PDA

Volledige versie bekijken : geluid kraakt

digitalecartoons
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
Bijgaand mijn gezipte Fla-file. Ik heb met Actionscript m'n eerste animated button gemaakt. Met geluid en dergelijke en hij doet ook precies wat ik wil. Echter, klik ik snel erop om een nieuw browser venster te openen, dan hoor ik soms (na een paar keer klikken/nieuw venster sluiten/weer snel op de button klikken) een kort gekraak. Alsof het openen van het venster en het laden van de site, images e.d (in dit geval even google), het afspelende geluidje even laat haperen.

Heb al Mcafee, media player, quicktime en directx opnieuw geinstalleerd en hij doet 't al iets beter (eerst kraakte hij echt hinderlijk), maar toch nog soms een kort gekraak. Dit gebeurd niet als ik even wacht met loslaten op de button en het geluidje dus helemaal gespeeld heeft.

Zal wel iets niet Flash zijn, maar misschien komt iemand dit bekend voor en heeft een oplossing? Of toch iets dat ik met Flash kan aanpassen?

digitalecartoons
%Europe/Berlin %371 %2005, 09:54
Heb het geluid even geexporteerd en zit 't nu op m'n werk te bekijken en beluisteren. En krijg hier hetzelfde: zolang ik het geluid laat afspelen (nog geen halve seconde is de wav) en dan de muis release (wat de internetpagina opent) is er niets aan de hand. Ook niet als ik buiten het flash object in een internetpagina release.
Als ik echter kort klik (wat je meestal met een link doet) hoor ik toch altijd een "klik". Alsof het openen van Google even de playback onderbreekt. Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik verkeerd heb gedaan (begin net met Actionscript dus zal best wel iets niet aan kloppen)?

rackdoll
%Europe/Berlin %421 %2005, 11:06
hoi,
ik heb je fla net bekeken.
Ik heb niet echt last gehad van die kraak,
maar wat je wel het beste kan doen is een sound object aanmaken en die aanroepen.
voorbeeld:

mySound = new Sound(); // nieuwe sound object aanmaken
mySound.attachSound("poof"); //poof.wav is door linkage 'poof' en die attach je aan mySound.

dan als je de sound wilt aanroepen zet je gewoon:

mySound.start(0,1);

je moet dan wel in de librairy de linkage van je sound aanpassen.
dus dan wordt poof.wav.. als linkage gewoon 'poof'

digitalecartoons
%Europe/Berlin %438 %2005, 11:31
Het is ook een heel zacht geklik , het zal niet gelijk opvallen. Meer alsof een naald van een platenspeler over een licht krasje gaat. Misschien is het niet zo zeer dat de playback even onderbroken of afgekapt wordt, maar is het een volume-kwestie? Dat op het moment van snel klikken en het overschakelen van Flash naar Internet Explorer het fragmentje op zich wel afgespeeld wordt, maar dat het er iets met het volume gebeurd op het moment dat een internetpagina geopend wordt. Wellicht reset het dan het volume naar 0 of zet 't 't juist op een standaardwaarde van Windows die anders is dan bij het gebruik van het fragmentje in Flash? Ik heb in Flash geen volume ingesteld, maar kan me zo voorstellen dat Flash bij het afspelen van de Wav een bepaald standaard Flash volume heeft en dat als IE weer geopend wordt overgegaan wordt op de standaard volumeinstelling van Flash en dat overschakelen voor die lichte klik zorgt. Noem maar wat, zo technisch ben ik ook weer niet, misschien werkt het wel helemaal niet zo haha
Zal dat linkage ook vanavond even proberen. Maar vraag me af waarom 't bij mijn manier toch niet zo lukt ...