PDA

Volledige versie bekijken : virtuele scanner

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %591 %2006, 14:12
hi,

er zijn veel programma's die virtuele dingen aanmaken, zoals bijvoorbeeld deamon tools die virtuele schijven aanmaakt.. PDF995 die een virtuele printer installeerd waarmee je pdf files kunt printen, enz.

de laatste komt in de buurt van wat ik nodig heb,
Ik ben namelijk op zoek naar software die een virtuele scanner creeert, waarbij ik dus een afbeelding die ik heb invoeg in het bestand om die vervolgens "virtueel" te laten scannen, hierdoor krijg ik dan de output ergens opgeslagen(de scan).
nu moet er in die software een ding zitten die ik erg hard nodig heb. een line-art scan optie.

Ik wil namelijk mijn scans omzetten in line-art(aangezien mijn scanner dat niet ondersteund), daarmee kan ik tekeningen (virtueel) laten scannen in line-art en een bestand krijg waarop alleen line-art te zien is..

Heeft iemand enig idee welke software ik hiervoor moet hebben?
en als je andere ideeen hebt om gewone scans om te zetten in line-art hoor ik ze ook graag..

bedankt,

MA2R
%Europe/Berlin %662 %2006, 15:53
print-screen?

rechtermuisknop - (scan) (afbeelding opslaan als)

line-art (bedoel je daar vector mee) kan met illustrator cs 2 (two)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %702 %2006, 16:51
dat is niet wat ik bedoel, ik bedoel transformeren/omzetten naar lineart, als je scant op lineart zet je je tekening om naar alleen zwarte lijnen en witte vlakken, zonder dat je pixels krijgt.. zoals hier:
http://arania.kamiki.net/Gift%20art%20and%20Commissions/Daisuke-kun%20Sabin%20and%20Dragon%20lineart.jpg

Wytzeaaa
%Europe/Berlin %722 %2006, 17:20
Ik zie vrij veel pixels in je voorbeeld. Maar als dat is wat je wilt heb je photoshop nodig. (wat is line-art btw?)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %733 %2006, 17:36
line-art is als je scant dat je bewerktbare lijnen hebt en alleen maar zwarte lijnen met een witteachtergrond, verder geen grijswaarden.
als je met photoshop(wat jij zei) alles op puur zwart en puur wit zet krijg je verotte lijnen, en heel veel gekleurde pixels, hiermee is het niet meer mogelijk om met de paintbucket vakjes te kleuren..
Bij line-art kun je de vakjes gewoon aanklikken..

Bij de meeste scanners kun je line-art als scaninstelling aanklikken, maar dat heb ik dus niet.. alleen zwart-wit, wat ook weer grijswaardenpixels geeft,

als je in flash een lijn tekent zie je dat hij een mooie vorm krijgt, effen zwart is, en bewerkbaar.. dat kan met line-art ook. alleen als je scant op blackwhite of bewerkt met photoshop krijg je het nooit effen wit en effen zwart zonder kwaliteits verlies..

mknol
%Europe/Berlin %750 %2006, 18:00
Bedoel je Adobe Streamline (http://www.adobe.com/products/streamline/index.html)? Dat zit tegenwoordig wel in illustrator 2.0+.

Lorrens
%Europe/Berlin %812 %2006, 19:30
Je kan ook Trace Bitmap doen in Illustrator.. dan krijg je namelijk ook mooie lijnen, moet je even lekker met je instellingen spelen :)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %858 %2006, 20:36
waar kan ik de filter?/knop?/optie? vinden om te tracen?

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %871 %2006, 20:54
oh, ik heb hem al gevonden.. dit komt inderdaad heeeel dicht in de buurt van wat ik in gedachten had.. bedankt!
heb je ook nog een oplossing voor lijnen die van dikte veranderen als ik tracE?