PDA

Volledige versie bekijken : Random reclamebalk

NOMYTH
%Europe/Berlin %761 %2005, 19:16
Ik heb al een tijdje een probleempje bij het maken van een reclame/sponsor balk.
De logo's van de sponsors (7 stuks) heb ik elke in een mc per frame gezet.
Vanaf frame 2 tm frame 8 wordt elke mc keurig afgespeeld en bij frame 8 wordt er weer terug gegaan naar frame 2. Tot zover werkt dit prima!

Nu wil ik graag dat zodra de balk geladen wordt er random begonnen wordt. Dit omdat de sponsor in frame 2 bij het laden nu altijd eerst in beeld is.
Ik heb hiervoor in de frame 1 de volgende code staan:

_global.counter = random(7) + 2;
_root.gotoAndPlay(counter);
trace (counter);
stop();

Dit werkt de eerste keer dat de .swf geladen wordt prima, maar de tweede keer (bij een refresh bijvoorbeeld) wordt altijd de eerst sponsor weer afgespeeld. Ookal geeft de trace aan dat de variabele een ander getal bevat.

Weet iemand waar ik iets fout doe?

Edit:
In IE wordt de banner met deze code helemaal niet meer weergegeven.

BVD

Pimm
%Europe/Berlin %791 %2005, 19:59
Gewoon dit?gotoAndPlay(1+Math.round(Math.random()*7));Zo niet post dan even je FLA.

NOMYTH
%Europe/Berlin %833 %2005, 21:00
Werkt nog steeds niet. Hij laad nu af en toe in IE wel de sponsors maar meestal werkt het niet.

de fla staat hier: Linkje (http://members.chello.nl/m.kuiper55/sponsorsrandom.fla)

Pimm
%Europe/Berlin %887 %2005, 22:17
Hier werkt alles gewoon goed hoor (echter, ik heb dan ook geen IE)
Wat gaat er dan fout?

NOMYTH
%Europe/Berlin %892 %2005, 22:25
Hij doet het alleen als de eerste sponsor (frame 2) uit de random komt. Anders werkt het niet. Verder doet gotoandplay(8) het niet.
In flash zelf werkt het prima. Totdat ik meerdere keren (ctrl + enter) achter elkaar doe. Werkt het af en toe, en af toe niet.

NOMYTH
%Europe/Berlin %984 %2005, 00:38
Heb de hele opzet nu anders gedaan.
Elke sponsors in een movieclip. Deze allemaal op visible = false.
Random een nummer genereren. Het nummer hoort bij een movieclip en deze vervolgens op visible = true zetten.
Bovenaan heb apparte movieclip met een soort deurtje erin wat over de sponsors open en dicht gaat. Hierin staat de code. Uiteraard wordt het random gegenereerde getal elke keer opgehoogd, zodat alle sponsors zichtbaar zijn.

(...) het werkt nu.

Toch bedankt voor de moeite!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:26
dit soort dingen alleen bij simpelere dingen als banners uithalen he.. want volgens mij kosten dingen die ontzichtbaar zijn nog wel CPU..

en zo'n gebruik van random is denk ik beter:

A = 5
numbers = new Array()
Snumbers = new Array()
for(i=1;i<=A;i++){
numbers.push(i)
}
trace(numbers)
for(i=1;i<=A;i++){
Rnumber = random(numbers.length)
Snumbers.push(numbers[Rnumber])
numbers.splice(Rnumber,1)
}
trace(Snumbers)

dit zorgt namelijk voor een array met de cijfers 1 t/m 5 in random volgorde..
als je dan die array afgaat is het in random volgorde maar kom je nooit dezelfde tegen ;)