PDA

Volledige versie bekijken : Export movie

o1-jasper
%Europe/Berlin %929 %2005, 23:18
Ik zou egt niet weten waar ik dit meot plaatsen.. Dus verplaats dit topic gerust.

Ik zit met een groot probleem, ik ben namelijk al een hele tijd bezig een nieuwe site met flash te maken. Maar laatst toen ik er weer eens aan, aan het werken was, ben ik vergeten tussen door een paar keer op export movie te klikken. Toen heb ik hem opgeslagen, en vervolgens export movie gedaan. Maar wat bleek, mijn fla file is inmiddels 7 mb en mijn pc loopt gewoonweg vast als ik hem nu probeer te 'export movieen' ,
heeft iemand mischien een idee om toch een swf file van mijn fla te kunnen maken..
Ik hoop echt dat iemand hier wat voor me kan doen!!
Alvast heel erg bedankt..

En een nieuwe computer kopen is geen oplossing jammergenoeg :D

nindyat
%Europe/Berlin %184 %2005, 05:26
als er veel images in zitten, moet je deze "extern" laden.... scheelt zoooooveel ruimte... Ik ken je probleem :)

GoodLuck,

Nin

Dauntless
%Europe/Berlin %309 %2005, 08:26
-Foto's appart inladen
-Video's appart inladen
-Muziek appart inladen
-content appart inladen (zodat je alleen inlaadt wat de gebruiker nodig heeft)

En ook je .fla eens opslaan als een andere bestandsnaam.

Flashgirl
%Europe/Berlin %416 %2005, 11:00
Je kunt je fla ook verkleinen door in de Library te kiezen voor 'Select unused items' (of iets dergelijks, ik heb hier even geen Flash bij de hand). Daardoor worden alle ongebruikte symbols in je Library geselecteerd, en kun je die deleten. Als je daarna je fla opslaat onder een nieuwe (!) bestandsnaam zal je fla ook een stuk kleiner zijn.

Pas wel op: Sla je fla echt op onder een nieuwe naam, en bewaar de oude fla, want gedelete Library items kun je nooit meer terugkrijgen. Ook kan het soms gebeuren dat je je ongebruikte Library items gedelete hebt, en als je dan 'gewoon' saved (dus zonder een nieuwe bestandsnaam te geven), is je fla nog steeds even groot. Overigens zal dit waarschijnlijk niet veel helpen bij je export probleem, maar in elk geval scheelt het wel in het openen van de fla.

Over je export probleem: De enige oplossing is inderdaad om je movie op te delen in losse 'stukjes' die je als aparte movies inlaadt. Je maakt dus een 'basis' swf, en daarin kun je je aparte movies / teksten / muziek / foto's / video's inladen. Zoals Dauntless aangeeft :).

o1-jasper
%Europe/Berlin %442 %2005, 11:37
Ok, alvast heel erg bedankt ik ga het gelijk proberen.

o1-jasper
%Europe/Berlin %863 %2005, 21:43
Apart inladen he, hoe doe je dat precies?

Laiverd
%Europe/Berlin %890 %2005, 22:22
Afhankelijk van wat je wilt inladen doe je dat met loadMovie() - voor jpg, en swf - of loadSound (voor mp3).

John

o1-jasper
%Europe/Berlin %665 %2005, 16:57
THQ s ik probeer het gelijk ff

wat meot ej tussen de haakjes zetten dan?
De url? Of de instance name maar dat lijkt em neit want dna staat tie alsnog in d elibary.. :cool:

o1-jasper
%Europe/Berlin %687 %2005, 17:29
Ik heb nu deze code:
loadSound(http://home.hetnet.nl/~jasperockeloen/Jasprockeloen.tk/Punch2.wav)
erop staan maar hij geeft een foutmelding..
Hoe kan dat?

XemonerdX
%Europe/Berlin %381 %2005, 10:09
Zet de URL tussen quotes:

loadSound("http://home.hetnet.nl/~jasperockeloen/Jasprockeloen.tk/Punch2.wav");

Overigens is het beter om relatieve URL's te gebruiken. Dus als je SWF in de 'Jasprockeloen.tk' komt te staan, kun je het volgende gebruiken:

loadSound("Punch2.wav");