PDA

Volledige versie bekijken : 3D Object handmatig m.b.v. actionscript (slider) laten bewegen

Scrumble
%Europe/Berlin %839 %2006, 20:09
Ik heb in 3D max een object gemaakt deze heb ik om zijn as laten draien en zo gerenderd. Het is dus gewoon een video bestand op het moment. Deze heb ik ingeladen in flash op de timeline. Nu wil ik met behulp van een slider zorgen dat ik hem ZELF zover als IK wil rond kan laten draaien. Wanneer ik hem nu afspeel draait hij natuurlijk uit zichzelf 360 graden.

Ik heb het eerst met een button geprobeerd dat wanneer je deze indrukt de animatie begint te lopen maar dit deed ik met nextFrame(); en ik weet niet hoe ik die action kan laten herhalen zolang ik de knop ingedrukt houd. Met een interval volgens mij maar goed ik ben geen held in Acrionscript.... Kan iemand mij helpen? :D

Alvast bedankt :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %854 %2006, 20:29
Kun je hier geen flv player voorbeeld voor gebruiken? Die op www.gotoAndLearn.com hebben bijv een slider waarmee je door een video kan scrollen.

Scrumble
%Europe/Berlin %858 %2006, 20:36
In princiepe zou ik er doorheen kunnen scrollen want elk frame van de video bezet een frame in de flash tijdlijn ik heb dus eigenlijk alleen een script nodig dat zolang ik een knop ingedrukt houd hij vooruit spoelt in de tijdlijn (de video dus) en wanneer ik de knop loslaat hij ook stopt op dat frame waar hij gebleven was in de tijdlijn

Scrumble
%Europe/Berlin %996 %2006, 23:54
Thx btw ik zou hiermee wel uit de voeten moeten komen. :-) zo niet dan laat ik nog wel iets horen :-)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %316 %2006, 07:35
Ik voeg nog even een voorbeeldje bij dat de frames bestuurd. Deze had ik al n keer gemaakt.
Maar in het geval van video leek het me beter het in een los bestand te houden, dat maakt het wat dynamischer onder andere.