Volledige versie bekijken : Movieclip Duplicate
Bowlingmar
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:00
Hi,
Ik heb een movieclip gemaakt, die ik verschillende keer op een lichtjes andere manier wil gebruiken in mijn website.
Ik dacht dus: Ik maak de mc, duplicate hem en pas de duplicate mc dan aan. MAAR...mijn originele mc veranderd ook:s Hoe komt dit? en wat moet ik doen om dit te voorkomen?
Alvast bedankt
Dauntless
%Europe/Berlin %669 %2005, 17:03
Dat is omdat al die movieclips referenties zijn naar die 1ne movieclip in je library. Je moet hem dus in je library kopiëren, en hem daar aanpassen :).
Steve Dexter
%Europe/Berlin %563 %2005, 14:31
Heb dit geprobeerd maar het lukt me niet vanuit de libraby... Blijft de originele aanpassen...
Dauntless
%Europe/Berlin %565 %2005, 14:34
Open je library. Rechtermuisklik op je item en neem 'duplicate'. Vul een nieuwe naam in en druk op ok. Sleep nu de nieuwe movieclip naar je stage en pas DIE movieclip aan.
Steve Dexter
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:52
Deed ik exact zoals je zegt hierboven...
Ongelooflijk maar hij blijft die eerste aanpassen. Als ik hem aanpas gaat hij die andere ook wijzigen. Zeer vreemd...
Misschien ligt het aan die nieuwe versie van Flash die ik heb?
peres
%Europe/Berlin %581 %2005, 14:57
misschien heb je nog een andere MC in je gedupliceerde MC die je aan het editen bent? Want die is dan niet gedupliceerd.
Steve Dexter
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:03
nope geen onderliggende mc meer...
Ik kan er de muur van op lopen van zo'n gepruts sé.
Over zoiets doms moeten vallen is als proberen te fietsen op nen tandenborstel en dan zien da ge ni vooruitgaat...
Of zoiets :-)
Steve Dexter
%Europe/Berlin %586 %2005, 15:05
ik zie wel een tween staan die er volgens mij aan vast hangt...
@®J@N
%Europe/Berlin %921 %2005, 23:07
Ik heb hetzelfde probleem, erg frustrerend, het is me laatst wel een x gelukt maar vraag me niet hoe! Iemand een oplossing? :)
mel_vin
%Europe/Berlin %956 %2005, 22:57
heb hetzelfde probleem, wat ik dan doe, is die ene button copieren naar een nieuwe movie, daar aanpssen, en alle clipjes in de library een andere naam geven.... is work- around, maar weet ook niet hoe het anders kan... is me net ook een x gelukt te dupliceren in de movie zelf, maar idd vraag me niet hoe.... zeer frustrerend....
mknol
%Europe/Berlin %056 %2005, 01:21
Blijf kijken of je alles echt heb gekopieerd en zoek eens naar de "swap.." button ín je andere gecopieerde movieclips.
Larsvu
%Europe/Berlin %355 %2005, 08:32
Als je een tween ziet staan die blauw is, dan bewerk je wel degelijk een andere movieclip. Dus als die blauw is, dan zou ik maar ff alles wat hiervoor staat overnieuw doen.
Whoppie
%Europe/Berlin %376 %2005, 09:02
'k heb het net ff geprobeerd.
In de library: klik op "duplicated" De naam en type "movieclip" laten staan.
Sleep deze mc naar je "stage" en dubbelklik op hetgeen je wilt wijzigen.
Je ziet dan weer de tijdlijn staan. Klik op "scene 1" boven je tijdlijn.
Verwijder 't symbol van je werkblad.
Als het goed is zijn nu beide mc verschillend. :)
Whoppie
%Europe/Berlin %384 %2005, 09:14
Zorg er wel voor dat je op je 1e frame of je laatste frame van je motion tween staat als je die wijzigingen gaat aanbrengen hé ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.