Volledige versie bekijken : TIME's Person of the Year
Jorim
%Europe/Berlin %580 %2006, 13:55
http://www.flashfocus.nl/images/frontpage/Time_person_of_the_year.jpgTIME's Person of the Year: YOU
Vorig jaar gingen Bono en Bill Gates ons voor. Als eerbetoon voor hun werk voor de minderbedeelden in deze wereld werden zij TIME's Person's of the Year. En dit jaar zijn wij het: TIME's Person of the Year 2006! De internetter is TIME's Person's of the Year!
Dit jaar gaat het om community en samenwerking op een schaal die we nooit eerder hebben gezien, aldus TIME. "Het is het tijdperk van de kennis van Wikipedia, de miljoenen kanalen op Youtube en de online gemeenschappen zoals Myspace." We hebben niet alleen toegekeken, maar ook heel hard gewerkt, constateert TIME. "We maken profielen aan bij Facebook, avatars bij Second Life, recenseren boeken bij Amazon, zijn actief lid van community's, nemen podcasts op, maken video-opnames van bomaanslagen en maken op grote schaal open-sourcesoftware."
Door bovenstaande vond TIME het de hoogste tijd om ons in het zonnetje te zetten. "Jij, burger van de digitale democratie, beheerst de informatiemaatschappij." Volgens het weekblad heeft 'de internetter' de manier veranderd waarop we tegen mensen aankijken.
Hoe TIME ons, de internetter, kan vergelijken met presidenten, helden & supersterren die écht wat betekenen voor de minder bedeelden op deze wereld kan ik niet begrijpen, maar ik wil jullie natuurlijk hartelijk feliciteren met deze titel!
Jorim
%Europe/Berlin %580 %2006, 13:55
Wie maakt die afbeelding even kleiner en bekijkt mijn tekst? :)
Flashgirl
%Europe/Berlin %582 %2006, 13:58
Ik :) . En ik ga je ook weer een enorm bedankje geven:
Bedankt!!!!!
:D
Lorrens
%Europe/Berlin %655 %2006, 15:44
jij ook gefeliciteerd ;)
Maar de prijs is voor de meest invloedrijke persoon, die het meest opvallend is zeg maar.. Adolf Hitler heeft de prijs ook gekregen in 1938.. dus of het zo positief is? :S
ninetynine
%Europe/Berlin %667 %2006, 16:01
jij ook gefeliciteerd ;)
Maar de prijs is voor de meest invloedrijke persoon, die het meest opvallend is zeg maar.. Adolf Hitler heeft de prijs ook gekregen in 1938.. dus of het zo positief is? :S
In 1938 had Hitler met Duitsland uit de volkenbond gestapt, terug dienstplicht ingevoerd en in 1935 had hij de rijnzone met het leger binnengereden (allemaal puntjes die in het voor Duitsland vernederende verdrag van Versailles (na WOI) stonden had hij nu openlijk verbroken) vandaar die populariteit ...
Ook komen de meeste mensen maar in 1945 te weten hoe het zat met Hitler en de judeocide, en dan nog zeiden ze : "Had Hitler dat geweten wat die officieren deden, dan was dat allemaal nooit gebeurd..."
Lorrens
%Europe/Berlin %669 %2006, 16:04
In 1938 had Hitler met Duitsland uit de volkenbond gestapt, terug dienstplicht ingevoerd en in 1935 had hij de rijnzone met het leger binnengereden (allemaal puntjes die in het voor Duitsland vernederende verdrag van Versailles (na WOI) stonden had hij nu openlijk verbroken) vandaar die populariteit ...
Ook komen de meeste mensen maar in 1945 te weten hoe het zat met Hitler en de judeocide, en dan nog zeiden ze : "Had Hitler dat geweten wat die officieren deden, dan was dat allemaal nooit gebeurd..."
Mein Kampf kwam uit in 1927. Daar vertelde hij al precies hoe hij over Joden dacht.
En je dacht toch niet dat de Time redactie toen blij was dat hij het verdrag van Versailles negeerde? Daar krijg je echt geen Amerikaanse prijs voor hoor!
The title is frequently mistaken as being an honor. Many, including some members of the American media, continue to wrongly perpetuate the idea that the position of "Person of the Year" is a reward or prize, despite the magazine's frequent statements to the contrary. Part of the confusion stems from the fact that many admirable people have been given the title—perhaps the majority. Thus, journalists will frequently describe a new person of the year as having "joined the ranks" of past winners such as Martin Luther King. The fact that people such as Adolf Hitler have been granted the title as well is often less well-known.
Ea.Z
%Europe/Berlin %681 %2006, 16:20
*kuch*
Jij <> Hitler.
Ik ga wel akkoord met de mening van TIME:
De mens die voor mogelijkheden op internet zorgt, veranderd de wereld in grote mate.
De informatie die verstrekt wordt, de mogelijkheden die ons geboden wordt, alles groeit exponentieël richting oneindig.
Toen men in de middeleeuwen dacht dat vliegen onmogelijk was deed een mens het.
Toen men enkele decennia geleden droomde om bij de sterren te komen deden enkele mensen het.
Morgen word je wakker met een droom van iets dat je wilt doen, en het kan.
Wij, de actieven op het internet, hebben elk onze steen bijgedragen.
Dat de 'internetter' deze titel krijgt vind ik niet onterecht.
Hoewel ik er wel mee akkoord ga dat de 'internetter' niets/erg weinig heeft gedaan voor de mensen die het het dringendst nodig hebben.
Een gedeelde mening hier dus...
matzo
%Europe/Berlin %695 %2006, 16:41
Ik ben vooral geboeid door de volgende vraag:
Is er een geldprijs aan verbonden?:D
Jorim
%Europe/Berlin %702 %2006, 16:51
Ik ben vooral geboeid door de volgende vraag:
Is er een geldprijs aan verbonden?:D
En ik ben mensen vergeten te bedanken, dus:
Ik wil graag mijn moeder bedanken en mijn vader voor al hun steun (en het betalen van mijn internetverbinding) en natuurlijk iedereen die ik nog vergeet. Zonder jullie was dit nóóit gelukt! Dank jullie wel!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.