Volledige versie bekijken : zomer-inzending
peres
%Europe/Berlin %952 %2005, 23:51
Hey flashers,
speciaal voor de zomercompetitie heb ik een spel gemaakt. Dit is mijn allereerste spel dat ik heb gemaakt met flash :D . Ik wou ook graag jullie mening horen over de game, en misschien hebben jullie nog wat tips voor mij :)
**UPDATE**Dit is de link (http://members.lycos.nl/ukay/game2.html)
PS hij draait alleen best wel langzaam (als ik het op low quality zet, werkt hij wel goed). Misschien ligt het wel aan mij pc. ik hoor graag hoe hij bij jullie draait. En als het aan de movie ligt; weet iemand er misschien een oplossing voor?
Ik hoop dat jullie het wat vinden :)
Koen!
%Europe/Berlin %956 %2005, 23:57
Leuk spel, leuke graphics. :)
Misschien is t wat mooier als het water beweegt. En het collision detecting gaat af en toe fout.
peres
%Europe/Berlin %963 %2005, 00:06
ik heb het al geprobeert met bewegend water, maar dat is meer MC's en dat betekent dat de movie nog langzamer gaat :(
die hittest moet ik idd nog ff fixen. hij reageert nou op de hele boundingbox
hoe is de snelheid van de movie bij jou btw?
noStyleDesign
%Europe/Berlin %045 %2005, 02:05
bij mij werkt hij perfect ! goed gedaan
ath92
%Europe/Berlin %340 %2005, 09:10
bij mij loopt ie gewoon smooth hoor! mooie graphics:) alleen soms wordt ik oneerlijk bestraft:(
giel12
%Europe/Berlin %343 %2005, 09:14
Lettertype beetje "raar" weergeven (zo bij start, help en zoo). Mss probleem met alias of zoo??
Koen!
%Europe/Berlin %486 %2005, 12:40
hoe is de snelheid van de movie bij jou btw?
Op lage kwaliteit draait ie gewoon goed... op mijn gare pc draait bijna niks goed op hoge kwaliteit. ;)
peres
%Europe/Berlin %501 %2005, 13:01
heel erg bedankt voor al jullie reacties :D
ik ga hem zo ff updaten; de buttons in het hoofdmenu worden kleiner en de hittest verander ik zodat je niet bestraft wordt wanneer je de obstakels niet aanraakt.
en als ik het goed begrijp ligt het aan de computer dat hij langzaam afspeelt, want bij mij speelt hij ook langzaam af en ik heb ook een gare pc. wat zijn jullie computer specs?
Koen!
%Europe/Berlin %508 %2005, 13:12
Pentium III 800 mHz
96 mb intern
16 mb video
...maar daar komt nog bij dat er allemaal rotzooi op mn harde schijf staat waardoor ie trager gaat lopen. Moet m misschien maar weer een keer helemaal leeghalen...
noStyleDesign
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:28
pentium III 1.0 mhz
256 intern
32 mb video
Mitch
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:58
He mooie graphics, goed bezig!
En bij mij loopt ie goed hoor.
Superjoep
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:02
Toffe game! Graphics zijn erg leuk. Cartoon past wel bij zo'n soort game vind ik :)
Dat je game langzaam loopt, heeft inderdaad met de kracht van een PC te maken. Maar het lijkt me niet dat dit zo'n CPU intensieve game is, dat het zo langzaam moet lopen..
Waarschijnlijk gebruik je teveel (onnodige) acties in je onEnterFrame. Daarbij zijn vector graphics (welke jij gebruikt hebt) vele malen langzamer dan bitmaps.
De snelheid heeft dus ook alles te maken met de manier waarop je een game in elkaar zet en de AS die je gebruikt.
Ik denk dat je game vele malen sneller kan lopen als je hem op de juiste manier optimaliseert :)
Buiten dat, is het een heel goed begin hoor! Knap werk voor een eerste game :cool:
Als je meer wilt weten over het sneller maken van je game, PM of mail me maar :)
peres
%Europe/Berlin %563 %2005, 14:32
heel erg bedankt, ik heb je een mailtje gestuurd :)
Finesky
%Europe/Berlin %961 %2005, 00:03
Hij is leuk! maar ik mis 1 ding; Een score!
Als ik een game speel wil ik uitdaging!
Het zou natuurlijk helemaal leuk zijn als je er een highscore list in zou kunnen bouwen;).
peres
%Europe/Berlin %972 %2005, 00:21
ik zou wel willen, alleen zo ver reikt mijn flash niveau niet :( ik heb geen idee hoe ik een score-list moet maken.... ik heb het gedaan met wat ik kan. Maar bedankt voor je suggestie :)
boppers
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:51
zeer netjes gemaakt.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.