PDA

Volledige versie bekijken : Simpel vragen spelletje

rohit2007
%Europe/Berlin %864 %2005, 21:45
Ik wil (moet) een simpel vragen spelletje ontwikkelen:

Vraag 1: blababla
a: bla1
b: bla2
c: bla3

Als de gebruiker verkeerde keuzeklikt moet er daaronder staan, FOUT
Als hij de juiste klikt gaat hij door naar de volgende vraag en stond er GOED
(3 vragen)

Wie kan mij hier stap voor stap mee helpen in jip en janneke taal.

Mitch
%Europe/Berlin %866 %2005, 21:47
Denk dat je er in jip en janneke taal niet ver mee komt :)
Trouwens denk ik ook dat je in het verkeerde topic zit, dit hoort thuis in action script en niet in animatie en design...

josko
%Europe/Berlin %875 %2005, 22:00
ik snaphem wel denk ik...

doe het zo

geef ze een script, maak frame aan waar fout onderin staat, en bij de foute antwooden is on(release) { gotoandplay("frame met fout} op het geoie doe je gewoon frame met goed, en een knop naar volgende vraag

rohit2007
%Europe/Berlin %899 %2005, 22:35
waar en hoe maak ik die frame?

vegeto
%Europe/Berlin %935 %2005, 23:27
probeer eers maar wat te uit te broberen want rechter muis knop op timeline en dan insert frame heb je al een frame

peres
%Europe/Berlin %958 %2005, 23:59
ik heb even een voorbeeldje gemaakt:

*Klik* (http://members.chello.nl/r.stultiens/quiz.fla)

ik hoop dat je het nu begrijpt.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %963 %2005, 00:07
en als je nie eens weet hoe je een frame aanmaakt zou ik eerst beginnen met flash is lezen in flash help.. :S

josko
%Europe/Berlin %376 %2005, 10:02
en als je nie eens weet hoe je een frame aanmaakt zou ik eerst beginnen met flash is lezen in flash help.. :S
www.members.lycos.nl/geneticalerror/ mijn tutoials voor flash,html, en stukje css...
websitemaken gericht maah je leert er met flash omgaan...en kijk hier ook in de tutorial sectie

theFlashWizard
%Europe/Berlin %608 %2005, 15:36
sorry josko no offence maar ik denk dat hij beter andere tuturials op kan gaan zoeken.. want jou site is nou ook niet bepaalt perfect..

josko
%Europe/Berlin %614 %2005, 15:44
kan best die heb ik gemaakt toen ik nog niet een s kon actionscripten, werkt vooral me tbehaviors, maar hij is ook alleen voor website beginnen en niet voor flash