PDA

Volledige versie bekijken : main timeline na een movieclip [newbie]

expuddle
%Europe/Berlin %696 %2005, 17:43
Hoi, ik heb een algemene (beginners) vraag over Flash MX. Ik heb een movieclip gemaakt en die laat ik in de eerste frame laden door middel van gotoAndStop. De laatste frame van de movieclip heeft de Actionscript stop ();. Nadat de movieclip is afgespeeld wil ik graag dat de achtergrond permanent veranderd in hoe het eruit ziet in de laatste frame van die movieclip. Alleen ik weet niet hoe je kan zorgen dat de main timeline doorgaat nadat die movieclip is afgespeeld. Dus, alles wat ik na frame 1 verander kom ik niet te zien. Ik dacht juist dat de main time line vanzelf door zou gaan.

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %769 %2005, 19:28
ik begrijp het nog niet helemaal, maar ik geloof dat het zo is:

- jij hebt in je main timeline (je _root) op frame1 een movieclip neergezet
- in deze movieclip zit een animatie van bijv. frame1 tot frame10 (daar stop je hem met stop();)
- nu wil je dat als je bij frame2 bent op de _root dat je daar de laatste frame (10 in de movieclip) ziet en zo ook bij elke frame hoger dan 1 op de _root

Nu kan je meerdere dingen doen en 1 daarvan is het volgende:
- maak de frame waarin de movieclip zit minstens net zo lang als de lengte van je movieclip, dus als de movieclip 10 frames lang is, dan maak je de frame op de _root minstens net zo lang
- zorg er wel voor dat deze movieclip op een aparte layer staat zodat je er makkelijk mee kan werken

Tipje: dit is meestal niet zo ideaal om mee te werken, er is vast wel een manier om dit uit mekaar te halen, waardoor de achtergrond/design die je wilt hebben bij de rest van de frames ook makkelijk tevoorschijn komt, waarschijnlijk moet je het dan iets anders opzetten

Veel succes en ik zou zeggen probeer vooral veel uit dan zie je vanzelf de beste methode/opzet :)

BDisOKE
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:43
test test test

expuddle
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:47
bedankt voor deze en ook je andere reply. Je hebt mijn vraag goed begrepen. Ik ben al aantal uren bezig geweest om het zelf op te lossen maar kwam er niet uit. Ik zal kijken of jou suggestie werkt, maar omdat mijn movieclip 65 frames lang is, is het misschien niet de handigste oplossing. Waar ik bang voor ben is dat er een simpel methode of actionscript kan worden gebruikt wat ik niet ken, en daardoor ik onodig heel moielijk ga lopen doen.

expuddle
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
ik begrijp zowiezo niet waarom het zo niet werkt. Is het niet zo dat als er een movieclip in een frame zit, dat de timeline die movieclip afspeelt zodra het daar komt, en daarna naar de volgende frame na de movieclip gaat?

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %941 %2005, 23:35
ja dat is wel zo, maar dan verdwijnt ook de inhoud van frame1 van het scherm

dus als je iets uit frame1 wilt behouden in frame2 zul je met verschillenden layers en verschillenden lengtes van frames moeten werken