Volledige versie bekijken : MC pas laden wanneer
Phlexus
%Europe/Berlin %618 %2006, 14:50
Bij veel van de embedded FLV-players (youtube, dailymotion enz) zie je dat de statische preview pas wordt geladen zodra de player in beeld komt. Maw, als er een player buiten zicht staat en je scrollt er naartoe, dan zie je dat de preview dan pas wordt geladen/opgehaald. Lijkt ook wel logisch/slim omdat je pas de data ophaalt wanneer deze nodig is, en dat scheelt traffic.
Is dit een speciale functie die je in AS kunt aangeven?
Dauntless
%Europe/Berlin %622 %2006, 14:56
Nou, die preview laad je dus in met een moviecliploader instance en je kan door middel van Stage.height en Stage.width berekenen of je preview al zichtbaar is op de stage of niet.
Bv:
if(previewHolder._y > Stage.height)
{
//buiten de stage
}
else
{
//binnen de stage, laadt de preview in!
}
Phlexus
%Europe/Berlin %636 %2006, 15:15
Hmm, volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Het moet eigenlijk zo zijn dat zodra de stage zichtbaar is, dus de swf in je browser, dan pas de preview wordt geladen. Kan dat?
Dauntless
%Europe/Berlin %638 %2006, 15:18
Heb je misschien een concreet voorbeeld? (een site? want op youtube zie ik ook niet direct iets met het effect dat je bedoelt ...)
Phlexus
%Europe/Berlin %762 %2006, 18:17
Hmm, het lijkt erop dat het iets is wat alleen in firefox voorkomt, niet in explorer. Denk dat het dus niks te maken heeft met AS of Flash in het algemeen, maar gewoon de manier hoe firefox het beeld opbouwt.
Toch bedankt voor je tijd :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.