PDA

Volledige versie bekijken : Werken op een array, e(e)n(kele) niveau lager

FrenkTheTenk
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:40
Hier ben ik weer eens,

ik heb toch wel redelijk wat probleempjes nog met actionscript vandaar mijn vraag naar jullie deskundige hulp. ;)

Ik heb op mijn scene 3 movieclips, als je erop klikt vergroten die met een motion en verschijnt er een nieuwe movieclip(met daarin een button). Als je op die knop klikt gaat hij kijken als er een array is,... en een element toevoegen. Dit werkt allemaal fijn. Maar als ik nu met een tweede knop een ander element wil toevoegen aan diezelfde array dan zegt hij dat die array nog niet bestaat en begint aan een nieuwe. Het rare is dat als ik weer op de andere knop klik dat die array nog steeds bestaat met die andere elementen erin.
Dus er zijn 2 (dezelfde)arrays maar ze staan op een andere movieclip denk ik, zou dat het probleem kunnen zijn?

Kan je werken vanuit een movieclip naar een array die op de scnene staat? Zo ja, hoe want ik zoek me rot.

Dauntless
%Europe/Berlin %696 %2005, 17:43
Dat is inderdaad en scoping probleem.

Een eenvoudige manier om het op te lossen:
Zet dit op je eerste frame van je hoofdtijdlijn:
_global.root = this;

En dan je array aanmaken op _global.root (dus _global.root.myArray = new Array()); en daar mee verder werken.

Het kan ook anders (beter), maar 's nogal moeilijk om een juiste uitleg te geven zonder de structuur van je fla te kennen. Je moet proberen om de array op een gemeenschappelijke tijdlijn te zetten (pbb this._parent) en met beide knoppen díe array aanpassen.