PDA

Volledige versie bekijken : Over website content heen.

Celtric
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:42
Hallo allemaal !

Ik heb even een vraagje, ik ben nog niet zo super lang bezig met flash maar ik kan al een hoop voor elkaar krijgen maar nu blijf ik toch nog met een bepaalde vraag zitten.

Hoop dat jullie mij willen helpen !

De vraag:

Het is namelijk zo dat ik zelf graag een dropdown menu wil maken voor een site, hoe dat weet ik wel maar nu zit ik met een probleem.. je krijgt bijvoorbeeld een dropdown maar het
flash bestand heeft namelijk een bepaalde hoogte, deze ingestelt op de hoogte tot hoe ver de laatste dropdown button zichzelf laat zien.

Is het toevallig mogelijk om maar 1 lijn te hebben en dat de rest van de dropdown overlapt met de website content want om nou zo'n groot wit vlak te zien zie ik niet zitten. Misschien is er een makkelijke oplossing maar ik heb nu 2 uur gezocht, of ik kijk er overheen of het is niet mogelijk.

Daarom wil ik het maar even hier vragen aan jullie.

Ik heb voor de "duidelijkheid" even een drawing gemaakt :

http://members.chello.nl/e.schopbijkerk/drawing.gif

Ik hoop dat dit mogelijk is !
Dat zou mij goed doen :)

Alvast bedankt !

brunogoossens
%Europe/Berlin %574 %2005, 14:47
volgens mij gaat da ni.

ofwe moet ge werke me transparante flashmovie over da deel ofzo.
denk niet dat hier een eenvoudig antwoord op bestaand.

Celtric
%Europe/Berlin %583 %2005, 14:59
Mmm.. ik hoop dat er een manier is tot...

Anders zou ik over moeten gaan tot een dhtml menu ofzo en dat wil ik niet i.v.m grafische mogelijkheden want met flash zou ik het wel mooier kunnen maken.

Hoop dat er nog meer ideen komen, of antwoorden ! :)

Bedankt voor je reactie.

Mitch
%Europe/Berlin %589 %2005, 15:08
Die website content is geen flash?

Ik heb hier geen ervaring mee maar je ziet wel eens van die reclame pop ups bovenop een gewone site (html ect.).

Celtric
%Europe/Berlin %591 %2005, 15:11
Ja inderdaad mitch, nu je dat zegt zoiets... dat is namelijk de bedoeling met dat menu.

Goed dat je er op kwam, misschien wordt het zo extra duidelijk hehe !

( btw de content is gewoon php,html etc )

Stuf
%Europe/Berlin %049 %2005, 02:11
is het zo niet op te lossen? Transparent windowless ...

dat je hm er als ware overheen legt..

http://members.home.nl/stefnitert/flashfocus/publish.jpg

weinig ervaring mee hoor.. ik kan het mis hebben..

Celtric
%Europe/Berlin %416 %2005, 10:59
Bedankt voor je reactie stuf maar helaas ik heb dat al geprobeerd :(

Ik dacht ook als hij windowless is dat hij gewoon geen kader van zichzelf meer nodig had maar het tegendeel is waar, ik kan hem dan alsnog niet verkleinen zodat hij er toch overheen klapt.

Toch bedankt voor de moeite ! :)

BlackAdder
%Europe/Berlin %897 %2005, 22:31
Denk niet dat het mogelijk is vanuit flash, die banners waar Mitch het over heeft worden namelijk door middel van javascript of een andere taal bovenop de rest van de pagina gezet.. Waarschijnlijk is de enige mogelijkheid de rest van je site ook in flash te maken. Of de dropdown-menu's in html(&css,etc)

Succes ermee.
Groet,
Nils

Vinc
%Europe/Berlin %901 %2005, 22:38
Zoek eens met google wat op over divjes, die kan je vaak over je site heen zetten. Zo moet het wel lukken denk ik..

Edit: Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het iets met 'position: absolute;'

mech7
%Europe/Berlin %913 %2005, 22:55
yup je zal hem in transparant window op absolute positioning moeten zetten zodat je hem boven een ander divje kan zetten..

Celtric
%Europe/Berlin %761 %2005, 19:15
Oke jongens ik heb die div geprobeerd, prima werkend jullie zijn de beste !! :D

Zeer bedankt dit heeft me weer een stuk verder geholpen ! Super !!

Groet,
Cel.

( Ik moet het alleen nog even uitzoeken met positioneren, zal wel goed komen... ik google wel eerst voordat ik ga zitten blabla'en ;) )

Wilfred
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:13
Oke jongens ik heb die div geprobeerd, prima werkend jullie zijn de beste !! :D

Zeer bedankt dit heeft me weer een stuk verder geholpen ! Super !!

Groet,
Cel.

( Ik moet het alleen nog even uitzoeken met positioneren, zal wel goed komen... ik google wel eerst voordat ik ga zitten blabla'en ;) )

Hoi Celtric,

Ik ben voor het eerst op deze site en ik ben op zoek naar een oplossing voor hetzelfde probleem. Met Flash kom ik er wel uit, maar ik wil het menu in GoLive in een frameset zetten met twee frames. Het bovenste frame wordt dus het Flashmenu en de onderste de wisselende content. Zou jij mij kunnen helpen? Alvast bedankt!

Celtric
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:15
Hoi wilfred, ik heb totaal geen kaas gegeten van frames want die gebruik ik nooit en liever ook helemaal nooit :D

Misschien dat iemand anders je kan helpen, kan je niet gewoon het flashmenu behouden en alleen je content in een frame gooien ?

mech7
%Europe/Berlin %848 %2005, 21:22
waarom niet de div oplossing die hier is besproken? beter voor SEO en Accesbility.. frames zijn echt iets van vroeger :I

latino
%Europe/Berlin %339 %2005, 09:08
moet ie wel even de oplossing posten :)

Celtric
%Europe/Berlin %732 %2005, 18:35
Ik heb nog geen tijd gehad om meerdere dingen te proberen, ik zat er al aan te denken om het maar met php op te lossen en de header zelf flash te houden.

Aangezien ik nog zoveel moet leren met flash en daar weinig tijd voor heb komt het er maar niet van.

BlackAdder
%Europe/Berlin %902 %2005, 22:39
Hoi Celtric,

Ik ben voor het eerst op deze site en ik ben op zoek naar een oplossing voor hetzelfde probleem. Met Flash kom ik er wel uit, maar ik wil het menu in GoLive in een frameset zetten met twee frames. Het bovenste frame wordt dus het Flashmenu en de onderste de wisselende content. Zou jij mij kunnen helpen? Alvast bedankt!

Misschien wordt dit een beetje off-topic, maar ik zou proberen geen frames meer te gebruiken. Dit heeft zo z'n nadelen wanneer zoekmachines je website proberen te indexeren.
Met CSS en/of tabellen kan je waarschijnlijk met een beetje gepruts hetzelfde effect bereiken. (voor meer informatie zou je hier (http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/), hier (http://css-discuss.incutio.com/?page=CenteringBlockElement), hier (http://www.alistapart.com/articles/practicalcss/) en hier (http://www.w3schools.com/) kunnen kijken..)

Succes ermee