PDA

Volledige versie bekijken : variabele uit een .txt bestand oproepen.

hobbybouw
%Europe/Berlin %645 %2005, 16:29
Beste,

Ik ben bezig om variabele uit een txt bestand op te roepen.
Ik probeerde eerst met 1 knop, 1 dynamisch tekst veld en 1 txt bestand waar het volgende instond: getal=20.
Het volgende stukje code in de knop gestopt:
on (release) {
loadVariables("variabele.txt", caption.getal);

}

Het dynamisch tekstveld heeft als variabele naam getal gekregen.

Dit werkt. Maar nu komt het ik stop een 2e variabele in me txt bestand, getal2=5
dezelfde knop dat wel. Een 2e tekstvak met variabele naam getal2.

Na wat te proberen blijkt dat je het stukje code hierboven ook gewoon caption kan maken, hij pakt namelijk altijd hetzelfde teksvak. Maar hoe kan ik er nou voor kiezen welke variabele hij pakt, en in welk tekstvak hij moet komen?

Groeten

Joeri

hobbybouw
%Europe/Berlin %846 %2005, 21:18
even een kleine kick, aangezien topics hier snel afdwalen.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:53
gebruik loadVars, lees het stuk over dat hieruit:
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/loadVariables_and_loadVars/index.shtml

hobbybouw
%Europe/Berlin %965 %2005, 00:11
Dat geldt toch alleen voor flash mx? Heb ik begrepen. Ben nu overigens bezig met de tutorial van die site. Dankzij een ander recent topic gevonden.

Maar ik heb nu nog 1 klein probleem, Ik kan nu een variabele oproepen. Maar als ik in flash zelf test movie doe, dan krijg ik dus altijd het output schermpje.
Vandaar dat ik nu even niet zeker weet waar trace voor dient?

groeten Joeri

theFlashWizard
%Europe/Berlin %974 %2005, 00:23
dat kun je gebruiken om te debuggen en dingen te testen.. kijk maaris in flash help..

hobbybouw
%Europe/Berlin %986 %2005, 00:40
dus eigenlijk is het gewoon bedoeld om te kijken of die je variabele kan vinden?

rackdoll
%Europe/Berlin %407 %2005, 10:46
ja.
als je iets niet kan vinden of als iets onduidelijk is dann kan je em tracen en dan geeft hij in het output scherm feedback terug..