PDA

Volledige versie bekijken : Frames - Basis van Site

Bowlingmar
%Europe/Berlin %792 %2005, 20:01
Hi,
Hoe wek je eigelijk de illusie in Flash dat je met frames werkt.
Je hebt bv een navigatiemenu links en recht verandert de content steeds met een bijgevoegde animatie. Hoe doe je dat?
Volgens mij was dat zo:
Je maakt op verschilende layers + een actionlayer.
Op frame 1 van de eerste layer zet je een symbool dat je nogmaals converteert tot symbool en hiermee maak je dan de volledige animatie.
Op frame 10bv nog een animatie , op 20 , 30...
Je maakt links het navigatiemenu en doet dan de actie gotoandplay (10, 20, 30...) per knop.

Klopt dit? Of vergeet ik het een en ander (wrs wel). Ik wil dus dat mijn linkermenu altijd blijft staan. Zal dat op deze manier lukken?

Mitch
%Europe/Berlin %800 %2005, 20:13
Gebruik je ook wel eens mc's?

Bowlingmar
%Europe/Berlin %803 %2005, 20:16
Welja..die geconverteerde symbolen zijn movieclips hé:)

Mitch
%Europe/Berlin %826 %2005, 20:50
Ja dan kan dat zo, als je bijv op een button

homeknop.onRelease = function(){
_root.jemc.gotoAndStop(1);
}

zet.

Zo moet het lukken.

Wat ik wel is deed als ik 5 buttons had 5 verschillende mc's op elk een aparte frame.
Dus op frame 1 home.mc, op frame 2 info.mc ect.
Maar je moet wel goed op de verwijzingen letten, daarnaast is deze methode alleen voor simpele menu's aan te raden.

Voor verwijzingen kan je eigenlijk beter frame labels gebruiken.

http://www.mitch.flashcousins.nl/flashfocus/framelabel.gif

Dan gebruik je dit als AS
homeknop.onRelease = function(){
_root.jemc.gotoAndStop("jeframelabel");
}

Je framelabel kan je dus allerlei namen geven, zoals home, contact enz. dit is een stuk overzichtelijker.

Als je wat meer beweging in je site wilt is een andere manier meer geschikt dan met frames te werken op deze manier.

Bowlingmar
%Europe/Berlin %839 %2005, 21:09
Tnx...bedankt om je tijd er ff in te steken:)

Mitch
%Europe/Berlin %840 %2005, 21:11
Ik hoop dat ik heb kunnen helpen.

Bowlingmar
%Europe/Berlin %765 %2005, 19:22
Mag ik nog eens een vraagje stellen:)
Ik heb op mijn beginpagina een vaststaande movieclip met daarrond enkele knoppen, die wanneer je ze indrukt, een movieclip starten. De "vaststaande movieclip" blijft in beeld.
Nu wil ik uit de gestarte movieclip (na het drukken op de knop) een link leggen ( via een knopje) naar mijn beginpagina?
Het lijkt maaar niet te lukken:(

Wie kan mij helpen?

Mitch
%Europe/Berlin %791 %2005, 19:59
Leg wat meer uit, probeer een beter beeld te schetsen.

Want volgens mij moet dat geen probleem zijn en doe je gewoon iets wat niet klopt.

Bowlingmar
%Europe/Berlin %803 %2005, 20:16
Eigelijk is het zeer simpel hoor:)
Ik wil vanuit een movieclip ( die geopend is door een klik) een link leggen naar mijn beginpagina.
Niet met html enzo hé, maar gewoon binnen hetzelfde Flashbestand.

Ik heb aan mijn knop volgende link gegeven: on(release) {gotoandPlay( "Scene 1" , "1")}

Maar zo herspeelt mijn movieclip en dat wil ik niet, ik wil terug naar mijn beginpagina:p

Ik kan natuurlijk later als ik het bestand zou uploaden op de knop een link leggen naar index.html, zodat ik echt naar mijn indexpagina gaat, waarin dan mijn flashmovie zich opnieuw start. Maar ik denk toch dat er en eenvoudigere manier moet zijn.

Northy
%Europe/Berlin %591 %2005, 15:11
ik laad gewoon extern de movie clips in.

voordeel hiervan is dat je niet in 1 keer alles hoeft te downloaden. Maar alleen de movie clip die in wordt geladen.

// Plak deze code op je button
// verder kun je .root weglaten als de Movieclip (Inlaad1) in de zelfde timeline zit
//verwijder de huidige movie die ingeladen is in (instance) onderdeel (dit is beter voor de cache zodat die niet vol raakt
unload(_root.Inlaad1);

//laad movie genaamd onderdeel_1.swf in de movieclip genaamd(instance_name) onderdeel
//let bij deze op _level0(_level + cijfer 0) staat er om het path
//niet alleen naar de instance onderdeel te sturen
//maar om aan te geven dat deze in de top level zit(dus de main movie).
//Hier is nog wel meer mee te doen maar dat ga ik nu niet allemaal uitleggen.
loadMovie("LaadTips.swf", _root.Inlaad1);
}

En maak een Mc met Instance naam Inlaad1

Btw: code niet zelf bedacht. werkt goed en komt volgens mij hier van de tutorial pagina..