PDA

Volledige versie bekijken : Next Keyframe script

ePearium
%Europe/Berlin %674 %2006, 16:11
Weet iemand misschien hoe je via 1 script voor een button naar de volgende Keyframe van een aparte layer kan springen zonder dat elke keyframe een naam te geven?
Het is namelijk zo dat in mij presentie niet op een regelmatige afstand een nieuwe keyframe staat en tussenliggende frames ook acties bevat.
Dus een script zoals bv:
on(release) {
gotoAndPlay("nextKeyFrame");
}

Maar dit werk dus niet, omdat Keyframe niet herkent wordt als een correcte benaming hiervoor...

Ik heb al meerdere sites en fora bezocht, maar het schijnt toch moeilijker te zijn dan het lijkt.

Cowerd
%Europe/Berlin %684 %2006, 16:25
Je maakt een nieuw layer.
Hier zet je je knop op. Dit kan een MovieClip en een Button zijn.
Je geeft je knop de instancename(zie plaatje) nextFrameButton
[flashpic=dynamictekstbalk]

Dan klik je op het eerste frame van de nieuwe layer.
Je gaat naar actions en vult het volgende script in:
nextFrameButton.onRelease = function()
{
this._parent.nextFrame();
}

edit: sorry nextFrame, niet nextframe

ePearium
%Europe/Berlin %696 %2006, 16:43
Hmm, dit werkt niet...:-( Moeten die keyframes ook in deze laag staan?

Cowerd
%Europe/Berlin %697 %2006, 16:44
Als die niet werkt dan snap ik je niet,
wil jij dat elke keer als je op een knop drukt je naar een volgend keyframe gaat?

ePearium
%Europe/Berlin %703 %2006, 16:53
Ja, precies! Dus de keyframes staan in een aparte layer die ik 'Labels' heb genoemd en ik heb een aparte layer voor actionscripts, maar ik weet dus niet of het ligt aan de plek van het script (op de layer waarin de keyframes staan?) of dat het script niet goed is... Het gebruiken van Instance Name heb ik nog niet eerder gebruikt voor buttons. Wat is de functie hiervan en wat kun je hier precies mee doen?

Cowerd
%Europe/Berlin %706 %2006, 16:57
[flashpic=dynamictekstbalk]

Zie onder dat menu <Instance Name> staan?
Klik op je knop, open het properties menu en je ziet bij je knop ook <Instance Name> staan..

Daar moet je nextFrameButton invullen:)

ePearium
%Europe/Berlin %715 %2006, 17:10
Dat heb ik idd gedaan, maar het werkt niet! :-(
Maar het scherm wat je laat zien is voor een textfield, maar ik gebruik een button, dus die ziet er anders uit, maar daar heb je ook een Instance Name veld. Dus dat heb ik ingevuld...

Cowerd
%Europe/Berlin %717 %2006, 17:12
Ja dat is goed, en dan zet je bij actions (van het frame waar de knop op staat) die code die ik gaf

ePearium
%Europe/Berlin %384 %2006, 09:13
Is er iemand anders die mischien wel een werkende oplossing weet???