PDA

Volledige versie bekijken : Actionscript op 1 laag tonen

Masteroffallwars
%Europe/Berlin %916 %2006, 21:59
Hoi iedereen.

Ik zit met een vraagje, het gaat niet echt over de actionscript zelf maar over de laag waar het instaat, dus sorry als dit het verkeerde forum is :)

Ik heb van www.tutorialized.com een tutorial gehaalt waar je "Sneeuw" kan laten vallen, dit werkt gewoon goed.

Nu wil ik dat de sneeuw achter de boxarts en achter het logo valt, alleen nu valt het over het hele scherm heen. De lagen aanpassen helpt niet, dus het zal aan het scriptje liggen.

vb: http://www.worldofzelda.com/header.swf

source: http://www.worldofzelda.com/header.fla

width = 700;
height = 176;
total = 150;
for (var t = 0; t != total; t++) {
var mc = _root.attachMovie("snowflake", "snowflake"+t, _root.getNextHighestDepth());
mc._x = (Math.random()*(width+20))-10;
mc._y = (Math.random()*(height+20))-10;
mc.yspeed = (Math.random()*1.75)+0.25;
mc.speed = (Math.random()*3)+2;
mc._xscale = mc._yscale=(mc.speed+mc.yspeed)*10;
mc.onEnterFrame = function() {
var angle = Math.atan2(_root._xmouse-(width/2), _root._ymouse)+1.5707963267949;
this._y += Math.abs(Math.sin(angle)*this.speed)+this.yspeed;
this._x += Math.cos(angle)*this.speed;
if (this._x>width+10) {
this._x = -10;
} else if (this._x<0-10) {
this._x = width+10;
}
if (this._y>height+10) {
this._y = -10;
} else if (this._y<0-10) {
this._y = height+10;
}
};
}

Ik hoop dat jullie mij begrijpen en kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Dauntless
%Europe/Berlin %927 %2006, 22:15
Vervang _root.attachMovie door 'holder.attachMovie' en maak op je stage een movieclip met de instancenaam 'holder' aan. Die holder movieclip zet je dan achter de mc's van je logo en zo :).

Masteroffallwars
%Europe/Berlin %935 %2006, 22:26
Dan heb ik nog maar 1 sneeuwvlokje (normaal zijn het er 150). Waar dit aan ligt zie ik zosnel niet. maar hij staat nu idd achter de logo's, alvast bedankt voor dat!

Dauntless
%Europe/Berlin %942 %2006, 22:37
Verander overal '_root' door 'holder' :). (dus ook holder.getNextHighestDepth() en holder._xmouse, holder._ymouse, etc)

Masteroffallwars
%Europe/Berlin %954 %2006, 22:54
Natuurlijk, dom van me. Maar nu zie ik op 1/4 van het scherm de sneeuw.. maar op de rest van het scherm niets.. en holder is toch evengroot als ik in de vars opgeef

Dauntless
%Europe/Berlin %955 %2006, 22:56
Holder moet niet evengroot zijn hoor... Gebruik maar een gewone lege movieclip.

(Ps: Kan jij voor mij aan een Wii geraken ? :D Ze zijn allemaal uitverkocht :( )

Masteroffallwars
%Europe/Berlin %960 %2006, 23:02
Tnx bro! Ik was vergeten de registeration rechtsbovenin te zetten :)

En het is idd erg jammer dat de Wii is uitverkocht, er waren maar 8000 wii's beschikbaar in Nederland. En ik kan er ook niet aankomen, overal uitverkocht en zelf heb ik jammergenoeg geen geld (ivm aanschaf van laptop)

Iig bedankt, nu kan ik hem online zetten ;)