PDA

Volledige versie bekijken : Clicktag in Banner nu geen link naar de URL?

mail@harriedenkers.nl
%Europe/Berlin %979 %2006, 23:30
Hallo geachte Scripters, ik heb een vraag.
Ik ben nog maar een beginner (57 jaar) maar vind Flash wel heel leuk. Ik heb wel de nodigew ervariung met het bouwen van websites (hobby). Ik maakte wel eens wat werkte maar dan met met Swish. Nu wil ik echter Flas leren.

Ik heb een banner gemaakt voor een kennis en van de adverteerder moest ik een DART Click tag in de banner invoeren via script en een onzichtbare button. Dat is mij gelukt na enig zoek werk op internet en in de literatuur. Nu heb ik echter 1 probleem dat ik ben mijn door linkklik naar de website van mijn kennis kwijt den.

on (release) {
getURL(clickTag, "_blank");
}

Hoe krijg ik een weer een klick actie waardoor de bezoeker naar de website van mijn kennis kan gaan en natuurlijk ook de clicktag blijft werken.

Mogelijk dat iemand van jullie mij kan helpen.
Alvast heel hartelijk bedankt voor de moeite en volverwachting klopt mijn 57jarig hart. :S

Harrie Denkers
Nieuw-Vennep

Folkert
%Europe/Berlin %031 %2006, 00:44
Beste Harrie,

Dit 37 jarig hart kan niet geheel volgen wat u exact wilt.
Naar ik meen te begrijpen wilt u na een klik niet van de website van uw kennis af ( veranderd in dat geval de 'target' van uw getURL actie).
Zo niet kunt u vertellen hoe de variabele 'clickTag' opgebouwt is ?

mail@harriedenkers.nl
%Europe/Berlin %430 %2006, 10:20
Hallo Folkert,
Mijn kennis heeft advertentie gekocht op een externe website in de vorm van een banner. Ik heb een banner voor hem gemaakt. Om het aantal klikken te kunnen volgen en om een overzicht te kunnen krijgen van wie er allemaal geklikt hebben op de banner moest ik een button maken die de omvang had van de banner en daar het in mijn eerste stukje aangegeven script aan hangen. Als je nu op de banner klikt worden de gegevens verzameled maar ga je nu niet meer door naar de website van mijn kennis. Ik blijf dus gewoon kop de pagina /website van de adverteeerder. Mijn vraag is dus hoe krijg ik het voor elkaar dat ik toch na de klick voor de clicktag naar de website van mij kennis ga. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Bedankt alvast voor de moeite.

Harrie Denkers

D.Bron
%Europe/Berlin %624 %2006, 14:58
Hallo Harrie,

ik heb laatst een aantal banners aangeleverd aan wat dagbladen, hier zat ook precies dezelfde clicktag in verwerkt. Ik moest toen de url van de landings pagina er los bijleveren zij zorgden dan voor de link naar de pagina.

Met vriendelijke groet

D Bron.

mail@harriedenkers.nl
%Europe/Berlin %664 %2006, 15:57
Hallo D. Bron,
Ik was er net zelf ook al (bijna) achter gekomen. Ik heb net een paar Flash Banners van zo'n website met Sothink gedownload en bestudeerd en kon daarin ook geen andere action vinden, Vervolgens heb ik de advertentie pagina bekeken met de webmaster extensie in firefox 2.0 (hele leuke en boeiende) en zag toen dat onder de code van de banner een hele lange opdrachtregel stond vol met onbegrijpelijke codes maar ook de link naar de website van de adverteerder in de banner.

Mede door jouw reactie weet ik het nu zeker ben wel de hele avond en een deel van de dag op zoek geweest maar daarintegen ook weer het nodige geleerd.

Hartelijk bedankt en succes met jouw banners.

Harrie Denkers