PDA

Volledige versie bekijken : flash var naar php

silke_babe
%Europe/Berlin %219 %2006, 05:16
hey,

ik heb een flash form met dynamische tekstvakken gemaakt en mail alles met php door.
So far so good. ;)

Nu wil ik een checkbox waar de mensen kunnen aanvinken of ze al dan niet newsletters willen ontvangen.
ik heb een MC_checkbox gemaakt met in eerste frame een "var Checked" die een waarde bepaald (0,1) als het vakje al dan niet aangevinkt is.
Nu wil ik die ook in php krijgen. Hij laadt alle variabelen vd dynamische tekstvakken zonder probleem.
Hoe moet dit met een zelfgemaakte variabele?

grtz,
silke

Folkert
%Europe/Berlin %553 %2006, 13:17
silke,

je dient in flash de nieuwe variable mee te sturen wanneer je de textvelden verstuurt naar je php. Hoe dat is een klein beetje afhankelijk van je code ;) normaliter zou je een loadVars object hebben en de check variable zo daaraan kunenn hangen (voor het versturen). In php kan je die dan afvangen via $_POST['jeVariable'] of GET als je GET gebruikt.

succes

silke_babe
%Europe/Berlin %029 %2006, 00:43
Folkert,

ik gebruik POST, heb geprobeerd om de variabele met $_POST door te zenden naar php, maar dit lukte niet.
Ik heb het dan maar anders opgelost.
Een dynamic textfield (met var) naast de checkbox, waarbij de tekst dynamisch veranderd als de checkbox aangevinkt staat of niet.
zo kan ik ook weten of het ja dan nee is é...
beetje omslachtig maja :D

toch bedankt voor je reactie!

robbie08
%Europe/Berlin %543 %2006, 13:02
silke_babe,

Ik ben nu met hetzelfde bezig, maar ik weet niet echt hoe ik de inhoud van het dynamische tekstveld verander als de checkbox aan of uit staat. Heb je een tip/ stukje code hoe dat hij dat hebt gedaan?
Alvast bedankt!