PDA

Volledige versie bekijken : flash banner importeren in fla project

testm@n
%Europe/Berlin %763 %2005, 19:19
Beste kenners,

hier komt een nieuwbe vraag.

ik kom er niet uit om een flash-tekst banner (swf) die ik met een ander tekst flash tool (SFWText) heb gemaakt in mijn website project (fla) in Flash MX te importeren.

Ik heb geprobeerd om de banner naar fla converteren en dan file> open as library, maar bij afspelen van de movie zie ik de rest wel en banner helemaal niet.
Wat kan ik doen?

Graag uw help,
met dank,

tm

Stuf
%Europe/Berlin %791 %2005, 20:00
dat kun je doen met loadMovie..

(deze code op het eerste frame zetten)

loadMovie("swfnaam.swf", "instanceName_van_lege_mc_op_je_stage");

met deze code laad je je .swf in een lege movieclip..
het voordeel hiervan is dat je de movieclip gewoon kunt verplaatsen en de eigenschappen ervan kunt veranderen. (bijv. alpha waarden..)

testm@n
%Europe/Berlin %874 %2005, 21:59
Dank je voor je reactie,

het is al wat te lastig voor een newbie als ik. Naar aanleiding van je replay ben ik nu dit eigen aan het maken. http://www.actionscripts.org/tutorials/intermediate/using_loadmovie--understanding_scale/index.shtml

Ik hoop dat het me lukt.
Merci,
tm

testm@n
%Europe/Berlin %877 %2005, 21:03
Beste kenners,

Heb hier niet veel topics kunnen vinden waar de benodigde informatie te vinden is. Ik ben een nieuwbie, maar gelijk moet ik een al te moeilijke opgave doen.

Ik heb steeds een probleem met importeren van een swf text-banner in een andere main movie.

Heb eerst een layer in de Main Movie aangemaakt en deze naar “Textlayer” genoemd en daarna een lege MovieClip aangemaakt en deze “Textclip” genoemd en deze “Textclip” naar het eerste frame van “Textlayer” gesleept.

Het te importeren filmpje is “Banner” en deze staat in de root directory.

Op het eerste frame van “Textclip” heb ik deze action code getypt:

loadMovieNum("Banner.swf", 3);

na het exporteren van de movie zit de “Banner” links boven en ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.

Wil iemand a.u.b. helpen?
Alvast ontzettend bedankt!

Groet,

tm

PS
Misschien do ik het helemaal verkeerd, kan iemand dan dit nog EEN keer stap voor stap uitleggen?

testm@n
%Europe/Berlin %882 %2005, 21:10
Kan echt niemand even helpen?

Ik ben al weken met dit probleem bezig en ik kom echt niet uit.

Met grote dank,
tm