankt alvast!
Groeten,
Kuppie!
Geen dubbelposts graag.
Maargoed, welke html editor?
Kladblok :) daar leer je het meest van.
Internet Evolutions, Notepad++
+oMÁz_
%Europe/Berlin %952 %2006, 22:51
oi kuppie_
al die afkortingen vallen serieus mee.
Kijk, je kan alles vanuit flash regelen. no prob;
maar stel; en dat is heel erg basic; je flash file staat niet gecentreerd in de basis(html)pagina.
Dan is het fijn als je de html pagina snelsnel in kladblok (nou ja, geef mij maar texteditor..) kan openen en snel de aanpassingen kan maken.
Of je wil in de toekomst al eens wat gegevens naar een serverside scriptje sturen. Dan is het handig als je al eens een formuliertje maakte in html, en op de hoogte bent van 'post' en 'get'.
In feite heb je het niet nodig om te flashen, maar als je een site wil maken, doe je je voordeel de basics van internet te kennen.
Laat CSS en divjes voorlopig maar aan de kant liggen. Maar zoek eens op wat <p>, <b>& <hr> betekend, wat <form name="" method="" action=""> doet, en last but not least: <a href="" target=""> Vooral de terminologie van deze laatste zal je her en der in Flash wel eens tegenkomen als je gaat scripten.
Tijdens het leren van html, (en geloof me, na een dag of drie maak je basic edoch volledige websites met formuliertjes enzo) leer je ook heel wat over relatieve en absolute paden, een beetje javascript links en rechts, ...
Al deze zaken kom je af en toe, weliswaar in een iets complexere vorm, tegen in Flash. En dat is het goed dat je het al eens gezien hebt in een makkelijkere omgeving.
Doe zeker een paar tutorials. Html is misschien wat uncool, maar best wel leuk. Beschouw het als een weekendje Lego.
cheerio!
KuppieNMGN
%Europe/Berlin %760 %2006, 18:15
oi kuppie_
al die afkortingen vallen serieus mee.
Kijk, je kan alles vanuit flash regelen. no prob;
maar stel; en dat is heel erg basic; je flash file staat niet gecentreerd in de basis(html)pagina.
Dan is het fijn als je de html pagina snelsnel in kladblok (nou ja, geef mij maar texteditor..) kan openen en snel de aanpassingen kan maken.
Of je wil in de toekomst al eens wat gegevens naar een serverside scriptje sturen. Dan is het handig als je al eens een formuliertje maakte in html, en op de hoogte bent van 'post' en 'get'.
In feite heb je het niet nodig om te flashen, maar als je een site wil maken, doe je je voordeel de basics van internet te kennen.
Laat CSS en divjes voorlopig maar aan de kant liggen. Maar zoek eens op wat <p>, <b>& <hr> betekend, wat <form name="" method="" action=""> doet, en last but not least: <a href="" target=""> Vooral de terminologie van deze laatste zal je her en der in Flash wel eens tegenkomen als je gaat scripten.
Tijdens het leren van html, (en geloof me, na een dag of drie maak je basic edoch volledige websites met formuliertjes enzo) leer je ook heel wat over relatieve en absolute paden, een beetje javascript links en rechts, ...
Al deze zaken kom je af en toe, weliswaar in een iets complexere vorm, tegen in Flash. En dat is het goed dat je het al eens gezien hebt in een makkelijkere omgeving.
Doe zeker een paar tutorials. Html is misschien wat uncool, maar best wel leuk. Beschouw het als een weekendje Lego.
cheerio!
OK,en welke versie flash kan ik het beste gebruiken dan?
mailjozo
%Europe/Berlin %508 %2006, 12:11
Ik denk altijd maar de nieuwste haha..
Je hebt dan altijd nog de mogelijkheid om applicaties te produceren voor oudere flashversies, maar je hebt wel de beste mogelijkheden.
Ik heb flash zelf aangeleerd door gewoon te gaan googelen. En de helpfunctie zitten veel tutorials in
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.