PDA

Volledige versie bekijken : tekst op button aanpassen

DragonOptical
%Europe/Berlin %622 %2006, 14:55
Het zit als volgt: aan de hand van een button zorg ik ervoor dat submenu's dynamisch worden geladen, dus zo:

kt_main_mc = _root.kt_geheugen_main_menu_mc.attachMovie("kt_geheugen_main_menu_btn_mc","kt_geheugen_main_menu_btn_mc"+lm_id,lm_id,{_x:-5,_y:-20+j});

Maar nu zou ik de tekst van deze submenu's willen aanpassen (en bewaren in een database).

Ik kan bijvb de tekst van een submenu bewaren in een variabele, zo dus:

left_menu_tekst = kt_main_mc.kt_geheugen_main_menu_btn_txt.text;

Dit gebeurt allemaal in de functie die ik gemaakt heb voor de "add submenu" button, maar éénmaal ik via een andere functie/button ("edit submenu tekst") de tekst (die ik eerst zelf intyp in de submenu) in de database wil bewaren dan werkt dit niet (ik krijg enkel "undefined" te zien).
Dus zo:

left_menu_tekst2 = kt_main_mc.kt_geheugen_main_menu_btn_txt.text;
zend.input_txt = left_menu_tekst2;

Dit lukt dus niet, maar ik zie niet hoe ik de tekst aanwezig op de submenu (die ik dus zelf plaats nadat de submenu werd aangemaakt) anders zou kunnen aanroepen...

Erwinzzz
%Europe/Berlin %829 %2006, 19:53
je attached de movie in mc kt_geheugen_main_mc. De nieuwe naar word "kt_geheugen_main_menu_btn_mc"+lm_id
uit je verhaaltje maak ik op dat je textfield de instancename kt_geheugen_main_menu_btn_txt heeft.
Wanneer dit zo is kan je het zo opvragen:

kt_geheugen_main_mc["kt_geheugen_main_menu_btn_mc"+lm_id].kt_geheugen_main_menu_btn_txt.text = "Dit komt in het tekstvak";
//Zet de text
var tekst:String = kt_geheugen_main_mc["kt_geheugen_main_menu_btn_mc"+lm_id].kt_geheugen_main_menu_btn_txt.text;
//Vraag de text op

DragonOptical
%Europe/Berlin %459 %2006, 11:01
Met "kt_geheugen_main_menu_mc["kt_geheugen_main_menu_btn_mc"+lm_id].kt_geheugen_main_menu_btn_txt.text" lukt het inderdaad :) , heel erg bedankt!