PDA

Volledige versie bekijken : Demobord omzetten in Flash?

Bartez
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:59
Hoi Flashexperts,

Ik heb met html en lagen etc een demobord gemaakt voor een klant van me. Het probleem hierbij is echter dat het bestand (demobord) veel te groot wordt (dik 2,5 Mb) en ik nu aan het kijken ben of ik het geheel kan omzetten naar Flash en zodoende een kleiner bestand te krijgen.

Ik zou graag jullie advies willen op welke manier ik dit het beste kan doen. Ik heb nog amper ervaring met Flash, maar wil het graag leren. Nu kan ik allerlei tutorials gaan doornemen in de hoop dat ik die techniek kan gebruiken voor mijn demobord, maar misschien kunnen jullie me bij het zien van het demo-bord direct naar een tutorial verwijzen die ik kan gebruiken voor het omzetten van het demobord.

het demobord is te vinden op http://www.safetylights.nl en http://www.designlights.nl

ik maak nu dus gebruik van gifjes waarin de plaatjes elkaar afwisselen volgens een bepaald patroon en dan loopen.....echter bij een grote loop, worden er veel plaatjes gebruikt en id het animated gifplaatje ook erg groot.....

Kan het met flash zo dat je de plaatjes 1 keer gebruikt en dan volgens een bepaald patroon wel en niet laat zien??? zelfs met een tijdsinterval van 0,1 seconde??

Hopelijk kunnen jullie me van wat tips en advies voorzien zodat ik er mijn energie eens flink in kan gaan storten!

Alvast enorm bedankt voor jullie medewerking.

worldwidewiebe
%Europe/Berlin %670 %2005, 17:05
hoi als je die plaatjes nu eens opslaat als png en dan importeert in flash, vervolgens kun je via de library op de linkerkant van het plaatje dubbelklikken en kun je de jpg kwaliteit aanpassen naar bv 50% of iets minder dan wordt je bestand kleiner

Bartez
%Europe/Berlin %489 %2005, 12:45
Ok, maar dan? gewoon het huidige systeem blijven gebruiken en de betreffende plaatjes weer als zijnde gifjes verwerken in het demobord???

Of bedoel je dit niet?

Ik ben dus op zoek naar een mogelijkheid het betreffende demobord in flash te maken om zodoende de grootte van het demobord naar beneden te brengen.

Ik ben echter amper bekend en vraag me af hoe moeilijk dit is en hoe te starten en of er wellicht een tutorial rondzweeft die hier op aansluit en ik als zijnde een voorbeeld zou kunnen gebruiken.

Dauntless
%Europe/Berlin %494 %2005, 12:51
Dat is mogelijk met flash ja... Kijk hierboven eens tussen de tutorials naar beginnen met flash / beginnen met actionscript. Leer hoe je objecten a.d.h.v. een knop onzichtbaar en zichtbaar kunt maken...

Bartez
%Europe/Berlin %544 %2005, 14:04
beginnen met flash / beginnen met actionscript....

Ik kan die niet vinden.....heeft het een andere naam misschien?? :confused:

Dauntless
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:26
Ik bedoelde die secties :). Tutorials -> Beginnen met flash of Tutorials -> ActionScript -> beginnen met actionscript.

Bartez
%Europe/Berlin %574 %2005, 14:47
ah....ok....heb hem door....ik ga ff neuzen....bedankt!

Bartez
%Europe/Berlin %887 %2005, 22:17
hmmm....heb even wat zitten neuzen.....maar dat valt nog niet mee......is er iemand die een voorbeeldje (action) voor me kan maken die ik als basis kan gebruiken voor de anderen?

bijvoorbeeld: plaatje 1 en plaatje 2 en dan afwisselend laten zien......volgens schema:

1(0.1sec) - 2(0.2sec) - 1 (0,3sec) - 2 (0,2sec) - 1 (0,4 sec) - 2 (0,2sec) - 1 (0,3sec) - 2 (0,2sec) - 1 (0,2sec) - 2 (0,2sec) - 1 (0,1sec) - 2 (0,2sec) en dan weer van voor af aan.....in de loop dus.....

ik heb de plaatjes bijgevoegd.....hopelijk wil iemand deze action voor me maken.....zodat ik van hieruit verder kan werken en zodoende kan zien hoe het geheel opgebouwd is.

Alvast bedankt.

Dauntless
%Europe/Berlin %905 %2005, 22:43
Het voordeel aan flash: je hebt een tijdlijn. Die dient dus om dingen te animeren... En dat kan jij in jouw geval nu perfect doen :).

Je hebt bv een fps van 12. (Kan je instellen bij je properties.) Eigenlijk is 0.1 seconden dan 1.2 frames, maar dat gaat natuurlijk niet... Kan je ook niet gewoon 1frame = 0.1 seconden nemen? Of moet het echt die exacte tijd zijn?

Dan kan je dus allemaal keyframes maken: Op frame 1 een keyframe met foto 1, op frame 3 een keyframe met foto 3, op frame 6 een keyframe met foto 1, etc ... Als je geen 'stop();' op het einde zet zal hij ook oneindig doorlopen :).

Bartez
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:49
en hij laat het betreffende plaatje dan alleen zien op het keyframe? m.a.w......als ik plaatje 1 keyframe 1,3,5,7 etc geef en plaatje 2 keyframe 2,4,6,8 etc.....dan zullen ze afgewisseld worden???

Dauntless
%Europe/Berlin %910 %2005, 22:50
Ja :).

De tijdlijn wordt afgespeeld zoals een film. Hij begint te spelen bij frame 1 en loopt door tot de frames op zijn of tot je met AS iets anders zegt...

Bartez
%Europe/Berlin %350 %2005, 09:24
Perfect...inderdaad....dat is me nu gelukt....ik heb de plaatjes nu zo gemaakt dat ze ieder op een aparte laag staan en per laag aangegeven wanneer ze zichtbaar moeten zijn en wanneer niet. Ik kan deze nu opslaan als een flashfile en i.p.v. de gifjes in het demobord plaatsen.

Echter wil ik het gehele demobord in flash maken, dan heb ik nu het volgende:
De achtegrond met de teksten enzo.....echter wil ik nu over de betreffende tekst een link maken waarbij per link een ander patroon zichtbaar wordt. Hoe kan ik dat nu het eenvoudigste en makkelijkste realiseren?

kan ik bijvoorbeeld beter de teksten opnieuw typen in flash en hier een link aan koppelen? kan ik er bijvoorbeeld voor zorgen dat alles patronen al geladen zijn en dat ik per link een ander patroon oproep? zoja...hoe kan ik dat het beste doen?

Hoe kan ik die patronen het beste aanroepen? moet ik ze eerst omzetten in een flashfilmpje en dit filmpje in het flashdemobord plaatsen en deze dan aanroepen of kan het makkkelijker??

Dat is eigenlijk het enieg wat er moet gebeuren.....ik heb het bord en per link moet een patroon opgeroepen worden. het liefst wil ik het hele demobord in flash maken met een preloader enzo.....maar vanwege mijn beginnerservaring weet ik even niet zo goed hoe.....

iemand tips? waarmee ik kan gaan stoeien en hoe aan te pakken of waar en waarnaar ik moet zoeken? het zal vast niet zo moeilijk zijn....het is maar dat ik een voorbeeld of aanknopingspunt heb en weet HOE ik het het beste kan aanpakken.

Alvast wederom bedankt!

(sorry voor het beetje warrige verhaal....weet ff niet zo goed hoe dit het beste uit te leggen....hopelijk begrijpen jullie het bovenstaande)

Bartez
%Europe/Berlin %257 %2005, 07:10
iemand tips???

alvast bedankt

Dauntless
%Europe/Berlin %274 %2005, 07:35
Het simpelste lijkt me dit:

Je hebt nu al 1 frame met verschillende lagen waar dus in totaal 1 patroon op staat. Nu maak je gewoon een tweede frame aan (rechtermuisknop -> insertkeyframe) en je zet weer andere dingen op die frames. Als je objecten van de vorige frame nodig hebt: die staan er al, dus dat komt goed uit. Als je ze wilt veranderen: zolang je er een KEYframe van maakt hebben de veranderingen geen effect op de vorige frames :).

Dan maak je een nieuwe layer aan, die noem je 'Actions', je zet hem vanboven en zet er een slotje op. Op die layer zet je dan op frame 1: stop(); . Je kan een button maken met een vierkant op de hit-frame, zodat je een eenvoudige onzichtbare knop hebt. Die zet je dan over de textlinks die je wilt maken en met AS zet je op die actionslayer iets van:

myButton.onRelease = function(){
this.gotoAndStop(4); // 2, 3 of 5 of zo
}

(En myButton moet de instancenaam van je button zijn).

Bartez
%Europe/Berlin %287 %2005, 07:53
poeh...valt niet mee voor een leek....maar ff denken...zo heb ik het nu:

in mijn hoofdvenster:

2 lagen:
laag 1: achtergrond (plaatje met teksten en het venster waar de verschillende patronen moeten verschijnen
laag 2: patroon 1
als ik op het plaatje van laag 2 klik ga ik naar een sublaag zeg maar.....en daar heb ik 5 lagen met de verschillende plaatjes voor het betreffende patroon en wanneer die aan en uit moeten zijn....doe ik dat zo goed?

Is het nu zo dat ik in het hoofdvenster per patroon een nieuwe laag aan moet maken? dus laag 3 voor patroon 2 etc....en dan per nieuwe laag een sublaag met de lagen voor het betreffende patroon?

en vanaf de hoofdlaagstructuur zal ik dan die verschillende patronen moeten aanroepen zoals ik begrijp.....of zit ik er nu helemaal naast???

dat aanroepen kan dus aan een button gekoppeld worden.....is het echter ook mogelijk om dit aan een tekst te koppelen?

heb ik het zo een beetje goed???

(sorry voor mijn onwetendheid......het kwartje moet ff vallen, in ieder geval bedankt voor je moeite en geduld dusver)

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %387 %2005, 10:18
hier heb je misschien zoiets als je wilt hebben.
ik heb de .fla en de .swf erbijgevoegd, dus kun je de codes natrekken.
ik heb de auto in een 'movieclip' gezet [bekijken: dubbelklik erop]

khoop dat je er iets aan hebt :)

Jelmer ;)

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %392 %2005, 10:24
oops, ik was vergeten de .zip erbij te doen :I
hier alsnog :)

Bartez
%Europe/Berlin %416 %2005, 11:00
muchos gracias...ik ga er eens mee stoeien!!!

Bartez
%Europe/Berlin %930 %2005, 23:20
He Jelmer....lan misschien aan mij liggen. Heb voorbeeld gedownload...hier moet ik zeker verder mee komen....ziet er erg stoer uit.....nogmaals bedankt.

Ik heb echter 1 probleem.....ik kan de .fla niet openen......hij zegt dan UNEXPECTED FILE FORMAT.....erg vaag...toch? Of moet ik hem anders openen misschien???

Ik gebruik Flash MX.....dus je zou zeggen dat hij alles moet kunnen openen....

Heb je een tip? of wellicht is de file per ongeluk corrupted? Kun je hem eventueel mailen naar bvstrien@home.nl?

Nogmaals enorm bedankt!!

Dauntless
%Europe/Berlin %935 %2005, 23:27
Dat is omdat hij flash MX 2004 heeft. Ik heb hem even voor je aangepast :). (Alle credits van dit bestand gaan dus naar jel*****wilde :).

(Ik heb de button components er voor de zekerheid ook uitgehaald, want daar zit AS 2.0 in :)).

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %591 %2005, 15:12
daunless is toch ietsie beter thuis in flash ;)

Bartez
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
Nogmaals ENORM bedankt mannen....ik ga wederom stoeien!!!

Ik zal mijn resultaten uiteraard even tentoonstellen ;)

Bartez
%Europe/Berlin %883 %2005, 22:12
ik ben een beetje aan het stoeien geweest, nu heb ik een nieuw patroon gemaakt, met 4 verschillende plaatjes erin. Ik heb deze verwerkt in 4 lagen en voor elke laag aangegeven wanneer die aktief moet zijn en wanneer niet....zodoende is er dus een patroon ontstaan en dat werkt goed.

Zoals het voorbeeld laat zien.....wordt het patroon (movieclip) aangeroepen via de buttons....dat snap ik......ik begrijp alleen niet hoe ik mijn 4-laags patroon nu om kan zetten in een movieclip en deze kan importeren in het voorbeeld om te kijken of ik die daar ook aan de praat kan krijgen.

Hoe moet ik dat in vredesnaam doen???? met andere woorden.....hoe voer ik meer dan 1 patroon in???

Stel ik heb nog niks.....hoe begin ik dan met een nieuw patroon.....ik heb een achtegrond en daar wil ik het eerste patroon toevoegen......hoe start ik dan?...volgens mij doe ik het namelijk helemaal verkeerd...

Daarnaast heb ik nog een vraagje.....als ik een patroon heb gemaakt en ik klik een laag aan, is het dan mogelijk om het plaatje van die laag te vervangen?? en bijvoorbeeld te vervangen door een ander plaatje.....ik heb namelijk het idee dat ik alleen het plaatje vervang waar de tijdlijn op dat moment staat.......of zit ik er helemaal naast......sorry als het misschien een beetje domme vragen zijn.....

EDIT: Ik ben inmiddels iets verder gekomen.......Ik heb een voorbeeldje toegevoegt, ik heb hierin een extra patroon toegevoegt. Ik krijg alleen de knop knipper en dynamic niet aan de gang.....ik kan niet vinden waarom?
Kan er eens iemand kijken wat ik verkeerd doe en/of ik uberhaupt wel goed doe?
Alvast bedankt!

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %553 %2005, 14:16
ik heb het bekeken, je hebt de auto de instancename 'knipper' gegeven, dit is hetzelfde als de 'knipper -button', dat kan niet. je moet dus even de intancename van die auto veranderen, en in het script voor gotoAndPlay de naam veranderen in de goeie nieuw intacename van de auto...

ik weet niet precies wat 'dynamic' bedoelt... *-)

om een nieuw patroont toe te voegen moet je dubbelklikken op de auto, en achter de keyframes die al in deze tijdbalk staan, meer keyframes toevoegen. als je de framerate veranderd in '10' duurt elk frame 0.1 seconde!
de plaatjes staan precies in het midden van de stage als je nieuwe fotootjes wilt plaatsen moeten die ook precies in het midden> ctrl+K > en dan centreren!

vraagjes zijn welkom

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %602 %2005, 15:28
sry, ik heb ontdekt wat je bedoelt me dat dynamic geval, in je lybrary heb je een movieclip [dynamic] gemaakt, ik zou als ik jouw was al deze frames selecteren en copieren [rechtermuisknop copy frames]. dan naar movieclip 'knipper' gaan, rechtermuisknop op frame>paste frames doen.selecteer het laatste frame, open het actions panel en type: gotoAndPlay(6);
ga nu weer naar de _root , maak in de actions layer de functie [B]dynamic1.onRelease = function(){ auto.gotoAndPlay(6); }
en geef je dynamic-button de instancename: dynamice1...

zo moet het werken!

Bartez
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:39
jajajajaja.....ik begin het te begrijpen.....met die (6) geef je het keyframe aan dat waar het nieuwe patroon begint. toch?

Dus als ik 10 verschillende patronen heb, zou ik die allemaal achter elkaar moeten zetten in KNIPPER.....en dan per patroon aan moeten geven in welk keyframe hij start.

heb ik het zo goed???

Is het dan alleen niet verstandiger om per patroon een losse laag aan te maken zoals ik nu gedaan heb....om het overzicht te bewaren? Als ik namelijk alle 10 de patronen achter elkaar zet denk ik dat ik er weinig meer van kan volgen en het overzicht een beetje kwijt raak......of zit ik er nu helemaal naast???

Het patroon dynamic bijvoorbeeld is slechts 1 patroon...zo moeten er nog 8 komen en allemaal anders...vandaar.....

p.s....wat betekent nu precies gotoAndPlay(6); is dt nummer een ID nummer??? of hoe moet ik dit zien

(volgens mij snap ik er nog weinig van.....of wel??)

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %662 %2005, 16:54
je begint het al een beetje te snappen (Y) ;)
nog 1 ding, als je een patroon maakt moet je aan het eind van het patroon wel weer een teken geven dat ie terug moet gaan naar het begin van ditzelfde patroon, en niet terug naar het allereerst patroon...

jouw vraag om overzicht te geven is natuurlijk goed, alleen moet je het dan iets anders aanpakken:
1. je maakt van elk patroon een aparte movieclip
2. je maakt een aparte movieclip waar je 8 keyframes achterelkaar maakt. op elke verschillende keyframes sleep je 1 van je patronen [als movieclip] uit je library [ctrl+l]
3. op elk keyframe in deze aparte movieclip zet je in het actie panel stop();
4. je gaat terug naar Scene 1, en geeft je movieclip een instance name.
5. je selecteert het keyframe en schrijft in het actiepanel je codes [deze codes zijn hetzelfde als eerst, maar geef je nu het nummer aan waar jouw patroon in staat.

misschien nog niet helemaal makkelijk, maar probeer het maar eens :)

en ow jah, gotoAndPlay(6); betekent dat als ie in dit keyframe komt [waar deze actie opstaat] gaat ie naar frame 6, en begint ie vanaf daar de spelen, hiermee kun je dus een loopje aangeven ;)

Bartez
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:47
Wederom onzettend bedankt voor de info.....ik ga er wederom mee aan de slag en hou je op de hoogte van mijn voortgang!

Bartez
%Europe/Berlin %858 %2005, 21:36
ik snap je manier van werken Jelmer en de theorie ook.......ik krijg het alleen niet voor elkaar om het volgende te doen....

Ik begin met niks......hoe voeg ik nu een movieclip toe?? of hoe maak ik een movieclip van een patroon en plaats die op 1 van de 8 keyframes....ik doe volgens mij iets structureels fout door onwetendheid......

dus ik moet een laag aanmaken in de root met 8 keyframes en op die keyframes zet ik die movieclips van de patronen??? alleen hoe??? Ik begrijp maar niet waar de clou zit :(

ik bedoel.....ik heb dat dynamic patroon gemaakt....zitten iets 5 of 6 lagen in met plaatjes.....daar maakt hij dan automatisch een movieclip van??? en zoja....hoe zet ik die in de library? en hoe hergebruik ik die.....ik heb namelijk wel eens een movieclip in de library gehad, maar als ik die naar een keyframe sleepte kreeg ik alleen een heel klein rondje te zien ipv het plaatje/movieclip????? wat doe ik nu in vredesnaam fout????

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %896 %2005, 22:31
aah leuk om weer iets te horen :P
- je kunt beter niet in je ROOT een patroon aanmaken.
- klik boven op INSERT > NEW SYMBOL.. [CTRL+f8]
- selecteer MOVIECLIP en noem hem bijvoorbeeld dynamic.
- de timeline die je nu bovenin ziet is een nieuwe timeline IN de movieclip zelf ...
als je hier dus een patroon inmaakt, staat jouw patroon in de movieclip 'dynamic' , in je library [ctrl+L]
- als je nu bovenaan de timeline op 'Scene 1' klikt, zit je weer in de ROOT, en je ziet dat de tijdbalk veranderd [leeg]
- maak nu nog een paar symbols [=movieclip][CTRL+f8] en maak in elke movieclip een eigen patroon...

- als je al je patronen hebt gemaakt, elk apart in een movieclip, staan ze allemaal in de library.
- maak in de root timeline een layer met bijvoorbeeld 8 keyframes [f6]
- het eerste keyframe hou je wit. zodat als je de film test, je nog nix ziet. of je sleept een plaatje van de auto met de lampen uit erin :)
- sleep nu vanuit je library de movieclips in volgorde naar de stage, ieder op een eigen keyframe
-ook moet je op elk keyframe een stop():-signaal geven:
- klik op het keyframe, open het actions panel [f9]
- type er stop(); [<-dit zorgt ervoor dat ie niet de film gaat afspelen maar stop op elk keyframe, echter hij speelt wél de movieclip af die erin staat]

nu staan de movieclips/patronen goed, en hoef je alleen nog wat actions script te typen :)

maak wat buttons enzo. geef ze een instancename [property's panel]
nu moet er een actie komen zodat je een bepaald keyframe kunt laten spelen/stoppen:

jouwInstanceName.onRelease = function(){
gotoAndStop(jouwNummber);
}

jouwInstanceName -> je roept je button aan, dus je geeft hier je instancename van bijvoorbeeld de 'dynamic'-knop
onRelease -> als je de muisknop loslaat [drukken en loslaten]
function(){ -> gaat ie de functie uitvoeren:
gotoAndStop -> ga naar en stop,
(jouwNummber); -> hier vul je het nummer in die je afwilt gaan spelen dus gewooon '1' '2' '3' enzo.
} -> sluit de functie

dit moet je doen voor elke knop/patroon

lang verhaal, uitgebreide uitleg, maar misschien toch nog vragen, stel ze gerust [^]

groeten

Bartez
%Europe/Berlin %900 %2005, 22:36
Helemaal toppie Jelmer....wederom bedankt voor je tekst en uitleg (ik blijf aan de gang ;) ) hehhehehe.......ik geloof dat ik het alweer wat beter begin te snappen....nu moet er toch zeker een beter begin komen lijkt me.......

Mijn late reactie komt omdat ik de laatste weken erg druk ben geweest.....vanavond vond ik weer even een momentje om wat te puzzelen......de volgende puzzel avond is echter pas volgende week weer....dan ga ik weer aan de slag en hou je op de hoogte!! :D

BEDANKT!

Bartez
%Europe/Berlin %651 %2005, 16:38
Hoi Jelmer,

Ik ben weer ff bezig geweest......heb het nu door hoe de movieclips gemaakt moeten worden en heb je verhaaltje hierboven ook even gevolgt. Ik krijg alleen voor geen mogelijkheid die actions aan de praat. Ik heb mijn project tot dusver als bijlage even toegevoegd...zou jij eens kunnen kijken wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt!

Dauntless
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:50
Bartez, je zou wel een van dezer dagen eens een nieuwe topic moeten starten ;). Want altijd een 'oud' topic terug omhoog halen is ook niet echt ideaal :).
Jelmer is ook niet de enige die je kan / wil helpen hé :). Ik denk dat als je een nieuw topic opent met (terug) duidelijk je probleem, wat werkt, wat niet werkt, wat je geprobeerd hebt, etc dat je dan veel sneller antwoord gaat krijgen (al dan niet van Jelmer) :)

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:35
hey,
ten eerste zou ik de achtergrond layer helemaal naar onderen slepen [dan ligt ie onder aan]
de scripts zijn goed [op de buttons] maar NIET voor OP de buttons.
het script wat je op de buttons hebt moet je in een lege layer zetten, dus net zoals die stop(); tekens, maar dan in een nieuwe layer... hierin kun je alle actions gewoon achterelkaar zetten. als je het script OP de button wil, moet het anders, maar dat zou ik je niet aanraden, omdat je dan steeds moet zoeken waar je je script hebt ingevoer. als je het allemaal op 1 layer zet, hoef je niet steeds te zoeken ;)
that's all

als je nog meer vragen hebt moet je anders mij even toevoegen op msn, dan hoeft het niet steeds via het forum ;) ik ben vaak online : jelmerdewilde[at]hotmail[punt]com

Jelmer

Bartez
%Europe/Berlin %509 %2005, 13:13
Toppie Jelmer en Dauntless......ik ga weer eens ploeteren......mocht ik er wederom niet uitkomen zal ik een nieuwe heldere topic openen met hierin met de tekst en uitleg zover.....

Wederom bedankt mannen....ennuh Jelmer....waarschijnlijk dat ik je binnenkort inderdaad ff toevoeg aan MSN.....laterzzz

Bartez
%Europe/Berlin %971 %2005, 00:19
Beste heren, mijn excuses dat ik toch deze topic nog even omhoog schop.

Ik ben nu echter zover dat alles draait en hij bijna klaar is. Ik zit echter met 1 probleem.

Als ik op de link druk verschijnt keurig mooi het betreffende signaal, druk ik echter 2x op dezelfde button dat verschijnt het volgende signaal.....wat uiteraard helemaal niet de bedoeling is.

Wie wil er eens in de .fla kijken waar dat aan kan liggen??? ik snap er helemaal niks van namelijk. Het moet namelijk gewoon alleen het betreffende signaal laten zien bij de goede link......dus niet bij 2 keer klikken een ander patroon.

Alvast bedankt voor de moeite.

p.s. een werkende preview kunnen jullie vinden op: http://www.bartvanstrien.nl/flash/

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %522 %2005, 13:32
hey
je gebruikt het script: gotoAndPlay(*);
maak er een gotoAndStop(*); van, dus voor elke Play die je ziet moet je Stop maken, dat moet werken :D

sux6

Bartez
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:02
Toppie Jelmer.......inderdaad helemaal niet aan gedacht, ga het vanavond direct proberen!

MERCI!
ik hou je op de hoogte......

Bartez
%Europe/Berlin %323 %2005, 08:45
heren.....het is gelukt....na een hoop geprobeer en gerommel heb ik het met, met dank aan jullie fantastische hulp, eindelijk voor elkaar en werk het flash demobord als een zonnetje!

Zie het eindresultaat op www.designlights.nl

Ik heb slechts nog 1 vraagje: Indien iemand geen flash heeft geinstalleerd.....krijgt hij dan automatisch de melding om het te instaleren bij het openen van de website? of moet ik dat apart in de flashfile maken?

BEDANKT IEDEREEN!