PDA

Volledige versie bekijken : foto's online laten ontwikkelen...?

fritz
%Europe/Berlin %898 %2006, 21:33
Hallo

Ik vraag me af welke site (bedrijf) jullie gebruiken om foto's te laten ontwikkelen?
Ik gebruikte tot nu toe extrafilm maar deze zijn nogal beperkt in formaten vind ik.

Weet iemand een goeie waar je bv. het formaat 8x15 kan laten ontwikkelen?

Welke de beste kwaliteit leveren, etc...?

Alvast bedankt

Mvg
Fritz

mech7
%Europe/Berlin %909 %2006, 21:49
Hema, Kruidvat :p

Flashgirl
%Europe/Berlin %911 %2006, 21:52
Ik weet alleen dat:

Kruidvat door de Consumentenbond als beste was getest voor posters
Veel professionele fotografen hun foto's laten ontwikkelen door de HEMA (echt waar!)
De Blokker in mijn ogen de beste fotoalbums maakt

Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.

Ik heb een aantal mini-albums laten maken bij Kruidvat, deze werkt volgens dezelfde centrale als Albert Heyn. Op zich zag het er oké uit. Ik heb echter net een album gezien van een vriend die dat bij de Blokker had laten maken, en dat was echt perfect qua kleur, en je bent daar ook volledig vrij in je opmaak.

fritz
%Europe/Berlin %912 %2006, 21:53
Hema, Kruidvat :p

ONLINE??? 8~ [V] :)

Flashgirl
%Europe/Berlin %912 %2006, 21:54
Ja, online. Bestellen via de website. Het wordt thuisgestuurd als je dat wilt.

fritz
%Europe/Berlin %913 %2006, 21:55
Ahbon da wist ik nie... 'k zal eens kijken.

thx

Anders nog goeie...let me hear

RITS
%Europe/Berlin %974 %2006, 23:23
Hema hiero, al een aantal jaren.
Kruidvat ook geprobeerd, maar HEMA beviel toch beter.

:D

Peace

w00
%Europe/Berlin %985 %2006, 23:39
Hoe kan je nou weer online fotos laten ontwikkelen... Die haal je toch rechtstreeks van je camera af... :-/
Ik niet begrijp

Nidd
%Europe/Berlin %004 %2006, 00:06
Bestanden op computer, bestanden van computer via internet naar bijv. Hema, Hema bestanden ontwikkelen tot foto's en ten slotte foto's ophalen...

Nidd
%Europe/Berlin %005 %2006, 00:07
Albert Heijn doet het ook. AH Fotoservice; gebruikt mijn moeder soms 8D

mech7
%Europe/Berlin %014 %2006, 00:21
Hoe kan je nou weer online fotos laten ontwikkelen... Die haal je toch rechtstreeks van je camera af... :-/
Ik niet begrijp

Heb je de revolutie van de digitale camera gemist ofzo :D

w00
%Europe/Berlin %015 %2006, 00:22
owww op zo'n manier... Mja, is misschien wel handig voor de mensen die geen goede foto printer hebben.

Björn
%Europe/Berlin %341 %2006, 08:11
Ik heb goede ervaringen met zowel de HEMA als het Kruidvat, in de maten uiteenlopend van 15x10 tot 45x30.

Ik kan deze bedrijven beslist aanraden, de reden dat ik vaker naar het Kruidvat ga is omdat die een paar honderd meter verderop zit (dus scheelt me dat weer parkeergeld in die veel te dure Heuvel Galerie, óf verzendkosten ;))

RITS
%Europe/Berlin %949 %2006, 22:47
owww op zo'n manier... Mja, is misschien wel handig voor de mensen die geen goede foto printer hebben.

hmmm, wat denk je zelf wat goedkoper is dude... als je een CD hebt liggen met zo'n 3500 foto's erop?
Via je fotoprintertje uitprinten, of die foto's naar een online ontwikkelcentrale te sturen?

Normaal gesproken hebben wij rond de 150 foto's en dan is zo'n ontwikkelcentrale toch echt beter dan een printer.

Dat is de reden...
Als je zo nu en dan wat foto's nodig hebt is een printer genoeg.
Heb laatst wat trouwfoto's moeten bewerken (1 foto 25MB, moest kwaliteit) in photoshop en die zijn op hoge resolutie uitgeprint.
Maar als je hoge aantallen hebt, kun je niet op tegen zo'n ontwikkelcentrale (GEWELDIG Scrabble woord btw :D :P)

Peace

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %002 %2006, 00:03
maar als je 150 fotos hebt, is het toch ook niet handig om het online te doen? Of valt dat laden wel wat mee? Ik heb dan de neiging om de fotos even te branden en het cdtje te dumpen bij de hema of zo. Maar ja... dat kost ook weer tijd :P

TimTom
%Europe/Berlin %454 %2008, 11:54
Hier is een goed overzicht te vinden van online fotoservices (http://www.goedkoopfotosontwikkelen.nl) .

/Tim