PDA

Volledige versie bekijken : Lijnen

Theis Jan
%Europe/Berlin %356 %2005, 09:33
Hallo,

Gister heb ik een leuke Japanse tekening gemaakt voor mijn vriendin(wil ik best laten zien als jullie willen) maar kwam daar achter dat als je lijnen maakt in flash ze niet dikker worden als je de tekening groter maakt en dunner als je hem kleiner maakt. Iemand een oplossing?

mvg
TJ

Flashgirl
%Europe/Berlin %369 %2005, 09:52
Als je een symbol van je gehele illustratie maakt (alle lagen copieren naar een nieuw symbol), en je sleept dat symbol op de stage, schalen de lines dacht ik wel mee als je hem schaalt, maar ik heb hier even geen beschikking over Flash om het te controleren.

Een ander geval zijn hairlines: Hairlines blijven altijd precies 1 pixel breed, wat je ook doet. Heb je hairlines gebruikt, dan zul je dus alle lines moeten omzetten in 1 pixel lines.

Mocht het niet werken dan is er nog een laatste mogelijkheid: Maak van je lines fills. Let op: Hierna kun je je lines niet meer bewerken als lines, ze reageren anders omdat het fills zijn, dus sla je werk op onder een nieuwe naam om je lines niet te verliezen. Volgens mij staat het onder Modify > Fills > Convert lines to fills (nogmaals, ik heb even geen Flash bij de hand om te controleren of dit exact klopt maar je zult het denk ik wel kunnen vinden).

Soms gaat het een beetje mis bij deze laatste handeling. Als dat gebeurt moet je de lines 1 voor 1 op deze manier tot fill maken, in plaats van alle lines tegelijk.

Doordat het fills zijn geworden hebben ze gewoon een vaste breedte gekregen en zullen ze meeschalen als je je artwork vergroot of verkleint.

Mitch
%Europe/Berlin %371 %2005, 09:54
Dat kan niet (in illustrator wel) in flash (volgens mij niet in ieder geval).

Wat je wel kan doen is:

-Lijn selecteren
-Modify>shape>convert lines to fill

Nu is de lijn geen lijn meer maar een vulling, en nu veranderd ie mee met dikte.

* te laat :)

Trouwens misschien ook leuk om te weten (vond ik inieder geval wel)

Is dat het wel kan in illustrator:

-edit > preferences > general
-in Preferences dan "scale strokes & effects" aanvinken

Theis Jan
%Europe/Berlin %381 %2005, 10:09
Ik heb geen illustrator op mijn mac maar heb ik over een weekje dus dan probeer ik dat, en
verder met Objecten wil maar kan die Fills nergens vinden bij Modify.

TJ

Mitch
%Europe/Berlin %385 %2005, 10:15
Ik heb geen illustrator op mijn mac maar heb ik over een weekje dus dan probeer ik dat, en
verder met Objecten wil maar kan die Fills nergens vinden bij Modify.

TJ

Moet er toch echt zijn als je flash mx 2004 hebt.

http://www.mitch.flashcousins.nl/flashfocus/hulpafbeeldingen/convertlinestofills.gif

Theis Jan
%Europe/Berlin %903 %2005, 22:40
Dank u allen, en dankje of dank u :p Mitch!