NOMYTH
%Europe/Berlin %761 %2005, 19:16
Ik heb al een tijdje een probleempje bij het maken van een reclame/sponsor balk.
De logo's van de sponsors (7 stuks) heb ik elke in een mc per frame gezet.
Vanaf frame 2 tm frame 8 wordt elke mc keurig afgespeeld en bij frame 8 wordt er weer terug gegaan naar frame 2. Tot zover werkt dit prima!
Nu wil ik graag dat zodra de balk geladen wordt er random begonnen wordt. Dit omdat de sponsor in frame 2 bij het laden nu altijd eerst in beeld is.
Ik heb hiervoor in de frame 1 de volgende code staan:
_global.counter = random(7) + 2;
_root.gotoAndPlay(counter);
trace (counter);
stop();
Dit werkt de eerste keer dat de .swf geladen wordt prima, maar de tweede keer (bij een refresh bijvoorbeeld) wordt altijd de eerst sponsor weer afgespeeld. Ookal geeft de trace aan dat de variabele een ander getal bevat.
Weet iemand waar ik iets fout doe?
Edit:
In IE wordt de banner met deze code helemaal niet meer weergegeven.
BVD
De logo's van de sponsors (7 stuks) heb ik elke in een mc per frame gezet.
Vanaf frame 2 tm frame 8 wordt elke mc keurig afgespeeld en bij frame 8 wordt er weer terug gegaan naar frame 2. Tot zover werkt dit prima!
Nu wil ik graag dat zodra de balk geladen wordt er random begonnen wordt. Dit omdat de sponsor in frame 2 bij het laden nu altijd eerst in beeld is.
Ik heb hiervoor in de frame 1 de volgende code staan:
_global.counter = random(7) + 2;
_root.gotoAndPlay(counter);
trace (counter);
stop();
Dit werkt de eerste keer dat de .swf geladen wordt prima, maar de tweede keer (bij een refresh bijvoorbeeld) wordt altijd de eerst sponsor weer afgespeeld. Ookal geeft de trace aan dat de variabele een ander getal bevat.
Weet iemand waar ik iets fout doe?
Edit:
In IE wordt de banner met deze code helemaal niet meer weergegeven.
BVD