Volledige versie bekijken : Kan dit ook horizontaal?
berrytijsterman.nl
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:46
Ik heb deze vraag ook al op flashfiles.nl gesteld, maar iemand adviseerde mij om deze vraag ook nog eens hier te stellen, bij deze dus!
Ik heb een website gemaakt, nog niet af, en loop tegen het volgende aan.
Ik heb een flash-onderdeel erin gezet maar wil de buttons graag naast elkaar hebben, dus horizontaal. Nu staan ze namelijk onder elkaar.
Wie kan mij helpen.
Zie hier (http://www.berrytijsterman.nl/basis) voor wat ik bedoel.
Alvast bedankt!
BDisOKE
%Europe/Berlin %828 %2005, 20:52
Hey berry, welkom op flashfocus! :)
Je kan in het fla bestand van je menu de buttons selecteren en naast elkaar plaatsen.
Je kan ze eventueel ook nog uitlijnen met Align.
Dit panneltje vind je onder ctrl + k.
Je zal waarschijnlijk wel je flashbestand groter moeten maken om ze allemaal naast elkaar te laten passen. dit zit onder ctrl + j of door te klikken op de pixel afmetingen in je properties menu.
Vergeet niet ook de maten van de swf in je html bestand aan te passen nadat je hem opnieuw gepublished hebt.
succes!
berrytijsterman.nl
%Europe/Berlin %835 %2005, 21:03
Bedankt voor je reactie en bedankt voor je hartelijk welkom! :)
Ik heb deze swf van een soort generator.
Ik heb wel Flash MX maar ik heb de fla dus zelf niet omdat ik een regelrechte swf aangeleverd kreeg.
Ik denk dus dat ik niet iets met jouw antwoord kan of denk je van wel?
Als dat wel het geval is, dan wil ik dat graag proberen natuurlijk.
mech7
%Europe/Berlin %853 %2005, 21:28
als het goed is komen ze naast elkaar als er niks tussen staat als tables enzo.. zo niet doe een float in css :)
berrytijsterman.nl
%Europe/Berlin %863 %2005, 21:42
als het goed is komen ze naast elkaar als er niks tussen staat als tables enzo.. zo niet doe een float in css :)
Bedankt ook voor je reactie, maar er staat niets tussen. Heb je de broncode bekeken?
Laiverd
%Europe/Berlin %873 %2005, 21:57
Ik denk dat het dan op z'n minst heel ingewikkeld wordt. Als je FlashMX hebt zou ik gewoon de buttons zelf gaan maken. Het maken van een button is echt niet zo ingewikkeld en staat volgens mij vrij duidelijk in de handleiding beschreven.
John
colake
%Europe/Berlin %499 %2005, 12:58
Ik heb deze swf van een soort generator.
Ik heb wel Flash MX maar ik heb de fla dus zelf niet omdat ik een regelrechte swf aangeleverd kreeg.
Kijk eens of dat die generator toevallig niet de mogelijkheid bied om je menu horizontaal uit te lijnen en laat je menu dan opnieuw aanmaken. Vaak is dit het geval maar als dit niet zo zou zijn kan je misschien beter een andere generator zoeken want ik ben er van overtuigt dat die te vinden zijn. Een andere optie zou natuurlijk kunnen zijn om zelf je menu in flash te maken.
berrytijsterman.nl
%Europe/Berlin %680 %2005, 17:19
Ok bedankt Colake,
Ik zal wel eens gaan zoeken naar zo'n andere generator!
Met flash ben ik nog lang zo ver niet dat ik dat zelf kan gaan maken!
Helaas moet ik alles nog onder de knie krijgen! :(
Bedankt iedereen voor jullie hulp verder!
PPC
%Europe/Berlin %698 %2005, 17:46
iemand een .fla of tut hoe je zulke knoppen maakt?
Laiverd
%Europe/Berlin %754 %2005, 19:06
iemand een .fla of tut hoe je zulke knoppen maakt?
Zoals ik al zei: bij Flash wordt meer dan genoeg info gegeven over hoe je zoiets maakt. De informatie die je zoek betreft 'tweening' (motion) en het maken van een button. Als je er een keer een dag aan besteedt zou dat echt moeten lukken.
John
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.